Pupper som henger, og stropper som gnager

Det å finne undertøy som sitter som det skal, det er en hel vitenskap, og kan fort skape stor frustrasjon. Jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen i dette. Jeg føler undertøy er en veldig viktig del av velværefølelsen min. For meg er det viktig å finne en bh som sitter som den skal. Jeg hater å føle at det buler, og at alt av ekstra håndtak, og valker blir synlige. Med en gang en bh blir feil, så ser det ikke bra ut. Jeg prøver å finne riktig cup størrelse sånn at puppene ikke tyter ut. Det er ikke pent når cupen blir helt feil, og ikke føles det særlig behagelig heller. Man går stadig og løfter. Man retter på bh, man retter på stropper, og man må redde puppene som er i ferd med å falle ut. Så undertøy, det er viktig, men ikke lett.

Jeg har faktisk ikke hatt en ordinær bh på evigheter. Jeg følte at bh’ene aldri satt som de skulle, og jeg følte at det bulte både her og der. Jeg fant aldri den perfekte bh’en. Frustrasjon ble til stor glede da jeg fant bh topper, og bodyer. Bh topper, det elsker jeg. Og det er som ordet sier en topp med bh. Da har du en god bh del øverst, og så er resten en behagelig topp. Det er ikke noe shape i toppen. Den strammer ikke inn magen, men utrolig behagelig å ha noe over magen likevel. Det er også viktig for meg at det er bøyler i bh delen. Jeg er ikke så glad i å gå uten bøyler. Jeg føler bøyler løfter mye bedre, sitter bedre og ser bedre ut.

Ofte ser man at bh’ene lager disse fine valkene på ryggen som igjen blir synlige under overdelen. Valkene tyter ut der bh’en stopper. Jeg må ha noe som dekker over disse valkene uten å bruke shape up. Shape up er ikke så behagelig annet enn i spesielle situasjoner. De aller fleste av oss får denne valken når bhen ikke gjør jobben sin med å støtte og løfte brystene. Jeg må innrømme at det ikke er særlig pent å se når bh’er ikke passer brystene man har. Da tyter det lett både her og der. Jeg ser også en del kjente ansikter som burde skaffet seg bh med god støtte. Det er ikke pent synes jeg når brystene er langt nede på magen så lenge man kan få bh’er med godt hold, og som løfter.

Jeg får mange spørsmål om undertøy fra dere som leser bloggen min. Hvor kan man kjøpe undertøy som både har komfort, og som også er pent. Undertøy ER vanskelig, kanskje spesielt når man er en størrelse, eller flere for stor. Vi har ofte bryster som krever både plass, og som krever god støtte. For meg er det også viktig at det er pent. Ikke at det er undertøyet man viser frem i det man går ut døren, men det handler om hva man selv føler, og det er ens egen følelse som er viktig. Min følelse sier at det skal være bra under også. For meg er undertøy en viktig ting.

Jeg har altså lagt min store elsk på bh topper. Eller korseletter/bodyer. Det er slike du finner i mine undertøysskuffer. En topp med bh, det er så behagelig å gå med! Korseletter/ bodyer er også behagelig. Ingen shape up effekt, bare mykt, deilig stoff, og så er det ofte cup’er med bøyler. Mye kommer dessverre uten bøyler nå, og det liker jeg ikke spesielt godt. Jeg må ha bøyler. Når man bruker bh topper, eller korsetter/bodyer, så slipper man at bh’en strammer over ryggen, og man slipper å ha valker tytende ut bak på ryggen. En helt perfekt oppfinnelse for min smak. Utrolig behagelig å ha på seg er det også.

BH toppene er også veldig fine med ett behagelig, og pent stoff i selve toppen, og ofte med pene blonder på cup’ene. Jeg synes det er viktig at undertøy er pent, og det kan gjerne også være sexy på en fin måte. Man trenger heller ikke å gjemme det pene undertøyet til spesielle anledninger. Ta det frem i hverdagen. Bruk det.

Korselettene/ bodyene har ofte denne kneppingen i skrittet, og akkurat det er en hel jobb om man må på toalettet, så jeg leter først etter bh topper når jeg sitter på nett og handler. Men ofte må jeg over på bodyer og korseletter som har denne kneppingen i skrittet, og den kneppingen, den klarer jeg ikke i hverdagen. Heldigvis har jeg har funnet en løsning på det. I Lillesand så holder Atelier Alexandra til. Alexandra spesialsyr undertøy og badetøy, men hun retter også på undertøy, reparerer og ordner. Løsningen på mitt lille problem, det er at Alexandra klipper bort skrittdelen sånn at bodyer og korseletter med knepping blir bh topper, helt genialt! Hun setter da på en silikonkant nederst slik at bh toppen sitter godt, og ikke sklir opp. Genialt! Jeg kan jo også legge til at jeg også har vært hos Alexandra for å sette i nye bøyler i undertøyet mitt. Det hender jo at bøyler blir ødelagte, og er det da undertøy man er veldig glad i, så er det jo fint og kunne få nye bøyler.

Denne uken fikk jeg 3 bodyer tilbake fra Atelier Alexandra. 3 bodyer hvor skrittdelen er klippet bort slik at body er blitt bh topp, og jeg er strålende fornøyd. Alexandra har satt på silikonbånd nederst slik at toppen sitter godt. Bh topper er vanskelig å få tak i, så da lar jeg heller Alexandra ordne bodyer til bh topper. Bodyene bestiller jeg som regel på Miss Mary. Der kjenner jeg størrelsen min, og jeg er kjent med mange av modellene. Jeg har prøvd å bestille fra et par andre plasser, men de modellene har blitt helt feil til meg. Miss Mary koster litt, men det er skikkelig kvalitet. Mange av bodyene jeg har kjøpt der, de har jeg hatt i flere år nå, og de er like fine. Eneste er at jeg har byttet bøyler på et par av de. Men stoff og utseende er like fint. Her er det gode stropper, ofte ganske brede slik at de ikke gnager. De sitter fint på kroppen, og jeg slipper at puppene er på vei ut. De holder seg der de skal.

På første bildet her, så ser dere hvordan bodyene ser ut når jeg får den fra Miss Mary, og på neste bilde, så ser dere hvordan de ser ut når Alexandra har sprettet opp, klippet, og sydd den til skikkelig. Alexandra holder til i Lillesand, og er faktisk utdannet undertøysmodist. Det betyr at hun har fagbrev i å spesialsy undertøy, og badetøy. Sliter du med undertøy, eller badetøy, så ville jeg absolutt tatt en tur til henne for å få hjelp. Hun har også undertøysbutikk hvor hun har undertøy til de fleste kropper. Hun hjelper deg også til å finne riktig bh størrelse, for det er det mange av oss som sliter med. Dersom du bor langt unna, så kan det være at en sydame i nærheten av deg kan ordne bodyer slik Alexandra gjør for meg. Jeg ville ha sjekket det, for det er verdt det for å få skikkelig godt undertøy som man er fornøyd med.



Ellers er vel bildet i dag det nærmeste jeg kommer det å vise noe i undertøyskategorien pr.nå. Ikke akkurat undertøy, men nattkjole og morgenkåpe. Jeg elsker begge deler. Fineste jeg har av nattøy…

Jeg har hatt ei god styrkeøkt på morraen i dag. Jeg merker som sikkert alle som trener at treningsrutinene sklir litt ut om sommeren. Jeg får trent, men ikke like mye. Nyt søndagen! Vi blogges til lørdag igjen, og innimellom i dag og lørdag, så dukker det nok opp en video eller to 🙂

6 kommentarer
    1. Veldig fine bodyer, men blir det ikke varmt nå? Jeg har for øvrig funnet ut at sports bh er fint å bruke, det dekker over valker også. Synes det er veldig vanskelig å finne bh i tradisjonelle undertøybutikker! Har funnet en god bh hos Kapp Ahl som sitter veldig godt og finnes i mange farger. Klarer ikke å bruke bh med spiler, kjøpte det en gang, brukte den en gang……Fortsatt god søndag, det blir blåbærtur i dag, Marka bugner😋🦋🐝🎵

      1. Nei, synes ikke det blir så veldig varmt å bruke faktisk. Stoffet er så lett og luftig på to av de ihvertfall. Det er lenge siden jeg har prøvd sports bh. Også på treningen, så har jeg funnet en slags topp som er genial å bruke. Men når jeg ser reklame for sports bh’er, så tenker jeg at jeg skal gi det en sjanse igjen. Det er nok mange som ikke liker spiler, men jeg føler det er veldig godt 🙂 Har noe undertøy uten, og jeg bruker det, men det blir liksom ikke like behagelig å ha på seg. Jeg vurderte også blåbærtur i dag, men her er det meldt regn i hele dag, så mulig det må utsettes litt. Ha en flott blåbærtur!!

    2. God søndag🥰
      Jeg har skrevet det før også; prøv Lanebryant.com. Har ikke brukt andre bh’er og truser på mange år! Jeg kjøper de som ikke er «Lined» og MED bøyle. Kjøper opp lager når jeg er fysisk i butikkene i USA, men kjøper ellers på nett. Fantastisk utvalg og kvalitet – spillene stikker aldri ut😂

      1. Hei! Ja, jeg husker at du har tipset om Lanebryant, og jeg har vært inne på siden en del ganger 🙂 Jeg føler det er litt ” skummelt ” å bestille undertøy fra utlandet når jeg ikke kjenner modellene, og størrelsene. Men det frister veldig, for de var mye lekkert der 🙂

    3. Den nattkjolen og morgenkåpen du har på deg her er jo fantastisk fin 🤩
      Vet du om de er å få tak i nå? Og hvor?

      Regner med de har ganske god lengde, og det trenger jeg til mine bein – har lett lenge etter laaang morgenkåpe uten å finne noen i en stor nok str…🤓

      1. Ja, er de ikke bare utrolig flotte! Fineste nattkjolen og morgenkåpen jeg har hatt. Har nattkjolen i rosa også. Det er god lengde på begge deler. Ikke fotsid til meg, men ikke mye av beina som synes.
        Disse var laget kun til Nais i Lyngdal, og det er litt siden de hadde de, men om du er heldig, så kan det jo være de har noe igjen. Jeg ville ha sendt de ei melding på Facebook, eller ringt til de. De har en egen side på Facebook. Spør etter Barbro. Forklar at du er på jakt etter nattkjolen og morgenkåpen som jeg hadde på meg på bloggen min. Det er Angel Circle som har produsert de for Nais. Håper du er heldig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg