Rot, støv og kaos…..

Reklame | Studio, Gozzip

I dag har jeg lyst til å dele litt vårglede med dere. Vi trenger et pust av vår når sikkert det meste av Norge har snø denne søndagen. Vårnyhetene er på full fart inn i butikkene nå. Side om side med salget butikkene har, så vil du finner vårnyheter. Tenkte jeg ville vise noen lekre jakker i dag fra Pre Spring kolleksjonen til Gozzip og Studio. 

Her i Kristiansand, så er det ikke så mye som minner om vår visst man kikker ut. Her er det snø, og i dag kan vi visst få alle former for nedbør sier de som kan vær. Det er vel meldt plussgrader til uken, så håpet er jo at snøen igjen skal forsvinne fortere enn fy. Har vurdert å få meg piggsko. Jeg er livredd for å falle, for det har vært utrolig glatt her noen dager. Klarte å falle før jul, utenfor en matbutikk her i området. Gikk ned i knestående. Jeg kjente at det var vondt, men at det var vondt, det brydde jeg meg ikke om et øyeblikk. Det første man tenker når man faller er: Var det noen som så meg? Det er jo så flaut å falle. Det er da man håper på dette hullet i bakken som man bare kan forsvinne ned i. En skjønn dame kom løpende og lurte på om hun kunne hjelpe meg. Så fint gjort. Vi skulle nok ha vært mer der de fleste av oss, at vi er mer hjelpsomme om vi ser at noen kan trenge litt hjelp. Fikk vondt i rompa etter fallet, men den er rimelig bra polstret, så det gikk fint. Ingen skade. Bare ømt et par dager.

Her hjemme jobber det snekkere. Det som en gang var et kinorom, det skal bli ei tv stue. Jeg må innrømme at det å ha håndverkere hjemme hos meg, det er en utfordring for meg. Jeg vet alt vil bli så bra når det står ferdig, og jeg vet at jeg må tenke på hvor stor glede dette rommet vil gi meg. Jeg vet alt det. Likevel er det utfordrende når det står på. Jeg liker ikke rot, jeg liker ikke kaos, og jeg liker ikke støv. Så da skjønner dere at dette kan bli utfordrende for hodet. Alt det og mer til blir helt naturlig når jeg har snekkere som har revet alt i et rom, og skal bygge det opp igjen med nytt tak, nye vegger, og nytt gulv. Ny, dobbel glassdør skal og inn. Når rommet er ferdig, så må det vaskes både her og der fra gulv til tak. Ikke bare i det nye rommet, men også i spisestuen som snekkerne må gjennom for å komme til det nye rommet. Stuen må vaskes godt, for der skal de jobbe når den doble glassdøren skal settes inn. Jeg gjør ingenting av rengjøring, men dette ser jeg ikke frem til. Var det nå jeg burde kalle inn til dugnad 🙂 Det er sikkert mange dyktige, erfarne husmødre som leser bloggen min, og som har vært gjennom en ombygging, eller flere, så gode vasketips etter en slik jobb tas i mot med stor takk 🙂 Egentlig burde jeg hatt noen som gjorde det for meg, men det er kanskje noe råflott :- )

Jeg gleder meg stort til rommet står ferdig. Jeg gleder meg til å ta det i bruk. Jeg gleder meg til å innrede det. Det er såpass vanskelig å forestille seg hvordan dette vil bli, så jeg har ikke gjort noen innkjøp av møbler, eller interiør ennå. Bortsett fra sofa. Sofa har jeg kjøpt, og jeg vil tro mange lurer på om det har klikket for meg når jeg forteller hvilken farge sofaen har. Min nye sofa er….lilla. En helt fantastisk lilla farge. Den er ikke knall lilla. Det hadde jeg aldri våget, men den er lun, varm og litt dempet lilla. Litt mørk. Jeg elsker den! Når jeg så den, så var jeg ikke i tvil. Det var fargen jeg skulle ha. Det er en 3 seter med sjeselong. Den kommer i slutten av mnd, og jeg gleder meg så til den kommer. Håper bare jeg har målt riktig nå, så den ikke tar hele rommet. Gleder meg til å slenge meg ned på min nye, lilla sofa, og nyte en god film, eller noe god musikk. Jeg har tanker om hva ellers jeg kunne ønske meg i det nye rommet, men om alt får plass, det er vel heller tvilsomt, så jeg får nok planlegge alt det når rommet er ferdig. Viser dere noen bilder av hvordan det tidligere kinorommet ser ut nå. Dere skal selvsagt også få se det ferdige resultatet.

Som nevnt, så har jeg lyst til å vise dere litt vårnyheter i dag. Det blir jakker i dag, og jeg håper dere også synes dette er flotte jakker for våren som ligger der fremme. Jeg kan love mange vårnyheter på bloggen fremover. Det er bare å glede seg, for der er utrolig mye flotte plagg i fine farger.

Den første jakken jeg vil vise, det er en jakke fra Studio, og heter Helena Jacket. Denne jakken er litt som et Kinder egg. Tre ting i en. Lekker jakke, og i jakken får du to jakker. Hvor genialt er ikke det? Jakken har en stilig skinnlook, og det geniale med jakken er at om man ikke ønsker å ha den lang, så kan man ved hjelp av en glidelås dele jakken i to, og plutselig får man en kort jakke. To jakker i en jakke, det liker jeg. Personlig kommer jeg nok til å bruke den lange utgaven mest. Jeg har str. M i denne, og kunne nok hatt den i en størrelse større. Jeg får kneppet den, men da sitter den ikke pent. Samtidig så er det sjeldent at jeg knepper jakkene igjen…OG jeg håper jo at jeg skal lykkes i å gå ned mer i vekt. Liker jakken kjempe godt, og den er behagelig å ha på seg. Passer til mye. Tunikaen jeg har under jakken, den er også fra Pre Spring kolleksjonen til Studio. Den tunikaen, den elsket jeg omtrent før jeg fikk den på meg. Jeg synes den er utrolig fin med tøffe detaljer, og så er den bare så utrolig god å ha på seg. Jeg følte meg så vel i den. Fin passform, og god lengde. Tunikaen heter Jette, og er i 100% viskose.

Den neste jakken er en cardigan. Marlene heter den. Kul cardigan i mykt strikket materiale. Lang rett silhuett uten lukking. Vil du ha en form for lukking, så kan man sy på en hempe eventuelt, men den sitter utrolig fint på denne cardiganen. Den har hette og lange ermer. Bakside er utrolig tøff med sitt statement-trykk ” You decide ” ,og kontrastfarge i midten. Frontlommer har den også. Du får også cardiganen i turkis, og man kan også få den uten trykk. Jeg vil også skrive litt om toppen jeg har under cardiganen. Disse bør man ha noen stykker av i klesskapet. Perfekte å ha under cardigans og jakker. Toppen er vel nærmest et basisplagg som kommer i nye farger i de ulike kolleksjonene. Sort er jo den tryggeste fargen. På bildet har jeg på meg den som er gold olive, men den finnes i veldig mange ulike farger. Så her er det bare å spørre etter Gitte Panel Dress i butikken hvor du handler dine klær. Ensfarget ” kjole ”  i høykvalitets viskosejersey. Ermeløs A-form med O-hals. Passer også perfekt som underkjole. Disse liker jeg veldig godt. Jeg har også her på meg str. M

Til slutt på bloggen i dag, så vil jeg vise ei anna utrolig fin, og tøff vårjakke. Denne digger jeg altså. Jakken heter Lene A Shape Coat. Lekker style i sort og hvitt. Fiskebeinsmønster. God og lang, og en veldig god modell. Jeg har på meg str. M, og den er romslig til meg. Likevel må jeg ha denne størrelsen. Spesielt pga skuldrene, og overarmene. Jakken har knytting i livet, så man kan stramme den inn slik man ønsker. Jeg har en jakke som ligner litt på denne, en grønn jakke i cordfløyel. Den er jeg innmari glad i. Så jeg tenker at denne også vil bli mye brukt. Skikkelig fin vårjakke.

Jeg skal neste helg viser en del overdeler. Kanskje også vårens lekreste softshelljakke om den har kommet hit innen neste helg. Den softshelljakken må da bli vårens hit tenker jeg. Legger ved et bilde av hvordan loftstua mi var i går da jeg prøvde vårkolleksjonene. Så mye flotte klær. Gled dere!

Drittvær i sør i dag, og det skal visst fortsette sånn, og litt verre utover dagen. Når det er sånn vær, så lar jeg bilen stå. Kjenner veldig på at jeg ikke kommer meg på trening i dag, men det finnes vel neppe noen unnskyldninger for ikke å trene likevel. Jeg har det jeg trenger hjemme, så det er bare å få på seg treningsklær, og få seg ei god hjemmeøkt.

Nyt søndagen!

 

2 kommentarer
    1. Herlige vårjakker, den delbare er helt genial👍Lure råd om rengjøring etter oppussing: Gå over med støvsuger først, over alt, så med tørrmopp! Begynner du å vaske før dette, flytter du bare slipestøvet rundt omkring🤨
      Ikke tenk på å kjøpe piggsko, GJØR det!Sist uke kjøpte jeg TraXole piggsko hos Enklere Liv, en helt annen følelse og sikkerhet på glatta! 8 uker i gips før vårsesongen……..Nei takk⭐️Fortsatt god søndag Heidi⭐️

      1. Takk for rengjøringstips. Snekkerne ble endelig ferdig på fredag, så nå er det en stor vaskejobb som venter. Men resultatet, den nye stua mi, den ble så fin, og jeg er så fornøyd! Takk også for tips om piggsko. Skal dra innom Enklere Liv for å sjekke ut de du har kjøpt. Ha en nydelig søndag, Anne!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg