Møt Finse

Reklame | TwentyFour

Finse altså. Disse jakkene er jeg bare blitt så utrolig glad i. Begge er fra TwentyFour, og begge er i Finse serien, en serie som også går opp i store størrelser. Jakken er så fine, og i tillegg er de så utrolig behagelige å ha på seg. Dette er jakker som er like fine å bruke i hverdagen som når man er ute på tur. Jeg føler meg fin i de, og velkledd. Fargene er utrolig flotte, og det med farger, det betyr veldig mye for meg. Farger gjør noe med oss, det gjør iallefall mye med meg. Farger gjør meg glad, og jeg føler at jeg stråler mer, og smiler mer når jeg kan kle meg i farger.

Finse anorakken, den har vært på markedet i 5 år nå, men den har ikke vært i store størrelser i alle fem årene tror jeg. Jeg har liksom aldri trodd at jeg kunne bruke anorakk. Har vel alltid følt at min kropp ikke var en anorakk kropp. Ikke vet jeg hvorfor, men det er bare sånn mitt lille hodet har tenkt. Jeg har vel vonde opplevelser fra barndommen kanskje hvor de var trange og ekle både å få over hodet, og å bevege seg i. Kanskje forbinder jeg anorakker med skiturer. Jeg hatet skiturer. Jeg var aldri noe skitalent, og lå vel mer i løypa enn jeg stod. jeg falt vel mer enn jeg gikk, også på falt mark. Kanskje er det derfor jeg alltid har hatt vegring mot anorakker, men, det var helt feil tanker. Jeg føler meg så vel i anorakken, så velkledd, så Finse anorakken er absolutt blitt en stor favoritt. Jeg har fargen som heter Eukalyptus, og i anorakken, så har jeg str. 52. Denne str synes jeg passer veldig fint. Fargen er utrolig fin, og en farge jeg faktisk ikke har hatt før. Anorakken finnes i en rekke farger, og de går opp i str. 52, men det kan selvsagt være tomt på lager for noen størrelser og farger.

 

Dette er en lett 2-lags anorakk med god stretch i vind- og vanntett materiale. Den har lange glidelåser i begge sider for ventilering og for å få den lettere av og på. Stor lomme på bryst i ny stil og sidelommer med glidelås under klaff. Anorakken har avtagbar 2-sidig innerkrage og fast hette med avtagbar fuskepels. Den avtagbare innerkragen som du også ser på bilder på bloggen, det er en detalj som jeg virkelig liker. Anorakken har økt vannsøyle og er uten fluor impregnering. Justeringsmulighet nede, i midjen og på hette for den beste passform. Du finner Finse anorakken her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/530206/finse-20-2-lags-anorakk-d-eukalyptus-36-teknisk-2-lags-anorakk-til-dame

Finse serien finner man også en utrolig flott 2-lags jakke. Også den går opp i store størrelser, og også denne går opp i str. 52. Hva som er på lager av størrelser og farger, det må dere sjekke i nettbutikken. Er det noe dere savner, eller lurer på, så ta kontakt med TwentyFour, så vil dere garantert få svar på det som dere lurer på.

Finse 2-lags jakke valgte jeg i fargen som heter tåkeblå. En helt nydelig farge, og en blåfarge som jeg aldri har hatt så mye av, om jeg i det hele tatt har hatt denne blåfargen før. Jeg har str. 52 også i denne, og her kunne jeg nok ha gått ned til str. 50. Fantastisk jakke å ha på seg, flott farge og veldig god bevegelighet. Dette er en ny, ogoppgradert utgave av Finse 2-lags jakke, nå med høyere vannsøyle og vannavvisende glidelåser i front. Dette er en lett 2-lags jakke med 4-veis stretch. Den har ventileringsglidelås under begge armer, sidelommer med glidelås under klaff og hette med justering og avtagbar fuskepels. Jakken har justerbar linning og innstrammingsmuligheter i midjen for en mer feminin fasong. Det er ingen tvil om at fuskepelsen både på denne og på anorakken gjør veldig mye med jakkene. Du finner Finse 2-lagsjakke her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/530545/finse-20-2-lags-jakke-d-t%c3%a5kebl%c3%a5-34-teknisk-2-lags-jakke-til-dame?ChangedVariant=1&TypeChanged=1

Jeg blir så utrolig glad når jeg ser at det blir produsert turklær også i store størrelser. Det betyr så mye at også vi som er en størrelse for stor kan få gode turklær. Det at vi også kan få freshe turklær, det betyr også veldig mye. Man skal ikke så veldig mange år tilbake i tid før det var helt umulig å få turklær i store størrelser. Var man ” heldig ” så fant man kanskje noe man kunne bruke i herreavdelingen, men hvor moro var det som kvinne å gå på tur i herreklær? Når man ikke har riktige klær, så blir heller ikke turopplevelsen slik den bør være. Heldigvis har det skjedd masse på disse årene. Tidligere var turklær kun turklær, men nå er det så masse flotte turklær at man også kan bruke de i hverdagen. Disse jakkene fra TwentyFour er jakker både til turen i skog og mark, og en flott jakke til byturen.

For meg er det å komme meg ut i skog og mark balsam for sjelen. På disse turene kan jeg senke skuldrene, og bare lukke verden ute.

Neste helg skal jeg vise dere noen flotte dunjakker på bloggen. Og litt ulltøy.

Ha en nydelig søndag, og ei god uke til vi blogges igjen til lørdag! Og husk : ta gjerne kontakt om det er plagg du er på leting etter, eller om det er noe du vil jeg skal vise, eller ta opp på bloggen.

6 kommentarer

Siste innlegg