Med truser i blikket

Undertøy er ikke bare undertøy. Det er ikke ” bare ” å ta på seg noe. Jeg føler i alle fall at undertøy er en veldig viktig del av velværefølelsen min. For meg er det viktig å føle meg vel under også, så jeg ikke føler at det buler, og at alt av ekstra håndtak, og valker blir synlige. Eller at trusene er så små at man føler man går uten. Eller at trusene finner ut at de vil rulle ned, og bli liggende ett eller annet sted under magen. Sånn kan ikke jeg ha det. Med en gang en bh blir feil, så ser det ikke bra ut.. At trusene blir feil, det er det heldigvis ingen som ser, men bare å kjenne på følelsen at trusene ikke sitter som de skal, det takler jeg dårlig, og gir ikke akkurat en følelse av velvære.  Jeg har kjent på hvor viktig det er å finne riktig bh størrelse slik at puppene ikke tyter ut, og at det man må ha av valker holder seg pent på plass. Jeg har lært at man ikke skal prøve å komme inn i en for liten bh, for det er ikke pent. Ikke er det særlig behagelig heller. Man går stadig og løfter, og retter på bh, på stropper, og pupper som er i ferd med å falle ut. Sleng beina på bordet, og bli med inn i undertøyets verden. Og fokuset i dag blir…truser.

Noen vil kanskje smile av at jeg skriver om truser, men det er nok de som kan gå med hva som helst av truser. Det kan ikke jeg, og jeg er ikke alene. Er man en størrelse for stor, så krever det også at man finner riktig undertøy. Man har gjerne store bryster som krever god plass, og det samme gjelder når det kommer til truser. Man har gjerne litt rompe, og litt mage, og magen, den skal trusen dekke spør du meg. Man må selv føle på hva som er riktig for en selv. Ingen kan fortelle andre hva de skal velge, og det har heller ikke jeg tenkt å gjøre. Dette er sånn jeg føler det, og mine personlige meninger. Jeg har sett kjente personer på tv som har kurver, og mange ganger har jeg tenkt på hvorfor de ikke kan kjøpe en bh som gir støtte, og som løfter. Man vil se så mye nettere ut om man får løftet brystene, og at ikke brystene går i ett med resten. Men nå sporer jeg litt av, for fokuset skal være på truser.

Undertøy ER vanskelig spesielt når man er en størrelse, eller flere for stor. Sikkert for mange andre også, men jeg vet det kan være vanskelig for oss plus size kvinner. Jeg har slitt masse med å finne gode truser som faktisk går litt opp, og som samtidig ikke ser ut som bestemor sine truser fra 50 tallet. Det skal stemme både oppe, og nede. Man skal føle seg vel, og samtidig, så skal det også se pent ut synes jeg. Ikke at det er undertøyet man viser frem i det man går ut døren, men det handler om hva man selv føler, og min følelse sier at det også skal være bra under .

Det er mye lekkert undertøy i store størrelser, men ofte går lekkerheten utover komforten. For en spesiell anledning nå, og da, så kan man godt gi litt slipp på den gode komfortfølelsen, og ha det litt ” ubehagelig “, men sånn i hverdagen, da gidder jeg ikke å ha det ” ubehagelig “, da kjører jeg på en god velværefølelse, men at det likevel skal være pent. Jeg sliter med å kunne forstå at det er behagelig med stringtruser når man er en størrelse, eller flere for stor, i alle fall i det daglige. Det kan umulig være behagelig å ha på seg? En tynn strikk bak, og en liten flekk med stoff som egentlig ikke dekker der den skal fordi magen er bittelitt mye i veien? Det gir meg heller en følelse av å gå uten noe som helst om man ser bort i fra strikken som gnager, og bare irriterer, og absolutt sier i fra om at man har noe på seg

Eller de trusene som er så lekre, men som ikke vil sitte, de som bare sklir ned hele tiden, de med elendig strikk, og holdbarhet. Jeg er sikker på at mange av dere har kjøpt mange av disse fordi de er så fine, men så blir de bare irriterende vesener som blir liggende lengre, og lengre bak i undertøysskuffen. Hvor moro er det når man hele tiden må heise opp trusene, eller kjenne at de bare blir liggende ett, eller annet sted der nede, og man egentlig ikke får gjort noe med det annet enn å kjenne på følelsen av at mye ikke stemmer? Det er en liten vitenskap å finne noe som man blir tilnærmet 100% fornøyd med. For oss som har en del ekstra, så er det en del mer som skal stemme enn for de som har flate mager.

For dere som har fulgt bloggen min en stund, så er det nok mange av dere som vet at Føtex i Danmark er blitt min undertøysbutikk. Egentlig er det litt vittig at Føtex er blitt min undertøysbutikk når det kommer til truser, men det er altså her av alle plasser at jeg har funnet min favoritt. Jeg har aldri hatt bedre truser, og i tillegg er de veldig fine. Det er ingen selvfølge at man finner truser som både er gode, og fine. Ofte må man gi slipp på det ene, og jeg føler ofte at truser kan bli kjedelige, og litt bestemoraktige når man ønsker litt komfort på trusene. Men Stinna trusene, der har jeg fått alt jeg ønsker.  Det blir faktisk litt sånn at når jeg finner undertøy som ligger oppunder 100% perfekt , så hamstrer jeg! Jeg tror det er mange som har fått seg en god latter når jeg regelrett hamstrer truser på Føtex. Se det for deg når jeg ankommer en Føtex butikk med truser i blikket, og med truser i blikket baner jeg meg vei til undertøysavdelingen. Jeg kjenner litt på panikken før jeg overhode kommer til undertøysavdelingen – tenk om trusene er utsolgt, eller har gått ut av sortimentet! Det hadde vært krise. La oss si det slik: det blir alltid mer enn ett par truser med meg hjem fra Danmark.

Problemet er at jeg ikke har vært i Danmark på lenge, så det å få tak i disse kan være utfordrende. Jeg har ei herlig venninne som har kjøpt for meg når hun har vært hjemme i Danmark. Denne gangen var de utsolgt. Så hva gjør man da når Føtex ikke sender varer til Norge? Jo, da spør man en god venn man har som bor i Danmark. Man spør pent og forsiktig, og da får man et ja. Han skulle gjerne kjøpe truser, men jeg tror han angret i det øyeblikket hvor han kjente på litt rare blikk fra betjeningen når han kom med favnen full av truser. Hehe, uff, jeg syntes nesten synd på han, men truser blir det, og han tok det med et smil.

Forleden dag var jeg innom Kappahl. Jeg hopper som regel over undertøysavdelingen der, og det gjelder både bh’er og truser. Så jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg gikk og kikket litt på undertøy. Mye fint, men kanskje ikke for min kropp, og mine ønsker. Men plutselig stoppet øynene mine opp på en utrolig fin hipster. Den hadde fin skjæring, den var høy i livet, det var litt stretch i den, og den var veldig fin. Myk og litt sånn glanset stoff. Så er det sømløse. Var veldig skeptisk til sømløse truser, men ingen grunn til det. Jeg stod lenge og funderte, og bestemte meg for å prøve disse. 3 for 2, så da tok jeg med meg hjem to i en flott beige farge, og en sort en hvor hele bakpartiet var blonder. De satt som et skudd! De beige hakket bedre enn den med rompa full av blonder fordi de beige hadde mer stretch. Jeg var spent på om de ville sitte like godt hele dagen, og det gjorde de faktisk. Utrolig behagelige å ha på seg, og jeg ble så fornøyd. Dagen etter var jeg ute på Kappahl igjen og kjøpte meg to sorte uten blondeparti bak, og en hvit. Damen på Kappahl kunne fortelle at disse var helt nye i høst, og at det var vanskelig å si om dette var truser/hipstere som ville bli fast i sortimentet. Typisk om de ikke blir det når man først finner noe…men det betyr vel bare at jeg må ut å shoppe flere sånn at jeg har sikret meg. Så er du ute etter virkelig gode truser, så anbefaler jeg disse hipsterene!

Til slutt så skulle jeg ønske at det var mer sexy undertøy i store størrelser. Man kan bestille billig fra Kina, men la oss si det sånn, det har jeg gjort en gang fordi nysgjerrigheten ble for stor, men det gjør jeg ikke igjen. men en god latter, det fikk jeg.

Vi blogges igjen i morgen! Og har du tips til undertøy du bare ikke kan leve uten, så er både jeg og sikkert mange lesere veldig glade for å høre. Nyt lørdagen! Jeg får besøk av prinser og datter i dag, og gleder meg stort til å se de igjen!!

14 kommentarer
    1. Stor eller liten, eller sånn midt på: JEG synes truser er et mareritt selv! Hvis man ikke er 20 år lenger er problemet der uansett. Nesten alle truser er med string. Ikke SÅ pent med strikk på en saggen 55-års rumpe. 😀 Så har man de trusene med løs strikk nede, eller ikke strikk overhodet under rumpa. Det betyr nemlig at rumpa IKKE er inne i trusa med VIPS er under der trusa slutter, fordi det ikke er strikk. Stoffet for løst, sømmene for harde. Ja stort sett er truse-kjøp pyton. OG jeg synes det vises utapå buksene mine også, om strikken trykker inn FEIL sted, og “hengerumpa” kommer på nedsiden av der strikken skulle vært 😀 Må le litt også, men dette har vært et problem i maaaange år føler jeg. SKrevet trusei-bloggnnlegg før jeg også 😀

    2. Jeg kunne ikke vært mer enig. Å få tak i truser er helt håpløst. Jeg fikk tak i noen Sloggi med bred strikk øverst som var perfekt. Jeg kjøpte alle jeg fant og vips så var de gått ut av sortiment. Ut på leting igjen. I fjor sommer fikk jeg tak i ulike modeller på Lindex og KappAhl men passform i lårene var ikke riktig for meg, noen for vide, noen feil over rumpa. Ja man kan le men dette er en utfordring. Jeg liker ikke at de går ned på lårene heller. Så jeg jakter konstant på truser og som det hamstrer jeg hvis jeg finner noen som er bra.:)

    3. Gode truser og bh er vanskelig, enten du er normalvektig eller over i forhold til høyde! Glad du nevnte Kapp Al, for der fant jeg ENDELIG gode bh for litt større byste! Trusene ser veldig gode ut, godt opp i livet og enkelt, pent design! Et godt råd til sommerbruk, med skjørt/kjole og bare ben: boxershorts fra Dressmann XL!!! Ikke le, dette funker, du slipper lår dom gnager mot hverandre, samtidig som de ikke sitter etter kroppen! Har prøvd sykkelshorts under kjole/skjørt om sommeren, kvelningsfornemmelser og heteslag……. ❤️🥰God helg Heidi og takk for gode råd👏

    4. Jeg har begynt å kjøpe hipsters på sport outlet til 50 kr og dem er nydelige å ha på og glir ikke,ellers kjøpte jeg nå nylig boxere fra sloggy som å var deilig å ha på.
      Ha en fin dag

      1. Takk for tipset! Til 50 kr, så er et verdt å prøve 🙂 Har de store størrelser i disse hipsterne? Boxer fra Sloggi har jeg aldri prøvd…går de høyt opp i livet? Har en boxer fra Stormberg, men den går ikke så høyt opp. Jeg må ha truser som går høyt opp 🙂

    5. Jeg har tidligere anbefalt undertøy fra amerikansk butikk. De sender til Norge, men kommer jo toll og frakt i tillegg. Lane Bryant er MIN butikk❤️ Der kan de store størrelser og komfort👍 Syns Norge er håpløs på størrelser når du kommer over 46/48. De har til og med sexy undertøy🤪 og nattøy!

      1. Det husker jeg at du har ja, men har ennå ikke våget meg på å bestille derfra. Veldig mye fint der! Er bare litt sånn usikker når det kommer til undertøy visst det blir mislykket kjøp…så skal det sendes i retur. Da er utlandet litt styrete, men har det ennå i hodet, så kanskje 🙂 Tror jeg skal sjekke siden deres en gang til…

      1. Takk! Jeg tror vi er mange som kan kjenne oss igjen i det jeg skriver om 🙂 Det er en helt vitenskap å finne det som i mine øyne er perfekt, så da ble jeg glad når jeg fant disse på Kappahl som ser ut til å være veldig gode. Jubel i stua 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg