Med shopping i blikket

Når jentane drar på shoppingtur, da er det full fest, og høy stemning. Her snakker vi ikke om lesse ned på alkohol, det trenger ikke denne jentegjengen. Her snakker vi latter, smil og utrolig god stemning fra vi drar til vi er hjemme igjen. Man trenger heller ikke dra på de store turene for å ha det moro. Vi har det moro uansett hvor vi er, og på onsdag var vi på tur igjen, og som alltid så kjører vi retning Nais i Lyngdal for å shoppe klær.

Nais er en av de fineste butikkene jeg vet om. En stor butikk i Lyngdal sentrum som er fylt med klær for kvinner med kurver. Her er det klær for en hver smak, og for en hver lommebok. I tillegg til klær, så er det også masse flott tilbehør, man finner sko, undertøy, badetøy og vesker. Jeg husker veldig godt den første gangen jeg besøkte Nais. Jeg følte meg som om jeg var i en stor godtebutikk. Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle begynne å kikke, for det var så masse klær der. Og alle de flotte fargene som slo mot meg. Jeg elsker dessuten butikker som der ikke går en haug av på dusinet. Jeg begynner å bli lei av alle kjedebutikkene som er overalt. Jeg liker butikker som ikke er kjeder, butikker som kan være den butikken de ønsker å være, de spesielle, de som der kun finnes en av. Det er spesielt to type butikker jeg liker meg veldig godt i. Det ene er interiørbutikker, og det andre er kanskje ikke overraskende, klesbutikker. Og av de klesbutikkene jeg har vært i, så er Nais min store favoritt.

Noe jeg setter stor pris på i en butikk, det er den gode servicen. Det får man virkelig på Nais. Man kjenner på en veldig god varme med en gang man kommer inn, og Barbro som driver butikken er en nydelig person med øye for kombinasjoner, og farger. Varm, hyggelig, smilende og serviceinnstilt på en måte som ikke er pågående, og sånn liker jeg det. Man merket at hun engasjerte seg i kunden, og hun er ærlig. Ærlighet er  noe jeg setter høyt når jeg skal handle klær. At man også har erfaring med hvor skoene trykker, det er også en stor fordel synes jeg.

De siste årene har vi hatt ulike treningsgrupper for overvektige hvor jeg har blitt kjent med mange fantastiske damer, og noen av disse har jeg fått et nært vennskap med. Vi er en liten gjeng damer som treffes noen ganger i året også utenom trening, for å være sosiale sammen. Vi trives så utrolig godt i sammen. Her kan man være seg selv 100%. Her kan vi snakke åpent med hverandre om sorger og gleder, og vi ler masse sammen. Det er vel få ganger jeg får trimmet magemusklene så mye som når jeg er sammen med disse damene. Ingen tar seg selv høytidelig. Vi kan spøke om de ekstra kiloene vi bærer på, og vi kan snakke om utfordringene vi har rundt samme tema. Det å være sammen med noen som er i samme situasjon som man selv har, selv om vi har ulike vektutfordringer, det er så utrolig godt. Disse forstår, de vet hvordan jeg har det fordi de har kjent på det samme i en eller annen form. Det er kun de som har vært, eller er i samme situasjon som virkelig vet hvordan jeg har det til tider, og hvor stort fokus vekta kan få. Dette er virkelig en gjeng damer som betyr masse for meg. De er medisin uten resept.

Onsdag var vi igjen på shoppingtur igjen til Nais i Lyngdal, og det er en tur vi nok pleier å ha et par ganger i året. Barbro som driver Nais tar så varmt i mot oss hver gang. Betjeningen på Nais er også noe folk som har vært innom butikken kommenterer. På onsdag fikk vi litt frafall pga sykdom, men vi var 7 damer, alle med shopping i blikket som kjørte mot Lyngdal. Og når vi er på shopping, så er det nok godt at det ikke er mannfolk med på lasset, for det å shoppe, det tar tid. Mye klær skal prøves og studeres før vi kommer så langt at det blir med oss hjem. Og det er utrolig godt å ha god tid, og det er utrolig godt å få de andres mening om klær man prøver. Farger, passform og design, alt skal stemme.


Nais har utrolig mange merker, og som jeg skrev tidligere, så vil nok alle finne noe som passer sin smak, og sin lommebok. Nå er det masse flotte vår og sommerklær. Noe som er utrolig moro med denne gjengen av damer, det er at man ser at noen av de våger mer og mer når det kommer til å trø ut av den komfortsonen de hadde. De bruker mer farger, de våger seg på mer enn ensfarget, og man ser tydelig at klær er blitt gøy. Det rører mitt kleshjertet. For klær er moro visst man bare finner sin stil, og finner den passformen som kler kroppen sin. Mange gruer seg til å kjøpe klær fordi man ikke vet hva man passer, men jeg skal love deg at forholdet til klær blir helt annerledes om man klarer å finne stilen sin, og fargene man kler. Her er det viktig at vi har spesialbutikker, for her er kunnskapen stor når det kommer til akkurat disse tingene. Og skal spesialbutikkene overleve, så er det også viktig at vi bruker dem.

Alle damene hadde poser med seg hjem fra besøket på Nais. Alle fant vi noe som vi gleder oss til å sprade rundt i denne våren og sommeren. Og slike venneshoppinger kan anbefales.

Vi er slitne når vi kommer hjem etter noen timer med shopping. Det er jo trening i seg selv å løpe fra klesstativ til klesstativ. Magemusklene har fått skikkelig juling, for vi ler og ler. Og så har vi alle fått viktig påfyll etter samvær med så flotte mennesker. Jeg anbefaler et besøk til Nais, også for deg som kanskje skal til Sørlandet i sommer, eller kjører forbi Lyngdal i en eller annen sammenheng.

 

 

2 kommentarer
    1. Herlige og blide damer, heldige dere er som har funnet hverandre💖 Og såå mye fint👍 På det bildet hvor en av damene holder en flaske Pepsi Max, den tunikaen der var så flott til henne – akkurat mine farger😁👍

      1. Det er en fantastisk gjeng med damer dette, og vi har det så utrolig moro sammen 🙂 Mette som er på det bildet du viser til, hun har på seg en tunika fra Pont Neuf, og den ble med henne hjem 🙂 Hun var så fin i den 🙂 Utrolig flotte farger på den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg