Romjulsdrøm

Det er godt å sitte i loftstua en 1.juledag morgen, og nyte stillheten. Jeg slo på radien nettopp for å ha litt julemusikk forsiktig i bakgrunnen. Klokka er snart 07, og jeg skal snart begynne å forberede litt til middag og middagsgjester. Jeg liker å stelle i stand sammenkomster, og selskaper. Det har jeg alltid likt. I dag kommer også prinsene, og skal være til i morgen. Jeg gleder meg masse til å få de hit, og til å tilbringe litt tid med dem i julen. Etter middagen i dag, så skal de få åpne gaver fra min side av familien, så de får to julaftner i år. Det ble en veldig fin julaften i går. God mat, hyggelig selskap og fine gaver. Jeg har visst vært veldig snill i år. I blant gavene så lå det også flere flotte gaver som prinsene hadde lagd, bla et nydelig armbånd som eldste prisen hadde laget.

Den dårlige samvittigheten, den har jeg ennå ikke kjent noe særlig på. Det har ikke vært noe etegilde verken av middag, eller julegodt til nå. Julekakene, de har ennå ikke vært på bordet.. Tankene, de vil sikkert dukke opp nå og da, men tankene gnager ikke like intenst som de gjorde før. Alle valgene som tas er mine, og er de dumme, og idiotiske, så er de like fullt mine. Akkurat det er også irriterende egentlig. Kunne man ikke hatt noen som man kunne lagt skylden på i det minste? Ikke bare noen å skylde på, men som faktisk var ansvarlig for de dumme valgene. Jeg leter, og håper, men det nytter ikke. Valgene er mine.

Romjula er ofte en tid for å tenke på året som har vært, og det nye som snart banker på døren. Oppturene som vi håper fortsetter. Nedturene som vi håper det blir færre av. Har du en drøm, eller et mål som du våger å begynne og tenke nå, og som du vil prøve fullføre i det nye året? Nyttårsforsettene, de kaster vi på båten. De gidder vi ikke å tenke på en gang. Da blir man deprimert i slutten av januar fordi man ikke har klart å holde det man lovet seg selv så dyrt og hellig på nyttårsaften. Spise mindre og trene mer, det er jo det de fleste lover seg selv når man går over i et nytt år. De som røyker og snuser, mange av de lover nok seg selv å slutte, eller redusere kraftig. Det er få av oss som får  gleden av å oppleve at nyttårsforsettet faktisk fungerer. Derfor tenker jeg at vi kaster alle nyttårsforsetter på båten, og tenker helt annerledes. Skritt for skritt, og med mål som er oppnåelige.

Jeg fikk oppfylt en av mine store drømmer dette året når nettbutikken min ” En størrelse for stor – for kvinner med kurver ” ble en realitet. Det var litt av en følelse å kjenne på.  Men for det nye året, så har jeg absolutt både mål og drømmer. Trening og helse er to viktige ting også i det nye året. Jeg vil fortsette å kjenne på at jeg mestrer, at jeg kan og at jeg lykkes. Jeg håper å se at kroppen endrer seg positivt. Jeg vil fortsette å jobbe for helsen, og en bedre utgave av meg selv.

Jeg skal i romjulen lage meg måltavle for 2023. Hvilke delmål har jeg, og hva er det store målet for 2023. Tavlen skal henge foran meg her oppe i loftstuen hvor jeg sitter og jobber ved pc’en. Denne måltavlen skal ikke bare handle om trening, mat og helse, men også de andre delene av livet mitt. 2023 blir et spennende år, og jeg har troa på at det blir året hvor mål blir nådd, og drømmer oppfylt. Jeg er allerede på god vei.

Nyt resten av julen, og romjulsdagene. Sett deg små mål for det nye året når du har en ledig stund. Lag deg din egen måltavle. Ikke en måltavle som inneholder det du tror at andre tenker du bør ha som mål, men din egen måltavle med dine mål.

3 kommentarer
    1. Så kjekt å høre om at drømmen din om nettbutikk er realisert – Masse lykke til med den 🙂 Og ha en fin 1. juledag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg