Undertøy, en hel vitenskap

Undertøy er ikke bare undertøy. Det er ikke ” bare ” å ta på seg noe. Jeg føler i alle fall at undertøy er en veldig viktig del av velværefølelsen min. For meg er det viktig å føle meg vel under også, så jeg ikke føler at det buler, og at alt av ekstra håndtak, og valker blir synlige. Med en gang en bh blir feil, så ser det ikke bra ut. Jeg prøver å finne riktig cup størrelse slik at ikke puppene tyter ut. Det er ikke pent når cupen blir helt feil, og ikke føles det særlig behagelig heller. Man går stadig og løfter, og retter på bh, på stropper, og pupper som er i ferd med å falle ut. Sleng beina på bordet, og bli med inn i min undertøyverden. Undertøy er en vitenskap som krever sin plass.

Jeg får mange spørsmål om undertøy fra dere som leser bloggen min. Hvor kan man kjøpe undertøy som både har komfort, og som også er pent. Undertøy ER vanskelig, kanskje spesielt når man er en størrelse, eller flere for stor. Vi har ofte bryster som krever både plass, og god støtte. Det å finne en bh som sitter som den skal, eller ei truse som faktisk går litt opp, men samtidig ikke ser ut som bestemor sine truser fra 50 tallet, det kan føles som en hel, liten vitenskap. Det skal stemme både oppe, og nede, man skal føle seg vel, og samtidig skal det også se litt pent ut. Ikke at det er undertøyet man viser frem i det man går ut døren, men det handler om hva man selv føler, og det er ens egen følelse som er viktig. Min følelse sier at det skal være bra under også. For meg er undertøy en viktig ting.

Forrige uke fikk jeg nytt undertøy i posten, så da passer det fint å skrive litt om undertøy i dag. Jeg er super fornøyd med undertøyet, men jeg er nok litt rar, for jeg liker ikke ordinære bh’er. Jeg har ikke hatt på meg en ordinær bh på så lenge jeg kan huske. Ordinære bh’er, uff, det var et slit å finne bh’er som var skikkelig gode både i omkrets, og i cup’ene. Jeg må ha brede stropper slik at stroppene ikke gnager meg i skuldrene, jeg må ha gode cup’er, og helst med bøyler. En god bh skal også løfte. Jeg kan ikke føle at jeg har puppene på knærne. Jeg synes ofte de vanlige bh’ene lager fine valker på ryggen som igjen blir synlige under overdelen. Jeg kjenner liksom valkene tyte ut der bh’en stopper. Høyst sannsynlig fordi bh*en ikke er riktig, men jeg hater følelsen av valker her, og der. Jeg vil aller helst ha noe som dekker over valkene uten å bruke shape up. Shape up er ikke så behagelig annet enn i spesielle situasjoner. Jeg har vært på de fleste undertøysbutikker, men den perfekte bh har jeg ikke funnet.

Jeg eier ca 0 ordinære bh’er. Jeg har ett litt sånn hat forhold til de, og jeg vil vel ikke bli go’ venn med den type bh’er før jeg har fått bort valkene på ryggen. Vel, nå har jeg ikke en haug av de. Kanskje de er mest i mitt hode, men kjenner man etter, så er der jo noen ujevnheter her og der. Det betyr igjen at jeg må fortsette å trene masse, og flittig. Det er ikke pent når det tyter både her, og der bak på ryggen fordi bh’en strammer, og er i feil størrelse. Ikke pent, og ikke behagelig! Jeg har derimot funnet mine favoritter hos Miss Mary of Sweden. Høres sikkert litt sånn bestemor aktig ut for de av dere som ikke kjenner til nettstedet, men Miss Mary har masse lekkert! Her er det noe for alle, også for de av oss som gjerne vil ha noe annet enn de vanlige bh’ene. Miss Mary er utrolig gode på passform, og de går høyt opp i størrelse.

Jeg har lagt min store elsk på bh topper. Eller korseletter/bodyer. Det er slike du finner i mine undertøysskuffer. En topp med bh, det er så behagelig å gå med! Korseletter/ bodyer er også behagelig. Ingen shape up effekt, bare mykt, deilig stoff, og så er det ofte cup’er med bøyler. Mye kommer dessverre uten bøyler nå, og det liker jeg ikke spesielt godt. Jeg må ha bøyler. Når man bruker bh topper, eller korsetter/bodyer, så slipper man at bh’en strammer over ryggen, og man slipper å ha valker tytende ut bak på ryggen. En helt perfekt oppfinnelse for min smak. Utrolig behagelig å ha på seg er det også.

BH toppene er også veldig fine med ett behagelig, og pent stoff i selve toppen, og ofte med pene blonder på cup’ene. Jeg synes det er viktig at undertøy er pent, og det kan gjerne også være sexy på en fin måte. Man trenger heller ikke å gjemme det pene undertøyet til spesielle anledninger. Ta det frem i hverdagen. Bruk det. Korselettene/ bodyene har ofte denne knepping i skrittet, og akkurat det er en hel jobb om man må på toalettet, så jeg leter først etter bh topper når jeg sitter på nett og handler. Men ofte må jeg over på bodyer og korseletter som har denne kneppingen i skrittet, og den kneppingen, den klarer jeg ikke i hverdagen. Heldigvis har jeg har også funnet en løsning på det. I Lillesand så holder Atelier Alexandra til. Alexandra spesialsyr bla undertøy, men hun retter også på undertøy, reparerer og ordner. Løsningen på mitt lille problem, det er at Alexandra klipper bort skrittdelen sånn at bodyer og korseletter med knepping blir bh topper, helt genialt! Hun setter da på en bred silikonkant nederst slik at bh toppen sitter godt, og ikke sklir opp. Genialt! Jeg kan jo også legge til at jeg flere ganger har vært hos Alexandra for å sette i nye bøyler i undertøyet mitt. Det hender jo at bøyler blir ødelagte, og er det da undertøy man er veldig glad i, så er det jo fint og kunne få nye bøyler.

Forrige uke fikk jeg nytt undertøy fra Miss Mary. To flotte bodyer, og begge med bøyler. Den ene i en nydelig lyseblå farge. Den andre i en veldig pen gråfarge. Begge også med pene blonder i cup’ene. Jeg skal ta begge med meg til Alexandra så hun kan ta bort skrittdelen. Jeg er veldig fornøyd med begge to. De passet perfekt, og man merker fort når man har funnet riktige cup størrelse. Jeg venter også på to ander bodyer. Den ene i lys rosa, den andre sort med innslag av rødt på cup’ene. Tre av body’ene ser du her.

 

Foto. Miss Mary of Sweden

 

Og favoritt trusene mine, det er fortsatt blondetrusene med høyt liv fra Føtex. Finnes ikke bedre truser. De er både fantastisk gode, og veldig pene.

Nyt søndagen! Vi blogges neste helg.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg