Vakkert, men frustrerende

Jeg er godt skodd for vinter. Jeg skal ikke fryse på kalde dager. Jeg skal holde meg varm fra innerst til ytterst. Et kjapt blikk ut av vinduet, og en titt på temperaturmåleren forteller meg at jeg trenger varme klær, for det er kaldt på Sørlandet, og det er hvitt så langt øyet kan se. Vakkert? Joda, snø er stemningsfullt, og man kjenner litt mer på at det nærmer seg jul. Men snø og meg hører liksom ikke helt sammen. Jeg liker ikke snø. Uansett om det kan være vakkert, og uansett hvor gøy det er for små og store barn, så kan jeg ikke endre på mitt forhold til snø.

Det har snødd godt på Sørlandet de siste dagene, så her er det bare å finne frem både ski og akebrett. Det har blitt mye måking kan man si, men det gjør meg faktisk ikke noe å måke snø. Snømåking er veldig god trim. Jeg stresser ikke når jeg måker, og jeg vandrer rundt i min egen lille verden med musikk på ørene, og sørlandsskuffa i hendene. Men når det laver ned i bøtter og spann, så kjenner jeg frustrasjon melde seg. Jeg vil ikke ha snø på Sørlandet, men det nytter ikke å protestere. Jeg må bare ta det som kommer med fra himmelen. Jeg får bare måke og prøve å være optimist.

Denne uken har jeg handlet meg nye støvletter på Zalando. Jeg er så glad for at jeg med store føtter faktisk kan finne både fine, og gode sko på Zalando. Valget falt på noen hvite skoletter, og jeg kjenner at jeg må gå noen runder med meg selv før jeg bestemmer meg for om jeg skal beholde disse hvite, eller ikke.  Dersom jeg bestemmer meg for å beholde de, så skal jeg selvsagt vise dem på bloggen min. Det er fargen jeg er usikker på. Skolettene er flotte, de passer fint, men er jeg fortrolig med hvite skoletter?

Denne uken har jeg også fått en del pakker bestilt på Black Friday. Mye julegaver, men også litt til meg personlig som jeg vet 100% at jeg har spart en del penger på. Dette er varer jeg vet hva koster før Black Friday, og jeg sjekker alltid priser hos flere før jeg kjøper noe. Blant pakkene til meg selv, så var det en ny pakke fra ZIZZI. Forrige helg skrev jeg om de selvsittende strømpene de nå har fått inn. Jeg er så fornøyd med disse strømpene, så med 25%, så ble flere par bestilt.

Jeg tenkte jeg skulle vise litt mer klær på bloggen i dag. Flotte hverdagsklær fra vinterkolleksjonene til Studio og Gozzip. Det er faktisk sånn at det ikke er altfor lenge til vårvarene kommer i butikkene. Vi skal ikke langt over i det nye året før mye er på plass. Jeg tror produsentene så smått har begynt å sende vårvarer bla til Norge. Men akkurat nå, så skal jeg vise hverdagsklær for vinterdagene.

Den første jeg skal vise er en lang cardigan med flotte farger. Denne er fra Gozzip. Dette er Brita Long Cardigan. Her kan man velge om man ønsker å ha den åpen med en topp under, eller om man ønsker å ha den kneppet. Sort, burgunder og orange i en herlig blanding. Faller veldig fint.

For deg som liker litt farger, og mønster, så er kanskje Ena Shirt Tunic noe for deg. Denne liker jeg veldig godt. 100% viskose. Fine farger, og striper, det har jeg veldig lite av. Jeg liker også veldig godt at armene ikke må være helt lange. Jeg liker at jeg kan regulere de litt opp. På denne er det strikk nederst på armene. Jeg har str. M i denne også. Den ser ut som den spriker over brystene på et sted der, men den er stor nok 🙂 Denne er fra Gozzip.

Emilie Shirt er fra Studio. Også dette er en lang bluse med knepping hele veien. Stilig mønster. 100% viskose. A-form med skjortekrage og vide 3/4-ermer. Knappestolpe i full lengde foran.

Åsa Dress, den liker jeg også veldig godt. Egentlig en kjole, men jeg skal bruke den som tunika, og det kan den fungere fint som om man har høyden. Underkjolen er i myk viskosejersey, og overdel i dekorativ elastisk mesh-kvalitet. Feminin med blomstertrykk i elastisk materialblanding. A-form med V-hals og lange ermer. Denne kan man bruke som kjole i julen, eller på tilstelninger før jul. Den har jo også rødt i seg.

Kaja Blouse, det er en topp jeg liker utrolig godt. Jeg har jo begynt å bli litt mer vant til kortere lengder, og denne har en perfekt synes jeg. Enten at man bruker toppen slik den er, eller man kan bruke den under en jakke, eller en cardigan. Det er også veldig fint med en vest over. Jeg synes også printet på denne er utrolig fint. Et stort, flott hjerte.

I dag er det innedag for meg, og dere har sikkert skjønt hvorfor 🙂 I dag tenker jeg å skrive ferdig julekortene. Jeg holder på tradisjonen med julekort. Jeg koser meg med å skrive julekort, og setter stor pris på å sende, og å motta kort. Det er selvsagt prinsene mine som smiler så fint på årets julekort. Jeg håper søndagen blir en god søndag for deg, og at du nyter adventstiden.

Sånn helt til slutt. Den flotte jakken jeg har på meg på forsidebildet, den er sååå fin. Nydelige farger, varm og god, og den kommer fra Twentyfour.

8 kommentarer
    1. Hei😀synes jakka du har på er så fin😍men finner den ikke på twentyfour 😊har du en link?🧑🏻‍🎄🎅🏻

    2. Er så digg med tips fra deg. God hjelp💪
      Her er det en rolig helg etter 3 dose vaksine.
      Formen er ikke på topp, så bare bakt litt sandnøtter og pusler litt.
      Mye sport å slappe av med 😂 ⛷⛹️‍♀️
      Tenn lys og kos deg 💜

      1. Så bra at du setter pris på tipsene som jeg gir! Jeg håper de er til god hjelp for dere som leser bloggen min 🙂 Håper alt er bra etter 3.dose. Jeg må og sjekke litt, og kanskje få en oppfriskningsdose til uken. Ha en nydelig 3.søndag i advent.

    3. Likte spesielt godt toppen med hjerte på!
      Er så fint med mange gode tips i fra deg!
      Det har vært litt stille i fra meg, men jeg er en trofast følger alikevel 😊
      I dag koser jeg meg inne med å pynte litt til jul😊
      Ha en fin andre advent!💜

      1. Toppen med hjerte på, den er utrolig fin! Enig med deg der. Og så er den så utrolig god å ha på seg. Utrolig fint at du setter pris på tipsene fra meg, og jeg er veldig glad for at du følger bloggen min 🙂 Ønsker deg en fin 3.søndag i advent!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg