Grevinneheng i fritt fall

Nå har jeg trødd litt utenfor komfortsonen min. Det føles småskummelt, og jeg er noe usikker på om det føles godt eller vondt.  Er jeg faktisk blitt litt tøffere, eller kryper jeg fort tilbake der det er trygt og godt?

Jeg har kjøpt meg jumpsuit. Nå er ikke bildet verdens beste, men ett lite innblikk får dere. Grunnen til at jeg har kjøpt meg jumpsuit er rett og slett fordi buksedelen er så vidt, og dermed perfekt for mine lymfebein. Det er svært sjeldent at noe er perfekt for mine bein, iallefall av bukser som kan finner i butikker. Denne er i kategorien perfekt. Skikkelige vide bein, og en utrolig lekker jumpsuit.

Jeg har aldri eid en jumpsuit, og jeg har nok neppe tenkt tanken på å eie en jumpsuit. Nå er jeg eier av en, og sånn sett en lykkelig eier, for den er flott. I tillegg til vide bein og et flott utseende, så er den utrolig behagelig å ha på. Det er bare et ørelite problem, overdelen har veldig korte armer! Så korte armer at grevinneheng og løshud er i fritt fall.

Jeg liker ikke armene mine, iallefall ikke ukamuflerte. De trenger og dekkes til når de skal ut i verden. Her er det grevinneheng, men mest av alt, så er her masse løshud. Løshud er et resultat av at jeg har jobbet innmari godt, og tatt av meg masse kilo, men vakkert, det er det ikke. Jeg føler noen ganger at armene tilhører en gammel dame på rundt 80…huden ser gammel ut der den henger så lite vakkert.

Jeg har spurt legen om jeg kan få fjernet løshuden. Legen er vel ærlig på at løshud på armer ikke er førsteprioritet, og iallefall ikke nå når jeg fortsatt er på vei nedover. Når jeg er ved målet, så skal han gjerne søke, men om en søknad går igjennom, det er høyst uvisst. Jeg vet at hadde jeg vært slankeoperert, så hadde jeg mye lettere fått fjernet dette, og det er så urettferdig! Jeg har gjort jobben selv, og så skal legene rynke på nesen om jeg ønsker å fjerne hud etter beinhard jobbing! Vel, dette skal jeg skrive mer om senere.

Tilbake til jumpsuiten. Den er så god å ha på seg, og jeg synes ikke jeg ser så aller verst ut i den heller….men, så var det armene. Klarer jeg å vise armene? Klarer jeg å gå i en overdel med så korte armer? Jeg er veldig usikker. Med en jakke over, så er det jo godt innenfor komfortsonen, og det er pent også, men uten noe over? Det hadde hjulpet om jeg ble brun og fin, men akkurat nå med masse hud slengende, og bleik som fy. Jeg vet ikke…..men samtidig, så er det mulig jeg en dag våger meg utenfor denne trygge sonen hvor armene er godt kamuflert.

Beina på jumpsuiten er helt perfekt for dere som savner vidde på buksene. Det er ingen hverdags jumpsuit, denne er nok mer for dager hvor man skal pynte seg litt. Det er plisse, så jeg tror nok til og med jeg kommer til å bruke når der er såkalte spesielle anledninger. Litt usikker der, kanskje ikke. Det er ikke ofte man finner bukser som er så vide, så da grep jeg sjansen uten å ha forhåpninger, og jaggu var det en suksess.

Hvor mange av oss kvinner liker å vise armene våre? Hvor mange av oss jager ikke sommer etter sommer for å finne overdeler med en armlengde hvor vi slipper å vise for mye av overarmene våre? Det er mange av oss. Likevel så ser ikke stormoteprodusentene dette, for sommer etter sommer, så er det den samme, korte lengden, og jeg blir like frustrert. Selv om det er sommer, og sol, så vil ikke vi kvinner vise for mye av armene våre, sånn er det bare.

Grevinneheng. De fleste av oss kvinner kjenner grevinneheng. Dette utrolig irriterende henget som man bare har lyst til å kutte av, og håpe på det beste. Disse slappe overarmene som ikke bare henger litt, men som henger en hel haug, spesielt når man holder armene ut til siden. Problemet med mine armer er ikke bare at de henger når jeg holder armene ut til siden, men det henger også når jeg har armene rett ned! Det betyr at jeg har både grevinneheng, og masse deilig løshud. Joda, egentlig skal man juble jo over løshud, for løshuden kommer jo av at jeg har klart å miste ganske vekt, også på armene. Så egentlig burde jeg rope ett høyt hurra, og klappe meg selv fornøyd på skulderen.

I mitt stille sinn, så roper jeg både hurra, og klapper meg på skulderen, men hvorfor må løshuden komme på et sted som gjør at jeg må dekke til halve armen ? Vet ikke kroppen at det byr på store problemer for meg om sommeren? Det er ikke så lett å få tak i overdeler som dekker halve armen! Kunne ikke løshuden ha samlet seg andre steder som jeg naturlig skjuler hver eneste dag???? Neida, løshuden har samlet seg så fint, og flott på begge overarmene, og sammen med naturlig grevinneheng, så er det så vakkert atte. Ååååå, jeg blir så frustrert! Jeg har vært nødt til å forlate mange nydelige sommeroverdelene pga løshud som har lagt seg så vakkert på steder jeg slettes ikke ønsker det.

Nå vil sikkert mange si at jeg bare skal overse både grevinneheng, og løshud, og nyte sommeren i alle de fine topper med disse fine, korte armene, men så langt er jeg ikke kommet ennå. Jeg vet heller ikke om jeg kommer dit noen gang…men mulig jeg en dag nå skal prøve å krype ut av komfortsonen og gå med jumpsuiten, uten noe over. Vi får se. Jeg har nemlig en annen flott løsning også, nemlig en transparent overdel i sort som man kan ha under slike utfordringer. Jeg har jo heller ikke manko på jakker, så der er mye fint å ha over.

Den nydelige syrinfarga jakken jeg har på bildene, den er flott! Den er også ganske ny, så det smeller både titt og ofte hos meg. Merket på jakken er Zoey, og er fra NAYS Brotorvet. Du finner Nays Brotorvet her : https://www.facebook.com/NAYS.BROTORVET/     Jakken er i en nydelig farge, den har et tøft design og er myk og god å ha på seg.

Husk at du kan vinne en flott bluse fra Zhenzi på bloggen min. Blusen krever kanskje sin kvinne hehe, den er utrolig flott med sitt tøffe blomsterdesign. Kanskje er det denne som skal til for at du våger deg litt på mønster, og litt utenfor den sorte, trygge sonen. Har du lyst til å vinne blusen? Legg igjen en kommentar, og husk navn, epost og størrelse.

Neste helg skal jeg bla skrive om den spennende pakken som nå er kommet fra Danmark, og innholdet kan kanskje være med på å endre sommeren for meg.

 

Lag den en god søndag!

 

25 kommentarer
    1. Digger den jakken. Den var nydelig, smelt 😍
      Ifbm fjerning av løs hud, har jeg fått beskjed at de ikke opererer på folk som har en BMI på over 27. Dette av helsemessige årsaker med eventuelle komplikasjoner under operasjonen.
      Har selv lest at de som har hatt slankeoperasjon, må ha holdt vekten i 2 år, mens de som har gjort jobben selv, må ha holdt vekten i 6 mnd, før de fjerner løs hud. Ikke minst er det visst utrolig lang ventetid.

      Ha en nydelig sommer Heidi. 🌞🌞🌞

    2. Synes absolutt du kan gå bar i jumpsuiten. Kjenner meg veldig godt igjen men blir så skuffet over meg selv når jeg ” gjemmer bort ” ting…Når det gjelder blusen, bruker jeg M i zizzitøy..God søndag. Hilsen Torbjørg

    3. Den jumpsuiten ser skreddersydd ut til deg. Grevinneheng og løshud ingen hindring. Du er så flott i den😘. Jakka kler du også. Helt “smashing” bege deler😂😜. Du er flink med klær, det er helt sikkert😎🤗

    4. Liker ikke heller armene mine 🙈 Så der skjønner jeg deg veldig godt 😍 Suiten og jakka er flotte, og du er flott i begge deler 😍 Blusa er lekker og jeg vil gjerne vinne den i str. 46 ❤️ Ha en fantastisk søndag, fine du 😘🌸

    5. Så flott du er Heidi😍👏👏Den jumpsuiten er nyyyydelig, kan jeg spørre hvor du har fått kjøpt den?? Jeg har lippolymf og veeeeldig store ben, så den ville vært perfekt😃 Jeg kjenner godt igjen problematikken med korte armer, jeg har lippødem i armene og vil ikke vise dem frem😅Så da blir det ofte en jakke utenpå alt jeg har. Nydelig jakke og fargen var himmelsk👍😃Ønsker deg en fin søndag, og en god uke. Gleder meg til neste innlegg❤️

      1. Jeg har også lenge ønsket meg en jumpsuit, men tror selv at jeg ikke kler det. Men når jeg ser hvor fin du er i den, så kanskje jeg snart skal prøve en! 😊 Og den rosa jakka var utrolig fin! Blusen ønsker jeg meg i str. M. Ha en flott uke😊

      2. Hei Marianne! Tusen takk for fine ord 🙂 Det er nok å trø utenfor komfortsonen om jeg går med jumpsuiten uten noe over, så vi får se hvor tøff jeg er 🙂 Den er utrolig fin, og så den flotte vidden i beina! Perfekt for lymfebein. Jumpsuiten glemte jeg å skrive hvor jeg har kjøpt, men jeg bestilte den i nettbutikken til ZIZZI. Den koster under 300 kr nå, men tror bare der er 50/52 i den. Linken kommer her : https://www.zizzi.no/bukser-leggings/jumpsuits/jumpsuit-svart-e04021a Om du ikke kan ha størrelsen som e rpå nett, så er det jo mulig noen butikker kan ha den. Lykke til 🙂 Ønsker deg ei nydelig uke.

      3. Hei Marianne! Tusen takk for fine ord Det er nok å trø utenfor komfortsonen om jeg går med jumpsuiten uten noe over, så vi får se hvor tøff jeg er Den er utrolig fin, og så den flotte vidden i beina! Perfekt for lymfebein. Jumpsuiten glemte jeg å skrive hvor jeg har kjøpt, men jeg bestilte den i nettbutikken til ZIZZI. Den koster under 300 kr nå, men tror bare der er 50/52 i den. Linken kommer her : https://www.zizzi.no/bukser-leggings/jumpsuits/jumpsuit-svart-e04021a Om du ikke kan ha størrelsen som e rpå nett, så er det jo mulig noen butikker kan ha den. Lykke til Ønsker deg ei nydelig uke.

    6. Jeg kjenner til noen som ble slankeoperert og som også fikk problemer med å få innvilget operasjon av løshud etterpå. Plutselig synes ikke legene det er noe viktig. Skal spares i det offentlige, nemlig.

    7. Grevinnearmer har jeg hatt i mange år, har jobbet i fysisk yrke med mye sjauing, men det har ikke dempet henget, min mor hadde det samme, selv når hun var helt slank, og det samme ned meg selv. Jeg har noen kilo som jeg skal bli kvitt, nå gir jeg f… i armene, gjør det du også Heidi, du er Superflott i jumpsuiten, ikke ødelegg med en jakke over (Er været i dårlig humør blir det selvfølgelig jakke) Om folk ikke liker armene mine, får de snu seg vekk! Fortsatt god søndag💖🎵💖

    8. Syns veldig godt du kan uten noe over! HVIS du allikevel kjenner at det blir for langt utenfor komfortsonen din, kan du jo bruke et sjal/stort skjerf i favorittfargen din, og slenge det elegant over skuldre og armer.

    9. Tøff jumpsuit kledde deg. Ja grevinneheng får vel de fleste kvinner uansett. Jeg har også det pluss ett eksta over albuen,,,ikke vakkert så jeg går med langermet. Jeg er på jakt etter jakke-kåpe men finner ikke noe jeg liker. Så jeg tenke at jeg kanskje får sy meg en så den blir som jeg vil ha den. God 17 mai

    10. når man er slankeoperert får man ikke operert all hud via det offentlige nei. Det går på hva du får fysiske plager av, så mage og bryst er det man oftest kan få – ellers må du nok betale selv.
      Hvis man bedømmer at man ikke har noen plager av løshundene så får du ikke noe dekket.

      1. Jeg kjenner ikke reglene ved slankeoperasjon, men kan kun uttale meg om hva personer jeg kjenner har fått fjernet av hud etter en slankeoperasjon….og det er på bakgrunn av dette at jeg blir frustrert. Nå er ikke jeg ved målet ennå, men løshuden på armene plager meg, og løshuden på magen, den plager meg veldig, men legen tvilte på at det ville bli dekket…..jeg får gjøre et forsøk der fremme 🙂

    11. Jeg ble slankeoperert for 11 år siden. Var inne til vurdering av overflødig hud. Hadde for lite overheng på magen og brystløft anbefalte han ikke. Jeg ønsket å få bort hud på lårene ved kneet, men han ville ikke operere.
      Jeg kunne få tatt overhenget på armene, men jeg måtte ut med 30.000 kr på Skien sykehus. Jeg synes ikke det var verdt det. Så jeg har grevinneheng og om sommeren når det er varmt går jeg i singlet og i piratbukser som er nedfor knærne.

      1. Det er jo sånn det skal være, at man kan gå kledd slik temperaturen tilsier, men jeg er dessverre ikke helt der ennå. Jeg liker ikke når løshuden henger og disser. Kanskje en dag 🙂 Synd du ikke fikk dekket operasjon av overflødig hud. Kanskje er de blitt strengere, eller kanskje er det forskjell fra lege til lege.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg