Marerittet er over

Reklame | Atelier Alexandra

Strømpebukser for meg har alltid vært et mareritt. Jeg har aldri funnet strømpebukser som sitter som de skal. Jeg vet at det er mange med meg som sliter med det akkurat det samme, og som stadig kjemper kampen om å finne strømpebukser som faktisk sitter som de skal. Strømpebukse marerittet, det er det mange av oss som har opplevd mange ganger.

Jeg hadde vel mer, eller mindre gitt opp å finne strømpebukser som passer mine bein. Jeg hadde vel innsett at å finne strømpebukser til tømmerstokker, det er ikke lett en plass. Jeg har funnet stay ups som sitter perfekt, så da har jeg egentlig slått meg til ro med det, og ikke tenkt så mye på strømpebukser før jeg rett før jul fikk strømpebukser i posten fra Alexandra Boekhout som driver Alexandra Undertøy i Lillesand. Alexandra hadde da fått inn strømpebukser i store størrelser som hun ville jeg skulle prøve.

Jeg er egentlig ikke glad i nylonstrømper, eller strømpebukser generellt. Ikke fordi det er nylonstrømper, men nettopp fordi jeg sliter med å finne noe som sitter perfekt på mine store legger, og lår. Strømpebukser er et mareritt. Jeg trenger strømpebukser som går høyt opp i livet, og som sitter ordentlig i skrittet. Ofte tar lår, og legger så mye plass at det nesten stopper etter at strømpebuksen etter hard jobbing har passert lårene. Jeg har mange ganger gått med strømpebukser som ligger på lårene. Vi kjenner sikkert alle til disse strømpebuksene som bare ikke vil ordentlig opp i livet, og som gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt.

Så har du strømpebuksene som sklir ned, og ligger under magen. Strømpebuksene man hele tiden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerer dårlig. Jeg har kjøpt strømpebukser til 200 kr i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerer ikke de heller. Jeg har ennå til gode å finne den perfekte strømpebuksen. Jeg forventer den ikke 100% perfekt med mine tømmerstokker, men ialle fall ei som sitter sånn tålig.

Jeg var nok litt skeptisk til strømpebuksene Alexandra sendte til meg. Jeg regnet med at de var som alle andre strømpebukser. Jeg regnet med at de enten stoppet på lårene etter å ha kjempet de over leggene, eller at jeg ikke ville få de opp i skrittet, men der tok jeg skammelig feil! Strømpebuksene er perfekte! Store ord, men det er sannhet i hvert eneste ett. Helt perfekte!

Jeg som aldri har funnet ei strømpebukse som sitter verken her, eller der, jeg opplevde nå ei strømpebuske som skle opp over leggene uten kamp, den passerte lårene uten problemer, den satt som den skulle i skrittet, og den gikk høyt og godt opp i livet! For en fantastisk følelse når man faktisk opplever noe man aldri har opplevd før!

Det å finne ei strømpebukse som sitter så perfekt, det er en lykkefølelse det! Noen synes sikkert jeg er litt rar,men det som er en selvfølge for veldig mange, det er ikke en selvfølge for meg, og det er ingen selvfølge for veldig mange andre. Vi er mange som har slitt med å finne gode strømpebukser, og det ødelegger så mye når man må bruke energien på å dra strømpebuksene opp hele kvelden, eller kjenner at den ligger på lårene. Det gjør så mye med selvfølelsen, og ikke minst det å føle seg vel når plagg sitter som de skal.

Strømpebuksene fra Alexandra Undertøy kommer fra Pamela Mann. Dette er strømpebukser for ” Curvy Figure.” Strømpebuksen jeg prøvde var i 90 Denier, så den er noe tykkere enn de tynneste strømpebuksene, men jeg elsket tykkelsen på de! Denne strømpebuksen finnes også i 50 denier. Jeg prøvde sort strømpebukse, og det er jo den fargen vi som oftest bruker. Alexandra kan fortelle at strømpebuksen også finnes i fargene mørk grå, burgunder og sennepsgul. Alexandra har sort på lager, men kan bestille de andre fargene. Strømpebuksene går fra str. XL som tilsvarer 44/46 og opp til str. 5 XL som tilsvarer 60/62. Jeg prøvde den største størrelsen i strømpebuksene, og for meg, så var den størrelsen helt perfekt. Jeg kunne sikkert også ha passet størrelsen mindre, men når denne satt så perfekt, så skal jeg ikke bruke energi på å prøve en som er mindre.

Jeg er overlykkelig! Det betyr så mye at mine store bein også kan finne strømpebukser som faktisk ikke bare sitter godt, men som sitter perfekt! Jeg gikk rundt i strømpebuksen lenge og bare kjente på den gode følelsen. Nå slipper jeg strømpebukser som ligger på lårene, eller som ligger under magen. Det er så befriende å slippe strømpebukser som kun skaper trøbbel. At jeg fant strømper i en størrelse som faktisk passer beina mine, det føles så utrolig godt. Det at den sitter som den skal i skrittet, og at den går så høyt og godt opp i livet, det er en utrolig god følelse.

Alexandra Undertøy holder som jeg nevnte til i Lillesand. Det er ingen lang kjøretur om du bor i Kristiansand og omegn. Dersom du bor et stykke unna Lillesand, men ønsker å prøve de fantastiske strømpebuksene, så ta en tlf til Alexandra, eller send henne en melding på Facebook. Jeg er sikker på at hun hjelper deg. Butikken til Alexandra er forøvrig verdt et besøk. Alexandra er den eneste i Norge som spesialsyr undertøy og badetøy. Hun selger også undertøy i butikken, undertøy som går høyt opp i størrelse, og i tillegg får du den hjelpen du trenger til å finne den riktige størrelsen, for størrelser på undertøy, det er ikke alltid lett. Alexandra har også sports bh’er, nattøy og badetøy. Du finner Atelier Alexandra her :  https://www.facebook.com/Atelier.Alexandra/

6 kommentarer
    1. Så bra att du hittade några strumpbyxor som sitter skönt👌
      Jag kan även varmt rekomendera dom som åker till Ullared å besöker gekås i sommar, deras strumpebyxor på stor avdelningen är helt fantastiska👌👌👌
      Dom är lite tjockare å sitter helt perfekt, lätta å ta på sej å glider inte ner å billiga.
      Har tvättat mina ett par gånger i tvättmaskinen å dom e faktiskt lika fina.
      Så nu går jag gärna i klänning eller kjol🤗🤗🤗

      1. Absolutt verdt å ta turen til Alexandra i Lillesand 🙂 Er superfornøyd med strømpebuksene.
        Stay Ups bestiller jeg på ebay, fra en undertøysbutikk i London. Kan sende deg link om du ønsker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg