Den beste investeringen på lenge!

For en reise det har vært! Oppturer og nedturer, smil, latter og tårer. Frustrasjon og sinne. Blod og svette. En reise med et klart mål for øyet. Jeg er så takknemlig. Takknemlig for at jeg er så sterk og ikke gir opp. Takknemlig for de flotte menneskene som har vært en del av min endringsreise. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte bort slankeoperasjon for de årene tilbake. Jeg har blitt kjent med meg selv på et helt annet plan. Oppdaget nye sider, utfordret meg selv, dratt meg selv opp fra kjelleren mange ganger, jeg har lært, erfart og ikke minst: jeg har mestret.

Endringsreisen har vært en reise jeg ikke ville vært foruten. Jeg har vist meg selv at jeg kan og at jeg vil. Når jeg normalt har gitt opp, så har jeg fortsatt. Jeg har funnet en styrke inni meg som jeg nok aldri hadde trodd at jeg hadde. Jeg visste at jeg var en fighter på en del andre plan, men å få noe til å være når det kom til trening og endring, det har jeg hatt veldig dårlige erfaringer med. Jeg har vært som så mange andre. Startet mandag, og gitt opp på torsdag. Så har jeg jo da hatt all verdens unnskyldninger både for og ikke være aktiv, og skulle noen hatt svart belte i unnskyldninger, så burde nok jeg hatt det. Jeg kunne ha skrevet bok om alle unnskyldninger jeg brukte. Man kan jo nesten bli flau i ettertid.

Det er 6 år siden jeg ga meg selv en siste sjanse til å gjøre noe med vektutfordringene, og jeg vet jo at jeg fortsatt har en lang vei å gå. Jeg er absolutt ikke fornøyd, men for meg har det vært viktig å bruke lang tid. Jeg hadde ikke klart dette på et år, eller to. Ikke uten at jeg nå hadde vært hårløs, og frynsete i alle kanter. Og for meg, så er det en prosess. Jeg må selv være klar for å ta nye skritt, og akkurat de tingene kan ta noe tid for meg. Det nytter lite med store overskrifter, og pekefingre når man ikke selv tenker de samme tankene, eller man ikke selv er klar for å endre. Man skal hele veien gjøre ting for seg selv, og ikke alle andre. Det er så uhyre viktig.

Jeg går sjeldent på vekta. Badevekta og jeg, vi er ikke akkurat beste venner. Så jeg sier fortsatt at jeg har gått ned 50 kg. vekta hadde nok kanskje sagt noe annet om jeg hadde funnet frem en vekt fra en mørkt kjellerrom, men jeg vet at den ikke hadde geipet og ledd hånlig fordi jeg hadde lagt på meg. Den hadde nok mer pustet litt sånn lettet ut fordi jeg ikke hadde holdt på med et drapsforsøk når jeg hadde kommet meg opp på den. Vekta har ikke gått opp, det er jeg veldig rolig i forhold til. Jeg måler, og jeg ser fremgangen. Stadig forsvinner det cm etter cm, og jeg, jeg er ei utrolig fornøyd jente selv om jeg vet at jeg aldri vil bli noen sylfide, som forøvrig heller ikke er noe mål for meg.

For en liten stund tilbake, så startet jeg med PT. Dere som følger bloggen min vet at det satt langt inne. Jeg har tenkt på det i evigheter, og det er litt meg i et nøtteskall i en del ting. Jeg tenker nok av og til for mye. Jeg kan nok overtenke. Men så ble det PT, og jeg har nå hatt 10 timer. Dette er den beste investeringen jeg har gjort på veldig lenge! Jeg var spent, jeg grudde meg litt også, men disse 10 timene har betydd enormt mye for meg, og reisen jeg er på. Nå har jeg fått trent masse styrke, noe jeg ikke har trent på lenge. Jeg bodde på tredemølla, noe som har vært enormt god trening for meg, men jeg merker jo hvor mye det betyr det at jeg har fått inn så mye styrketrening som jeg nå har. Jeg blir utfordret, jeg blir pushet. Timene er skikkelige svetteøkter, og det er helt utrolig å kjenne på at jeg mestrer, og at disse svetteøktene har blitt timer jeg virkelig ser frem til. Jeg har gjort masse øvelser som jeg ikke har gjort før, jeg gjør øvelser som jeg nok ikke hadde gjort om jeg trente alene, og jeg ser og merker at jeg har masse styrke.

Det og skal ha en PT, det handler også om god kjemi, og et godt samspill om man skal lykkes. Jeg er så takknemlig for at jeg valgte Øystein som min PT. Han er slik jeg tenker at en PT skal være. Han tar ikke i meg med silkehansker. Han pusher og utfordrer meg, og han setter krav til meg. Samtidig så er han så utrolig motiverende. Han ser hva jeg kan, og han klarer å få dette ut. Han får meg til å mestre, og han får meg til å være stolt av meg selv. Det at jeg går fra hver PT time med den beste følelsen, og kjenner på at jeg har gitt alt, det er en følelse god som gull.

PT timene, og treningsopplegget jeg nå har, det gir resultater. Veldig gode resultater. I går oppdaget jeg at magen min ikke lengre lå nedpå låret mitt. Vanskelig å forklare, men dere som har litt mage, dere skjønner 🙂  Nå var det bare bein der, og ingen mage. Jeg holdt jo på å gå i gledessjokk! Jeg tror ikke jeg har jublet og skreket så mye på lenge. For akkurat det, det er noe jeg har drømt om lenge…altså å få bort magen, så den ikke ligger der og irriterer som den har gjort i evigheter av år. Nå har jeg et stort parti med bare bein. Jeg har jo nesten ikke visst at jeg har bein der fordi der har en del av magen vært. Smilet går rundt, og jeg kjenner på en helt fantastisk motivasjon til å fortsette reisen. Nå er jeg så gira, og så motivert at jeg skal stå på like mye, og kanskje mer. Jeg hadde nesten ikke trodd at magen ville forsvinne, eller trekke seg sammen, eller hva den har gjort…men sannelig tok jeg feil, og jeg kommer til å juble i noen dager ennå. Det er mulig, og den tanken, den er så fantastisk å tenke.

4.januar starter jeg med PT timer igjen, og jeg har nedtelling til det. Da skal jeg ha 10 nye timer med Øystein. Han får meg virkelig til å yte, og det gir resultater jeg nok ikke hadde sett komme. Ved siden at PT timene, så trener jeg styrke på egenhånd også nå. Det var skummelt det, men jeg utfordrer meg selv, og mestrer. Jeg trener 4-5 økter i uken, og av disse, så er nå 3-4 av disse styrkeøkter. Det å trene styrke alene, det har vært en dørstokkmil for meg, men jeg kan klappe meg selv på skuldren, og si ” sykt bra jobbet, Heidi.” Jeg kjenner også på at det å få som gode tilbakemeldinger fra PT’en min, det betyr klart veldig mye. Jeg er i følge PT’en i veldig god form, jeg er visst også veldig bevegelig, og jeg har en veldig god styrke i spesielt beina mine. Klart det er stas å få slike tilbakemeldinger, og så må jobben nå være å komme videre på alle plan. Jeg har overrasket han på en del plan, og det føles godt.

Jeg gleder meg til nye PT timer, og til å fortsette denne delen av reisen min. Det er en ny del av reisen som har startet, og jeg kjenner at 2021 skal bli et enda bedre år enn 2020. Jeg ser så tydelig hva jeg kan, og hva jeg kan oppnå, så jeg skal jobbe målbevisst videre. Jeg er utrolig glad for at jeg endelig våget å knytte til meg en PT, og jeg er veldig glad for at jeg skal fortsette å jobbe sammen med Øystein også fremover. Jeg vet det vil gi de resultatene jeg ønsker.

Vi skal åpne en ny luke i bloggens julekalender i dag. Før jeg forteller om dagens flotte gave, så har jeg trukket en vinner av søndagens luke. Bak søndagens luke, så lå det en flott overdel fra Pont Neuf, og den heldige vinneren ble : BRITH HELEN FRØYSNES!!! Gratulerer så masse med denne flotte overdelen, Brith Helen!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Bak luke nr.3, så ligger den en helt nydelig tunika fra NO.1 BY OX! Jeg digger NO.1 BY OX! NO.1 BY OX ønsker at klærne skal følge kurvene våre, og ikke omvendt. De ønsker at klærne skal fremheve kroppens naturlige skjønnhet. De ønsker å være spenstige uansett om det er hverdag, eller fest, og det synes jeg virkelig de klarer. Det er flere butikker i Norge som nå selger klær fra NO.1 BY OX, noe jeg er utrolig glad for.

Bak dagens luke, så kan du altså vinne en nydelig tunika fra NO.1 BY OX, og har du lyst til å bli den heldige, så legger du igjen en kommentar på bloggen, og HUSK Å OPPGI STØRRELSEN SOM DU BRUKER. Denne tunikaen går S, M, L og XL. Jeg bruker nok nå en M, men en L i enkelte plagg. DU kan lese mer om NO.1 BY OX her : https://www.facebook.com/no.1byox 

Vinneren blir trukket i morgen. Nyt lørdagen. Jeg skal nå komme meg ut av døren, og på trening for en ny styrkeøkt.

 

I år er følgende med på årets julekalender:

29 kommentarer
    1. Jeg ønsker meg en M om jeg vinner❤Jeg er i gang med min vektnedgang…og sakte, men sikkert er mitt motto! Du er rå!

    2. Wow, du har all grunn til å være stolt av deg selv Heidi! 🥰 Heier på deg videre. Jeg har selv gått ned 25 kg fra juli i år, kun ved å slutte å ha lørdag 7 dager i uken. Så da skjønner du hvor mye dritt jeg har puttet i meg. Jeg har ME i tillegg til lipolymfødem, og trening gjør meg dårligere. Men, gå turer det klarer jeg av og til, og med kiloene som forsvinner kjenner jeg også at helsen bedres. 🙏🏻❤️
      En topp i str S hadde vært kjekt å vinne. 🎄✨🎁

    3. Så fantastisk, Heidi 😃🤩👍!

      Ja, jeg ser også nytten i å ha PT. Han får meg til å gjøre ting jeg ikke trodde jeg klarte.

      Jeg trenger nok en L i størrelse.

      Ønsker deg en nydelig adventshelg ❤.

    4. Det står all respekt av den treningsiveren din. Ser resultat av jobben du gjør, ett bedre alternativ enn oprasjon. Ønsker deg ei flott helg og førjulstid.
      Str S

    5. Vi trenger noen som deg, som kan sette fine ord på tanker og følelser rundt både kropp og sjel. Keep up the tremendous work. <3
      Jeg deltar gjerne på kalenderen din, er en str M.
      En fin dag til deg. 🙂

    6. Så flink du er,Heidi! Og gøy å se resultater…😊
      Hadde vært moro å vinne den fine tunikaen,str M

    7. Det er så inspirerende å lese Heidi.😊😊 Selv har jeg valgt lavterskel med vanntrening i en par år. Nå har jeg skrevet over den høye dørstokken og begynt på saltimer. 😊Og det er så artig å faktisk mestre😃🤗 Jeg ønsker meg kjolen i str som tilsvarer 2xl i pont neuf. Er ikke kjent ned merket, så om det er L eller XL vet jeg ikke.
      Fortsatt god advent💜

    8. La vekta støve ned. Det som betyr noe, er en kropp som fungerer 😉
      Du er tøff som har prøvd PT, det tør ikke jeg 👍🏻

      Tipper jeg bruker str M

    9. Det er så inspirerende å lese Heidi.😊😊 Selv har jeg valgt lavterskel med vanntrening i en par år. Nå har jeg skrevet over den høye dørstokken og begynt på saltimer. 😊Og det er så artig å faktisk mestre😃🤗 Jeg ønsker meg kjolen i str som tilsvarer 2xl i pont neuf. Er ikke kjent ned merket, så om det er L eller XL vet jeg ikke.
      Fortsatt god advent💜

    10. Jeg ønsker meg L i tunikaen – den er nydelig❤️
      Du har virkelig stått på👍 Er mektig imponert over at du klarer! Gjør virkelig noe med selvfølelsen😉 👏👏👏👏👏👏

    11. Jeg heier på deg Heidi. Du er utrolig sterk og dyktig😘 dersom jeg skulle bli den heldige må jeg ha s🤗toppen er lekker🎁ønsker deg en fin advent🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg