Sjokolade – æsj!

Sjokolade, hvem elsker ikke det? Jeg tror ikke det er mange som vil si nei til en deilig sjokolade, og jeg hadde aldri trodd at jeg var en av de som kom til å droppe sjokolade. Men det er akkurat der jeg er. Sjokolade frister meg ikke lengre.

Det er helt utrolig at jeg ikke lengre har lyst på sjokolade. Jeg hadde jo mine sjokoladefavoritter, og elsket ” Kina ” og ” Pops.” feks. Eller Firkløver med kaffe. Egentlig var det meste av sjokolade innmari godt, og det ble jo noe sjokolade i helgene. Kanskje en liten bit nå og da i ukedagene, men det var før jeg startet på Ozempic. Etter oppstarten av Ozempic så har lysten på sjokolade helt forsvunnet. Jeg har en del sjokolade liggende i kjøleskapet i en skuff der, men jeg har ikke rørt en liten bit en gang siden september.

Det er ei stund siden september. Heller ikke i julen spiste jeg sjokolade. Jeg fikk sjokoladefavorittene mine i julestrømpen av datteren min, men det ligger i denne skuffen i kjøleskapet ennå. En del har jeg også bitt bort av det jeg hadde liggende. Jeg elsker feks disse små eggene fra Anton Berg med sjokolade inni. Det ligger urørte poser i skuffen. Og store sjokoladeplater. Og Kina. Og Smash. Alt urørt, og alt dette er helt utrolig.

Jeg har faktisk prøvd en sjokoladebit etter oppstarten av Ozempic. Jeg måtte teste om det var sånn at lysten var der når jeg fikk sjokoladen i munnen, men nei, sjokoladen smakte helt ok, men ikke slik sjokolade pleide å smake. Så hva er da visten med å spise sjokolade. Det er heller ikke noe savn. Jeg går forbi rekke på rekke med sjokolade på butikken, og det frister ikke, og jeg savner ikke å kaste en sjokolade opp i handlekurven.

Jeg er super fornøyd med at jeg har mistet lysten på sjokolade, men jeg har ikke mistet lysten på alt som er usunt. Gummigodteri og karameller, det smaker fortsatt utrolig godt. Et kakestykke kan jeg også ta. Salt er også fortsatt veldig godt, men det er et men her. Før kunne jeg godt snacke chips når jeg hadde en pose i kjøkkenskuffen. Nå er det utrolig sjeldent. Før hadde jeg alltid chips i løpet av ei uke. Nå kan det gå både 2 og 3 uker uten at jeg må ha det. Når det har gått veldig lang tid, da kan det plutselig friste, og da smaker også chipsen himmelsk. Det samme gjelder popcorn. Popcorn hadde jeg en gang i uken. Nå kan det gå mye lengre tid, men når lysten kommer, så smaker også popcorn helt himmelsk. Peanøtter, det kan jeg godt snacke i blant, så det kjenner jeg at ikke er så lurt å ha liggende. Peanøtter smaker alltid himmelsk, og hadde det vært sunt, så hadde det vært helt greit, men fy, det er mye kalorier i peanøtter.

Jeg er en av de som spiser middag sent. Da snakker vi kveld. Jada, jeg vet at mange har meninger om akkurat det, men for meg passer det best. Det er også fint i forhold til at jeg ofte kan få lyst på noe å putte i munnen på kvelden. Spiser jeg middag sent, så er jeg mett og orker sjeldent å snacke etterpå. Dagtid har sjeldent vært utfordrende. Men når jeg får lyst på noe, så er blå druer MYE bedre enn både gummigodteri og salte ting. Blå druer er himmelsk på denne tiden her. Ut over det så unner jeg meg en proteinbar nå og da. Ikke at proteinbarer er så veldig sunt, men jeg har funnet min store favoritt der. Barebells proteinbar ” salty peanut “, og da helst den som heter white. Den ” vanlige ” salty peanut er også innmari god. Rett over 200 kalorier er det i en av disse, og akkurat den, den smaker sååå godt. Koster 29 kr stk, og det er den verdt. Spiser en slik en med verdens beste samvittighet når lysten kommer. Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg sikkert til å kjøpe inn et lite lager. Så blå druer og Barebells salty peanut, det er min kos for tiden.

Kjenner fortsatt at Ozempic gir meg en veldig god hjelp. Nedgangen skulle gjerne ha gått raskere, men har ikke tenk å sulte meg for å klare å gå ned fortere. Nå viser vekta minus 20 kg, og jeg er strålende fornøyd.

Helgen blir treningsfri. Prinsene mine og datteren min er her i helgen, så da da er det de som skal stå i fokus. Ha en nydelig lørdag. Vi blogges i morgen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg