Luke nr.17 – en uke til jul

17.desember. En uke til julaften. Hvor er førjulstiden blitt av? I år synes jeg virkelig disse førjulsdagene har løpt avgårde. Det er en annerledes desember i år, mye nytt å forholde seg til, men likevel, så synes jeg førjulstiden har løpt avgårde i rekordfart. Nå er det kun en uke igjen til julemiddagen lukter fra kjøkkenet, og huset fylles av gjester.

Jeg er i rute. Jeg har noen julekort igjen å skrive, men de skal med posten i dag. I år er det bilder av den nydelige prinsen min som pryder julekortet. Jeg er har en gave igjen, og den skal kjøpes i dag. Nå skal jeg bare bruke litt tid på å pakke, og gjøre gavene litt personlige. Jeg liker å legge litt tid, og energi på å pakke gaver. Så i dag skal jeg handle litt fint papir, bånd og merkelapper. For meg er det ikke bare å pakke inn en gave. Det ligger mye omtanke bak hver enkelt gave.

Det er så fint med julepyntet hus. Jeg synes dagene har gått altfor fort i desember, for det er i desember jeg koser meg, alle dagene før jul. Så fort vi er over på 1.nyttårsdag, så forsvinner all julepynt. 1.januar er starten på noe helt nytt, og da starter jeg med blanke ark, noe som betyr at hverdagen skal tilbake. Skal hverdagen tilbake, så skal all jul ut.

I år har jeg ikke bakt en eneste julekake. Det har aldri tidligere vært 7 sorter, men noe har jeg pleid å bake. Småkaker blir nesten ikke rørt her i huset, så det meste blir kastet etter jul. I år blir det litt mammas julekaker som blir servert her. Hun lager verdens beste krumkaker, og brune pinner. Så kjøper jeg smultringer av fetteren min som har verdens beste smultringer i smultringbua på Torvet her i Kristiansand. Jeg har vurdert å bake kakemenner, det er liksom tradisjon, men jeg får se hva uken bringer. Det er liksom ingen vits i å ha kaker kun til pynt om ingen spiser dem, så derfor blir det ingen 7 sorter her.

Vi skal åpne en ny luke i bloggens julekalender. Bak luke nr. 17, så ligger det et gavekort på 500 kr fra Alexis Mote.  Alexis Mote er en av Norges største stormotebutikker, og selger klær fra str. 42-56.  Alt startet i Skippergata i Oslo, og de har i dag også en stor, flott nettbutikk. Alexis Mote drives av ekteparet Elisabeth og Daniel Holmberg. Butikken i Oslo er en stor, og flott butikk på 250 kvm som har klær både for oss som liker det litt trendy, og for de som helst vil ha det klassiske, og tidløse.  Service er også et stikkord for Alexis. De viser kundene sine en utrolig god service. Du kan følge Alexis på Facebook her : https://www.facebook.com/Alexis-Mote-AS-143991575851/   og nettbutikken til Alexis finner du her : https://www.alexismote.no/index.php

Ønsker du å vinne gavekortet fra Alexis, så legger du som vanlig igjen en kommentar på bloggen. Hva kunne du tenke deg å bruke gavekortet på? En vinner blir trukket i morgen.Bak gårsdagens luke, så lå der en valgfri bukse fra LauRie i samarbeid med Alexis Mote. Vinneren kan velge seg hvilken som helst bukse fra sortimentet av LauRie bukser som Alexis har. Den heldige vinneren av nye bukser ble : MARIA ELIASSON!! Gratulerer så masse, Maria!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Jeg har vært på trening i dag etter noen dagers opphold,og det føles sååå deilig å være i gang igjen. Nå roper dusjen. Ha en nydelig 17.desember!

 

48 kommentarer

Siste innlegg