Se min nye kjole

Reklame | Pont Neuf

Jeg er nok ikke noe kjoledame. Jeg kunne absolutt ha vært det. Kjole er utrolig pent, og der er jo så masse fine kjoler å få tak i. Tømmerstokkene er jo helt klart den største grunnen til at jeg går veldig lite i kjole. Her skal man helst ikke vise en cm av beina, her skal man helst ha en kjole som er så lang at man tråkker på den. Dersom kjolen er så lang, så kan jeg overleve å gå med kjole.

Kjoler har alltid vært skummelt. Jeg har liksom aldri gått i kjole. Ikke fordi kjole ikke er fint. Kjoler er utrolig fint, men det er mer at jeg ikke har følt meg komfortabel i kjole. Jeg er livredd for å vise beina mine. Jeg går kun i kjole ved helt spesielle anledninger. Snefrid ved Snefrids Hus har sydd et par helt nydelige drakter til meg. Ei flott lilla, og ei nydelig sort. Flotte lange skjørt med nydelige korsett overdeler, og kort jakke. Dette er virkelig flotte selskapsklær som jeg føler meg fin i, men det blir jo hvert jubelår at jeg kler meg så flott liksom.

Nå skulle man kanskje tro at disse to nydelige draktene er det eneste jeg har når det kommer til kjoler, men neida. Jeg har to helt nydelige selskapskjoler i skapet. Begge er lilla, og virkelig flotte. Den ene lilla er en drøm av en selskapskjole fra Snefrids Hus, og den andre er en helt nydelig selskapskjole fra Kristen Krogh. Den sistnevnte er den kjolen man kaller for tryllekjolen. Jeg har også tre sommerkjoler, så jeg har faktisk kjoler i skapet. Penkjolene, de har blitt brukt til bryllup og barnedåp for det meste. Kjolene må nok børstes støv at når jeg bruker de, så sjeldent skjer det.

Det er først, og fremst frykten for å vise tømmerstokkene mine som er årsaken til at jeg ikke går i kjoler annet enn ved disse helt spesielle anledningene. Beina mine tåler ikke dagens lys. I tillegg til tømmerstokker av noen bein, så bruker jeg jo kompresjonsstrømper. Det er vel ingen som ennå har uttalt at kompresjonsstrømper er vakkert. Om kjolen er så lang at den går i bakken, da kan kjole vurderes, for da blir jo ikke beina synlige. Kjole er jo så pent, så jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tenke sånn, eller retter sagt, hvorfor jeg tenkte sånn. Nå har det skjedd litt fremgang i hodet mitt, for jeg kan jo nå ta på meg kjole. Det kunne jeg aldri før.

I dag har jeg lyst til å vise dere to utrolig flotte kjoler. Kjolene er fra Pont Neuf, og disse er i butikk nå. Kjolene er så fine i fargene og de er helt fantastiske å ha på seg. Stilige er de også. Hverdagskjoler vil jeg kalle de, men samtidig så er de jo også så fine at du kan bruke de en kveld du skal forlate huset.

Kjolene fra Pont Neuf heter Andrea. Flotte kjoler med lange armer og en rund hals som ender i en lynlås ved brystet. Kjolen er laget i en deilig viskosekvalitet med stretch, og kjolene har en klassisk passform. Modellen har både lommer og en stilig hette. Kjolene er i 96% viskose og 4% elastan. Man kan få kjolene i to farger. Den ene heter ” Forrest ” og den andre heter ” Golden Olive. “I str. M er kjolene 103 cm lange.

Jeg elsker disse kjolene, og de henger ikke kun til pynt. Disse har jeg bodd i hjemme fra jeg fikk de. Utrolig gode å ha på seg. Begge fargene er fine, men jeg har nok en ekstra forkjærlighet til fargen som heter ” Golden Olive.”

I dag er det jo et par av bildene på bloggen historiske. Jeg har aldri før vist en kjole på bloggen hvor jeg også viser kompresjonsstrømpene, så her har jeg i dag gått over en liten dørstokkmil. Noe i hodet mitt sier at jeg skal gå i kjole, og ikke bry meg om verken kompresjonsstrømper, eller tømmerstokker, men når de tankene kommer, så er det fort en annen tanke som overtar, og som sier det motsatte. Dere kan tro jeg har det moro i blant. Man føler seg nesten litt spaltet.

Er du ute etter en superbehagelig hverdagskjole som også har både et stilig design, og en fin farge, så anbefaler jeg Andrea kjolene fra Pont Neuf. Her snakker vi komfort, og en kjole som øyet virkelig liker å se på. Du bare må prøve en på. Og du vet hva jeg alltid sier: Har du først prøvd på et Pont Neuf plagg, så har du en venn for livet.

For å se høstkolleksjonen til Pont Neuf : http://pontneuf.dk/eng/

Vi blogges i morgen.

 

8 kommentarer
      1. Tusen takk, Mary Ann! Jeg synes også det er veldig fint med kjoler, men for meg er det skammen over å vise de store leggene mine som er årsaken til at jeg ikke bruker det så mye. Når du skriver at du har problemer med lårene, tenker du da at de gnisser? Det går an å kjøpe slike gnissebånd slik at man unngår det. bare et tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg