Så smalt det….igjen….

Nå vet jeg at mange  sikkert smiler godt. Noen ler, og rister sikkert på hodet. Jada, jeg vet det. Jeg er håpløs. Gjett hva som har ankommet mitt kjære hjem på Odderhei Platå? Jeg er sikker på at mange har gjettet riktig – en ny jakke 🙂

 

Den nye jakken er en flott dressjakke. Kalles det dressjakke nå forresten, eller er det bare jeg som fortsatt kaller disse jakkene for det? Blazer er vel også riktig, men jeg fortsetter å kalle jakkene for dressjakker. Jeg har noen dressjakker fra før kan man si, men ingen er som denne. Jeg er håpløs 🙂

Som dere vet – jeg er utrolig glad i farger. Fargene kan gjerne være skarpe, og de kan gjerne være det man kaller godt synlige. Jeg liker mange farger, men er nok aller mest glad i lilla, men jeg er også veldig glad i rosa, og da spesielt den cerise fargen. Jeg er glad i orange, turkis. Jeg tror vel de fleste farger er i mitt klesskap, og jeg tror faktisk ikke det er den sorte fargen som dominerer lengre. Jeg har helt klart mye sort, men ikke masse sort med litt farger innimellom. Det er fargerike klesskap.

Gult er faktisk den fargen jeg ikke har hatt mye av i klesskapet. En lang periode hadde jeg ikke et eneste gult plagg. Ikke at jeg ikke liker gult, men jeg har vel følt at jeg ikke har kledd gult så godt. Jeg har liksom aldri funnet den riktige gule fargen. Jeg føler meg kanskje litt bleik, og blass i gult, så der må fargen være god, og sterk om jeg skal bruke den. Gult er en flott farge, men der synes jeg ofte den har vært mye finere på andre enn meg selv. Blir den for lys, så føler jeg at både jeg og fargen forsvinner. Så gult hadde jeg overhode ikke inntil jeg fikk ei  gul regnkåpe fra Stormberg for ei god stund tilbake.

Den nye dressjakken min, den er gul, og den er sååå lekker! Jeg fant den på nett, og falt pladask. Lekker farge, og en lekker jakke. Gulfargen var den gulfargen som jeg liker. Det var en veldig klar gulfarge, og en gulfarge som ikke gjorde at jeg følte meg blass og blek. Jakken er fra ZIZZI, og jeg kjenner jo størrelsene der ganske godt, så da regnet jeg med at størrelsen jeg valgte ville passe. Jeg bestilte str. 48, og den satt som et skudd. Jeg var så fornøyd! I tillegg var prisen utrolig god. 500 kr betalte jeg, og jakken var satt ned med nesten 700 kr. Det kalles en veldig god handel.

På denne tiden så bruker jeg mye dressjakker. Jeg liker dressjakker som er litt tunge, for da sitter de fint, og de faller fint. Da er det veldig behagelige å ha på seg. Jeg har nok denne type jakker i mange ulike farger. Jeg har i cerise, marine, rødt, beige, sort og lys rosa, og nå, nå har jeg også en flott gul en. Jeg har ikke sett noen med en slik gul dressjakke, men nå vet du om den, så kanskje jeg ikke blir alene så lenge 🙂 Uansett alder, farger er flott! Uansett alder, denne type jakke passer alle.

Vi stråler mer når vi bruker farger. De fleste ” gjemmer ” seg bort i det sorte, men jeg kjøper gjerne klær som skiller seg litt ut dersom fargene, og passformen er meg. Det gjør jeg ikke fordi jeg vil skille meg ut, og fordi jeg vil vise verden at her kommer jeg, men jeg elsker farger! Rosa, lilla, korall. Turkis er flott, orange er flott, det samme er lyseblått. Grønt kan være fint. Nå også gult. Jeg elsker mønster, og tøffe design. Min kjære mor himler godt med øynene mange ganger når hun er med meg i klesbutikker, og ser hva jeg tar med meg til prøverommet.  ” Skal du gå i det der ” er en setning jeg ofte får høre 🙂 Ja til farger! Ja til mønster og tøffe design! Ja til å stråle!

 

I dag har jeg tenkt å gi bort en flott bluse til en av mine lesere, og det er en bluse som du vil skille deg ut i. Blusen er fra Zhenzi, den er med tøft blomsterdesign, og en veldig stilig bluse! Har du lyst til å vinne blusen? Legg igjen en kommentar på bloggen. Husk navn og størrelsen du bruker, så er du med i trekningen.

 

26 kommentarer
    1. Så kledelig farge til deg, ikke min farge,dessverre….himla fin passform også 😃 Blusen var lekker, sier ikke «nei takk». Ha en deilig lørdag 😃

    2. Å du va super fin i den😀😀 Jag älskar oxå å ha lite färg på kläderna😍😍
      Vill gärna vinna blisen i stl 50/52
      Du får ha en strålandes fin lördag😀😀

    3. Å du va super fin i den😀😀 Jag älskar oxå å ha lite färg på kläderna😍😍
      Vill gärna vinna blisen i stl 50/52
      Du får ha en strålandes fin lördag😀😀

    4. Heisann😀
      Nydelig flott jakke i e helt super flott farge som jeg også digger😀Flott på deg så fortsett med gult😀
      Kunne gjerne tenkt meg den blusen i str 48😀
      Ønsker deg en flott lørdag😀

    5. Mange klær syntes jeg er flotte på andre, men tør lissom ikke å gå med de sjøl. Kjempefin var den. Ser jo at farger gjør noe med oss.
      Jo blusen kunne jeg ønsket meg. Bruker s i zizzi.

    6. WOW. Like flott som alltid. Du er så god med farger og ja dy har rett det gjør noe med oss.

      Hiver meg på loddet om blusen med det samme.

      Ønsker deg en knaganes fin lørdag

      Mvh Anne May

    7. Ei ny jakke…kom jo ikke som noe sjokk for vi som kjenner deg..:-) og den er jo bare så lekker..kjempefin farge og..den kledde du..blir gjerne med i trekningen av blusen i str 40 ha en fortsatt finfin Lørdag og hils Mor..

    8. Kjempefin jakke som du kledde godt! 😊.
      Ja, blusen var fin, jeg er med på trekningen i dag!
      Str L.
      Hilde 😊

    9. Farger er fortsatt skummelt for meg. Du var derimot knallfin i gult 😍 Blusen kunne være en forsiktig start på min farge garderobe 🤔, men er litt usikker på hvilken str jeg bruker 🤪 ligger mellom L og XL tror jeg nå så kunne kanskje være lurt å ta XL om jeg skulle være den heldige☺️ Ha en fargerik dag flotte deg 😘

    10. Den gula jakka satt som ett skudd på deg som du selv sier , og fargen er jo bare lekker 🙂 Blusen var og stilig , skulle jeg være heldig å vinne så ønsker jeg str L . Ha en riktig god helg kjære Heidi

    11. Synes du er og gir ut inspirasjon til oss som tyr til det “grå” (Vi som ikke skiller oss ut særlig mye) <3 takk

      Jeg synes blusen var flott men med mine lipødem armer har jeg en arm i str xl og en i str xxl så er de smale i amene må jeg ha 52 ellers kan jeg klare meg med 50

      Mette

    12. Den jakka kledde du kjempe masse.
      Vi alle går på smeller i løpet av livet og det kan være alt mulig.
      Jeg bruker 46 hvis den er stor ved skuldrene for er bred over der.

      Kjempe tøff var blusen.

      Klem

    13. Hei Heidi 😊 skjønner godt at det smeller jeg når du finner slike lekre plagg 😂 nydelig jakke. Du kler den godt du. Må lyse litt opp i terrenget vettu 😊 er jeg heldig så vil blusen passe i 48-50 tror jeg. Fin er jaggu den og 😂😂 god helg! Klem 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg