Nettshopping faktisk

Jeg handler sjeldent klær på nett. Det er fordi jeg så mange ganger tidligere har blitt skuffet og frustrert over hvordan plaggene er når jeg mottar de, og fordi passformen ofte er veldig dårlig. Passformen er så utrolig viktig, og endel av firmaene som er blitt store på netthandel, og som også har sine egne plus size kolleksjoner, de er ikke alltid like flinke på passform. Jeg har kjent mye på teltfølelsen når jeg har handlet på nett. At plaggene har vært altfor store. Ofte har de også vært altfor korte i forhold til den lengden jeg ønsker. Pølseskinnfølelsen, den har jeg også kjent på. Det er liksom ingen mellomting ofte. Enten er plaggene kjempestore, eller så sitter de tett som pølseskinn. Når man for ofte kjenner på disse følelsene, så har det blitt lite nettshopping. Har jeg shoppet på nett, så har det blitt merker jeg kjenner godt. Da er jeg veldig trygg på at plagget vil passe.

 

Dårlige passformer, og følelsen telt/pølseskinn er også en følelse jeg ofte får når jeg prøver klær i kjedebutikkenes stormoteavdelinger. Jeg har mange ganger lurt på hva designerne tenker når de sitter og tegner plus size klær. Vi ønsker jo at klærne skal sitte fint. Vi ønsker jo å se bra ut, føle oss vel. Og de følelsene, de kjenner ikke jeg på når jeg ei gang i blant prøver klær hos kjedebutikkene. Jeg kjenner som oftest bare på frustrasjon, og at kjedene faktisk burde ta stormote litt mer på alvor om de skal ha en egen plus size kolleksjon.

Dette med størrelser er jo også en ting som ikke alltid er så lett. Jeg er alt fra str. 48 til str. 52. Det spørs hvem som er produsenten. Det er få produsenter som er helt like på størrelser. Størrelser er ofte er stort problem når det kommer til de store nettbutikkene. Nå kan det absolutt være at du har andre erfaringer. Jeg kan kun snakke for meg selv, og hvordan jeg har opplevd det.

Det hender jo når jeg sitter på pc’en og jobber at det frister å gå innom noen av nettbutikkene. Ofte er jeg inne og kikker etter undertøy. Fint undertøy er det vanskelig å finne i butikker synes jeg. Iallefall undertøy som virkelig sitter godt på kroppen. Det popper jo også ofte opp diverse reklamer når man sitter på nett, og da er det jo lett å klikke seg inn. Og har man først klikket seg inn, så vet vi jo at disse reklamene stadig dukker opp på pc’en. Og rett før jul kom det jo opp en fristende reklame da, og jeg måtte jo bare klikke meg inn, og jeg måtte jo bare bestille.

Valget falt på noe flotte jakker. Kanskje ikke så overraskende at det ble jakker. Nå skal jeg forte meg å skyte inn at den ene jakketypen, en blazer, den hadde jeg fra før, så jeg visste modellen og passformen, og jeg visste hvilken størrelse jeg måtte ha. Jeg kjøpte også en tunika som matchet den ene jakken, og jeg kjøpte en gul, flott ytterjakke. Ofte er det veldig spennende å motta klær kjøpt på nett, for jeg har opplevd utallige ganger at plaggene ikke helt stemmer overens med bildene man så på nett.

Det er spennende å åpne pakker man får. Selv om jeg hadde blazeren fra før i en annen farge, så er man jo spent på om fargene stemmer med bildene som ligger på nett. Jeg må si jeg ble kjempefornøyd. Den ene blazeren hadde jeg bestilt i marine, og den andre i en flott, lilla farge. Utrolig flotte blazere! Jeg liker godt blazere. Det er så tidløst, og et plagg man kan bruke om det er hverdag eller fest. Det som gjør disse blazerne så spesielle og veldig fine, det er blondepartiet nederst på jakkene. Det gjør noe helt ekstra med jakkene. Det er nesten halve jakken som er blonder, og jeg faller for slike feminine plagg. Disse sitter også veldig fint på kroppen, og jeg føler meg fin i de. Den ene var også på salg, og det er jo et stort pluss. Nå er de ikke veldig dyre i utgangspunktet, men at noe er på salg, det er alltid et stort pluss. Jeg trives også veldig godt i blazere. Fra før av hadde jeg den samme blazeren i en lys, rosa farge. Jeg så kjapt at lillafargen nok ikke var helt lik den lilla jeg hadde sett på nett. På nettet var den mørkere, men fargen var flott, så det betydde ikke noe. Tunikaen som matchet den lilla blazeren, den ble pølseskinn gitt. Så 52 i den ble altfor lite. Nå prøver jeg å bestille en str større og håper den kan passe, for tunikaen var lekker. Den gule ytterjakken som jeg hadde bestilt i str. 50, den ble bittelitt trang, så den vil jeg også prøve i en størrelse større, for jakken var utrolig fin.Kvalitetsmessig, så vet jeg ikke hvordan kvaliteten i det lange løp er. Blazeren jeg hadde fra før av, den har jeg brukt endel, og den er fortsatt veldig fin. Men den er ennå ikke vasket, så det gjenstår å se hvordan de vil bli etter vask.

Alt i alt, så ble dette et kjøp jeg er veldig fornøyd med, og jeg har to nye, flotte jakker i garderoben min. Min mor rister bare på hodet over alle klærne mine. Klær er en lidenskap, og en interesse, og så lenge jeg har full kontroll, og ikke får Luksusfellen på besøk, så kan folk egentlig si hva de vil.Klær er viktig for meg. Jeg liker å kle meg pent. Jeg liker å pynte meg. Jeg liker å være kvinne.

Blazerne er kjøpt hos Bonprix, og jeg har i disse str.52. Jeg har ikke fått tid til å ta bilder av meg med jakkene på, men jeg synes bildene gir et bra inntrykk, og i tillegg så vet dere at jeg er strålende fornøyd.

Neste helg skal jeg vise dere mer klær, for Pont Neuf har ny kolleksjon i butikkene. Men jeg skal også vist et par andre, spennende, danske merker. Det er bare å glede seg.

4 kommentarer
    1. Tenk kor heldig du e som ikkje behøv å handle på nett! Du bor i et område kor utvalget av store størrelse e godt!
      Førr mæ – sikkert mange me mæ – handla d om å få tak i d en treng! Da e nette godt å ha å e næsten en nødvendighet om æ ikkje ska ut å reis tell byan som har stormote!
      Har lært mæ tell å vælg blant di merkan æ kjenn, å som æ sånn nogenlunde veit passformen tell! I de fleste tilfella går d bra!
      E bestandig på utkikk i nærbutikken om d kan vær nokka æ kan bruk, å av å tell e æ heldig😊
      Æ e – som du – vældi gla i farge, men ofte må æ kjøp d æ finn uten å vær førr kresen på farge.
      Vil åsså ros nettbutikkan som har greie ordninge førr retur 👍

      Ha en fin søndag🤗

      1. Hei Eva! Jeg må innrømme at jeg nok sjeldent tenker på hvor heldig jeg er som har butikker rundt meg. For meg er det liksom en selvfølge, men det er det jo slettes ikke for alle rundt om i landet. Jeg ser absolutt at for flere, så er nettbutikker et veldig godt tilbud. Så ja, jeg er veldig heldig. Det skjønner jeg når jeg ser hva du skriver. Ønsker deg en nydelig lørdag!

    2. Veldig fine blazere😍jeg har også kjøpt nå litt på bonprix før jul både til meg og barnebarna.Var veldig fornøyd med størrelse og utseende,farge og passform og pris👍Og en har ikke alltid bruk for noe nytt,men gøy er det👍Og gly å ha litt og velge i👍🍀og du Heidi er jo alltid så fin😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg