Se min kjole

Kjoler har alltid vært litt skummelt. Jeg har liksom aldri vært veldig glad i å gå i kjole. Jeg er nok ikke ei kjoledame selv om jeg gjerne skulle ha vært det. Kjole  er utrolig fint, men det handler vel mer om at jeg ikke føler meg komfortabel i kjole. Og grunnen til at jeg ikke føler meg komfortabel i kjole, ja det er pga beinene mine. Jeg liker ikke å vise beina mine. Jeg går kun i kjole ved helt spesielle anledninger. Snefrid ved Snefrids Hus har sydd et par helt nydelige drakter til meg. Ei flott lilla, og ei nydelig sort. Nydelige lange skjørt med nydelige korsett overdeler, og kort jakke. Dette er virkelig flotte selskapsklær som jeg føler meg veldig fin i, men det blir jo hvert jubelår at jeg kler meg så flott liksom. Det er altfor få spesielle anledninger. Utover dette, så har jeg to lilla selskapskjoler i skapet mitt. Den ene er fra Snefrids Hus den også. En drøm av en kjole med sjal til. Den andre er fra Kirsten Krogh med kort jakke til. Så jeg har to flotte sett og to flotte kjoler. Og det og kunne pynte seg i disse, det er noe jeg liker. Alle disse selskapskjolene, de er også fotside.

Jeg kunne nå ha sagt at det er det jeg har av kjoler, men det stemmer ikke. Jeg har litt kjoler i garderobeskapene mine. De kan nok telles på en hånd, men jeg mener at jeg har fire kjoler. Fine er de også, så de burde absolutt fått luftet seg litt i blant. Alle er vel maxikjoler tror jeg, så de er nærmest fotside, og det bør jeg kunne være komfortabel med å ha på meg. Jeg ser at jeg av og til kunne hatt brukt for en som gikk inn og skrudde litt i hodet mitt. Byttet litt om på tankene der inne så de ble mer riktige. Jeg skulle ønske det var mulig. Så mye lettere mye hadde blitt om det var mulig , for negative tanker ødelegger så mye.

Det er tømmerstokkene mine som er årsaken til at jeg ikke går i kjoler annet enn ved disse helt spesielle anledningene. Beina mine tåler ikke dagens lys. I tillegg til tømmerstokker av noen bein, så bruker jeg jo kompresjonsstrømper. Det er vel ingen som ennå har uttalt at kompresjonsstrømper er vakkert. Om kjolen er så lang at den går i bakken, da kan den vurderes, for da blir jo ikke beina synlige. Kjole er jo så pent, så jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tenke sånn….Kanskje er det håp om en endring. Jeg har troen, tror jeg….

Men, i dag vil jeg faktisk vise dere to flotte kjoler som nå er i mange butikker. Selv om vi bare er i juli, så har en del Pre Autumn varer kommet til butikkene. Pre Autumn, det er altså tidlig høst. Denne kommer en liten stund før høstkolleksjonene kommer. Det er bare å glede seg til mye flotte klær i butikkene fremover!

Jeg skal vise dere litt fra Pre Autumn kolleksjonen til GOZZIP i dag. To flotte kjoler, og en veldig fin bluse. Blusen er perfekt for de av dere som ikke liker at toppene er for lange. Ofte glemmer jeg at ikke alle er like høye som meg, og at en del av dere ønsker, og trenger kort lengde på plaggene.

Den første kjolen heter Alice Dress, og er batikkmønstret i flotte, grønne farger. Army green er fargen produsentene har satt på kjolen. Denne liker jeg veldig godt. Liker godt både fargen, mønsteret og passformen. Utrolig herlig å gå i.

Til meg går denne kjolen litt under knærne. Super armlengde, og en fin v hals. Denne kjolen finnes også i blåfarger. Kjolen er i 100% viskose, og jeg har på meg str. M.

Den neste kjolen, den heter Sussie Long Dress. Fargen jeg viser er violet, og helt min farge. Kjolen finnes også i sort. Denne kjolen er nærmest fotsid til meg, så lengden er veldig innafor. Også denne kjolen er i 100% viskose, og jeg har str. M i denne også.

Til slutt en bluse for de av dere som ikke liker at overdelene er for lange. Denne lengden synes jeg blir for kort til meg, og min høyde, men en utrolig flott bluse da!
Fargen er violet, og samme nydelige farge som kjolen. 100% viskose, flott v hals, og perfekt armlengde. Armene har også strikk nederst, noe jeg liker veldig godt. Blusen heter Beth Blouse, og jeg har på meg str. M.

Det er nydelig sol i Kristiansand i dag, så i dag blir det å nyte sørlandssommeren. Nyt dagen der du er, så blogges vi igjen i morgen!

10 kommentarer
    1. Hei. Du kledde godt den lilla kjolen og blusen🙂
      Jeg vil også si at jeg synes din nye video blogg er helt topp👍🙂

      1. Hei! Jeg elsker den lilla fargen på topp og kjole. Skulle gjerne hatt den samme fargen i en tunika 🙂 Helt nydelig farge!
        Så utrolig moro at du liker videobloggene mine. Det blir flere videoer fremover, og det var ikke så skummelt som jeg trodde. Nå synes jeg det er utrolig moro. Videoene er blitt så godt mottatt 🙂 Takk for fin tilbakemelding på videoene, og takk for at du følger meg 🙂 Nyt helgen!

    2. Hei, den lilla kjolen og toppen var veldig fin til deg, noe helt annet enn blomstermotiv på nesten alt🙂 god helg

      1. Hei!
        Hehe, ja, det er mye blomster på overdelene mine denne sommeren. Er blitt glad i det…men den lilla fargen på bluse og kjole, den er bare helt fantastisk flott! Håper det kommer mer av den fremover 🙂 Ha ei flott helg!!

    3. Er litt i ferie modus 🫣
      Hvor finner jeg video bloggen din?😊
      Fortsatt god sommer ☀️
      🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿

      1. Feriemodus høres perfekt ut på denne tiden 🙂
        Videobloggene mine, de legger jeg ut på bloggens Facebook side. Også Facebook siden min heter ” En størrelse for stor.”
        Nyt sommeren!

    4. Nydelig lillafarge til deg🙂👍
      Det jeg lurer mest på, er hvilken farge og type leppestift du har på? Ser virkelig ut som en farge jeg kunne tenkt meg 🙂

      1. Lillafargen er virkelig flott synes jeg 🙂 Når det gjelder leppestiften, så er det egentlig en lipgloss, og den fargen bare elsker jeg! Fargen heter kun 07, og den har jeg kjøpt gjennom Avera. Jeg kjøpte en del for en tid tilbake da de hadde et godt tilbud på den. Livredd for at den skal gå ut av kolleksjonen deres….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg