Strømpebuksemarerittet er over

Strømpebukser er et mareritt! Jeg vil tro flere av dere som leser bloggen min er enige i akkurat det. Det å finne strømpebukser som passer store kropper, og store bein, det har ikke vært lett. Strømpebukser har ødelagt mye for meg. Jeg er garantert ikke den eneste som har hatt et hat forhold til strømpebukser. Da er det herlig å vite at dette var før, og ikke nå.

Curvy super stretch 90 denier Pamela mann

Glem strømpebukser som sklir ned, jeg har funnet de perfekte strømpebuksene. Strømpebuksene sitter som støpt på mine store bein. Det å finne tynne strømper, og strømpebukser som man er fornøyd med, det er ikke lett. Jeg vet at det er mange med meg som sliter med det akkurat det samme, og som stadig kjemper kampen om å finne strømper, og strømpebukser som faktisk sitter, og som man føler seg komfortabel med å ha på seg.

Julen nærmer seg med sine julebord, og juleselskaper. Julekjolen skal på, eller finbuksen, og fra å ha gruet meg til å måtte gå med strømpebukser som er et mareritt å ha på seg, så vet jeg ta jeg har strømpebukser som passer mine store lymfebein helt perfekt. Det er en fantastisk følelse å kjenne på.

Jeg har tidligere skrevet om stay up’ene som jeg bare elsker, de som jeg bestiller fra London, og som er både lekre, og fantastiske å ha på seg. Men det er fint at man også har muligheten til å ha på seg strømpebukser når man føler for det. Det å ha valgmuligheter, det er en god ting.

Jeg får mange henvendelser fra dere som følger bloggen min, og jeg får mange spørsmål om strømpebukser. Hvor finner man strømpebukser til store kropper? Strømpebukser som faktisk sitter. Jeg har heldigvis funnet både strømper og strømpebukser som er det jeg kaller perfekte, det er fint og kunne dele med dere.

Jeg er ikke glad i nylonstrømper. Ikke fordi det er nylonstrømper, men fordi jeg alltid har slitt med å finne noe som sitter perfekt på mine store legger, og lår. Strømpebukser har vært et mareritt. Jeg trenger strømpebukser som går høyt opp i livet, og som sitter ordentlig i skrittet. Ofte tar lår, og legger så mye plass at det nesten stopper etter at strømpebuksen etter hard jobbing har passert lårene. Jeg har mange ganger gått med strømpebukser som ligger på lårene.

Vi kjenner sikkert alle til disse strømpebuksene som bare ikke vil ordentlig opp i livet, og som gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt. Så har du de strømpebuksene som sklir ned, og ligger under magen. Strømpebuksene man hele tiden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerte dårlig. Jeg har kjøpt strømpebukser til 200 kr i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerte ikke de heller. Når man da faktisk finner den perfekte strømpebuksen, så er man helt i himmelen, og jeg jubler i alle fall høyt.

Er du på jakt etter strømpebukser til en stor kropp, så er redningen strømpebuksene fra PAMELA MANN. Jeg har testet disse, og de er rett og slett perfekte. Jeg har flere par i undertøyskuffen min nå. De kommer veldig greit over både legger og lår, de sitter veldig godt i skrittet, de går høyt opp i livet, og de sitter der de skal. Helt fantastiske! Jeg hadde 90 denier i vinter, men disse finnes også i tynnere utgaver, og de finnes også i mange ulike farger. Jeg har brukt mine mye, og vasket de en del, og de er like fine. På denne tiden, så synes jeg 90 denier er veldig fint å bruke, men som sagt, så har Pamela Mann også tynnere strømper, og de skal også ha tykkere.

Jeg liker heller ikke knestrømper i nylon. For meg som har lymfødem, så fungerer knestrømper dårlig. Ofte bruker jeg nylonstrømper når jeg skal pynte meg, og skal jeg noe spesielt, så skal jeg sannelig ikke ha på meg de hersens kompresjonsstrømpene! Da forlater kompresjonen beina mine til fordel for tynnere strømper. Knestrømper borer seg inn i huden min, og lager fine groper. I tillegg så strammer de. Sånt er ikke akkurat bra for lymfødemet. Vi skal helst ha noe som ligger ledig og lett over beina, så strømper uten strikk er det jeg ofte bruker om jeg skal ha på meg ordinære sokker.

Der finnes en norsk nettbutikk som har spesialisert seg på strømper til alle type bein, også for beina til oss store kvinner. Denne butikken har en egen stormoteavdeling hvor endel av strømpene og strømpebuksene går høyt opp i størrelse. Det er utrolig fint å vite at en slik nettbutikk faktisk finnes. Butikken heter CUTIE og du finner butikken her : https://www.cutie.no/

Cutie selger strømpebuksene til Pamela Mann. Akkurat den i 90 denier, den finner du her : https://www.cutie.no/products/curvy-super-stretch-90-denier-pamela-mann

Jeg som har spesielt store legger som krever sin plass, så har jeg 5 XL i denne. Jeg har ikke prøvd 50 denier ennå, men jeg regner med at jeg i den kan ha samme størrelse. I følge nettbutikkens eier, så skal det også komme inn tykkere strømpebukser fra Pamela Mann, og jeg venter i spenning. Jeg kunne nemlig godt tenke meg en perfekt strømpebukse som er litt tykkere enn den jeg har i 90 denier.

Curvy super stretch 50 denier Pamela mann

Jeg har prøvd et par andre strømpebukser også fra nettbutikken som kommer fra andre leverandører. Den ene passet ikke mine store bein, men strømpebuksen fra Lida, den passet jeg. Den var endel strammere å ta på enn den fra Pamela Mann, men igjen, så er jo mine bein spesielle, og veldig store. Strømpebuksene fra Lida som jeg prøvde, de har jo også en utrolig fin dekor med hjerter i sølv nederst på beina. En utrolig flott detalj som gjør strømpebuksene spesielle. Slike detaljer, det liker vi store kvinner også.

Det er så befriende å slippe strømpebukser som kun skaper trøbbel. Det er så herlig å vite at det finnes perfekte strømpebukser til mine store bein, og til plus size kvinner som sliter med å finne strømpebukser i butikkene. Og for meg som har slitt så lenge med strømpebuksefrustrasjon og strømpebukseirritasjon, og til tider også strømpebuksevegring, da er det verdt et jubelrop når jeg nå kan legge alt dette til side.

Strømpebukser og strømper var et stort mareritt, men heldigvis, det var før det.

 

9 kommentarer
    1. Takk for at du tar opp et så viktig tema! Bruker aldri kjoler eller skjørt- og grunnen er strømpebukser 😡 Jeg er lang i tillegg til overvektig, så å finne strømpebukser som passer er ikke enkelt. Har et solid utvalg av sorten i skuffen- som er prøvd- og ikke godkjent 😒. Alt du beskrivelser velkjent, var nesten arti å lese det, man tror man er alene om å slite med dette problemet 😊 Skal sjekke nettstedet du la ut link til, takk for hjelpen 👍

      1. Strømpebukser har for meg alltid vært et mareritt. Jeg har aldri funnet noen som passer ordentlig…før nå. Jeg har prøvd drøssevis av strømpebukser, og uansett hvor store og gode de på butikken har sagt at de er, så har de vært en katastrofe omtrent samtlige. Strømpebuksene fra Pamela Mann digger jeg virkelig – de er for meg helt perfekte 🙂

    2. Den nettbutikken skal jeg sjekke ut ja. Har hatt strømpebuksemareritt mange ganger, og ender opp med bukse og knestrømper istedenfor kjole.
      Takk for en flott blogg og at du finner alternativer for oss, eller meg da, som ikke er så flink til å lete 😊

      1. Tusen takk for fine ord om bloggen min, og takk for at du følger den 🙂 Jeg er utrolig fornøyd med strømpebuksene fra Pamela Mann. Jeg har 90 denier, og skal nå også prøve ut de som er tynnere i 50 denier, og noen som er endel tykkere enn de som er 90 denier 🙂 Jeg har lett og lett etter strømpebukser som kan passe mine store bein, og nå har jeg funnet dem…endelig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg