Litt sexy faktisk

Forrige helg skrev jeg om strømpemarerittet som nå er over. Det var hyggelig å få så mange fine tilbakemeldinger fra dere med takk for at jeg tipser. For meg er det viktig. Det er så mye jeg har slitt med å finne opp igjennom, og jeg er garantert ikke alene. Når jeg da finner noe som jeg har lett etter lenge, så er det viktig at også dere får vite om dette.

Det var nok mange som kjente seg igjen i blogginnlegget forrige søndag hvor jeg skrev om strømpebukser som bare ikke ville ordentlig opp i livet, og som fort gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt. Så har du de strømpebuksene som sklir ned, og ligger under magen. Strømpebuksene man hele tiden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerte dårlig. Jeg har kjøpt strømpebukser til 200 kr i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerte ikke de heller. Jeg fikk mange tilbakemeldinger både på kommentarer og gjennom meldinger om at mange har hatt det akkurat som meg. Jeg håper de av leserne mine som bestilte strømpebuksene fra Pamela Mann, at dere ble like fornøyde som det jeg er. Jeg har jo veldig store bein, men de vil likevel passe ulike type bein tenker jeg.

For dere som liker best stay ups, så har jeg jo også der funnet min klare favoritt. Jeg bruker mye stay ups. Jeg bytter litt på det og strømpebukser. Mange tenker nok gnissing mellom beina når de tenker stay ups, men det skjer ikke med de jeg har funnet. Disse stay up’ene går såpass høyt opp at det er strømpene som møter hverandre oppe, og ikke lårene. Stay up er også veldig pent spør du meg, og man kan jo nesten føler seg litt sexy når man har disse på, og det er ikke akkurat den følelsen jeg kjenner mest på 🙂 Stay up’ene fra Donetella, som er de jeg kjøper, de går høyt opp, og de har en veldig fin, og bred blondekant øverst. Jeg mener de finnes i hvitt og rødt også for de som ønsker litt andre farger enn kun sort.

Stay Up strømper som i tillegg til å passe er skikkelig flotte. Strømpene bestiller jeg på ebay. Jeg har kjøpt strømper tidligere som har funket ganske bra, og jeg har kjøpt noen som har vært så små at selv ikke Barbie kunne fått de på seg. Disse jeg kom over for en god tid siden, de kommer fra England. Jeg tok en sjanse, og bestilte to par. De var ikke sånn Kina billige. Frakten er veldig billig, den koster kun noen få kroner. På siste bestilling hvor jeg bestilte 3 par, så tror jeg at frakten var på ca 25 kr. Men vær obs på tollgrensen som er 350 kr, men tollgrensen opphører fra nyttår. Bestiller du strømper for 350 kr, så blir de fort dyre. Og det kan lønne seg å bestille en del nå før tollgrensen endres. Det er bare å dele opp bestillingen.

Strømpene er perfekte. For meg som sliter så mye som jeg gjør, så er det en herlig lykkefølelse når man faktisk finner strømper som sitter så perfekt! Nå slipper jeg knestrømper som gnager seg inn i huden min. Stay Up strømpene sitter som et skudd! Stay Up strømpene sklir lett over tømmerstokk leggene mine, de sklir elegant oppover lårene, og stopper der de skal. Jeg sliter ikke et sekund. De har så god vidde! Blondekanten er lekker, sexy, og den sitter! Silikonkanten sitter som limt inntil lårene, og de sitter der helt til jeg tar de av. Kvaliteten er også veldig bra. Jeg føler jeg må kaste både strømpebukser, og knestrømper etter en gangs bruk. Disse Stay Up’ene brukte jeg tre ganger før jeg så at der var kommet et hull i de. Da hadde jeg labbet rundt på Snefrids Hus uten sko i trapper, og på gulv. Jeg bestiller mine stay up’s i str. 5 som er største størrelse. Jeg kunne nok hatt 4 også, men for å være sikker, så går jeg for 5.

Jeg bestiller altså mine stay up fra Donatella i England, og jeg bestiller via ebay. Jeg liker å bestille på nett, og for meg er det enkelt og greit, og de kommer kjapt. Bestiller du nå, så har du de i god tid før jul. Tor Arne som driver Cutie, han har store planer om å ta inn disse. Når det skjer, så skal dere få vite det. Mange liker ikke å bestille fra utlandet selv om det i de aller fleste tilfeller er veldig trygt. Her er linken til stay up’ene fra Donatella : https://www.ebay.co.uk/itm/PLUS-SIZE-THIGH-HIGH-HOLD-UPS-stay-up-stockings18-20-22-24-26-28-30-32-34-XL-5XL/221437858626?_trksid=p2485497.m4902.l9144

Cutie som er en norsk strømpebutikk på nett, de har en egen avdeling for plus size, og jeg har testet ut et par stay up derifra. Stay Up’ene er fra Adrian. Jeg var spent på om de ville gli over mine store bein, og det gjorde de. De passet veldig fint. Noe strammere enn de fra Donetella, men ikke ubehagelige. Disse gikk ikke like høyt opp som de fra Donetella, men det er jo mange som ikke vil ha strømper helt opp, og disse slutter på midten av lårene. Visst du sliter med gnissing mellom lårene, så kan du få tak i flotte Lace bånd som hjelper på nettopp dette. Flotte og praktiske. For meg med mine lår, så ble de litt knappe, men for alle andre med mindre lår, så tenker jeg lace bånd er en veldig god ide. Blondekanten på stay up’ene jeg testet, de var veldig fine. Jeg testet ut største størrelse i disse, så de er absolutt for store bein : https://www.cutie.no/products/bella-adrian

 

Forrige helg da jeg skrev om strømpebuksene fra Pamela Mann, så skrev jeg at jeg hadde strømpebuksene i 90 denier, men at de også fantes i 50 denier. Siden jeg aldri hadde prøvd 50 denier i disse, så har jeg nå testet de ut, og de er som jeg trodde, like perfekte som de i 90 denier. Det regnet jeg jo absolutt med, men jeg tenkte det var fint å teste ut for å være 100% sikker. De er rett og slett perfekte. Jeg har flere par i undertøyskuffen min nå. De kommer veldig greit over både legger og lår, de sitter veldig godt i skrittet, de går høyt opp i livet, og de sitter der de skal. Helt fantastiske! Cutie skal ta inn tykkere også av disse fra Pamela Mann, og jeg gleder meg til å se hvor tykke de er, for jeg har savnet strømpebukser av litt tykkelse, og som sitter så godt som disse gjør : https://www.cutie.no/products/curvy-super-stretch-50-denier-pamela-mann

Curvy super stretch 90 denier Pamela mann

 

Så et annet veldig godt tips. Visst du er på jakt etter strømper som er innmari gode, altså vanlige strømper, så har jeg også her funnet de perfekte strømpene for mine lymfebein. Jeg bruker nå lite strømper fordi jeg bruker kompresjonsstrømper, men det hender kompresjonen blir kastet vegg imellom, og at de blir byttet ut med med strømpebukser, stay ups, eller vanlige strømper. Mine lymfebein reagerer jo om strømpene er stramme. Strømpene borer seg inn i huden min, og lager fine groper. I tillegg så strammer de. Sånt er ikke akkurat bra for lymfødemet. Vi skal helst ha noe som ligger ledig og lett over beina, så strømper uten strikk er det jeg ofte bruker om jeg skal ha på meg ordinære sokker. Det å finne gode strømper uten strikk som sitter godt, det har heller ikke vært så lett. Ofte er kvaliteten så dårlig at de sklir ned med en gang. De sitter ikke der de skal. Også her har jeg funnet strømper som jeg er blitt ufattelig glad i, og som sitter godt på føttene. De koster noen kroner, men jeg betaler gjerne det de koster når de er så gode. Strømpene er i 75% ull, 15 % lycra og 15 % microfiber. Det står de skal vaskes med hånd, det gjør jeg aldri, og strømpene er like fine etter flere vask, men skal det være rett, så skal man jo følge anvisningen. Strømpene heter ” Trasparenze “, og jeg kjøper mine hos Barbro på Nais i Lyngdal. Strømpene er one size, og min absolutte strømpefavoritt om jeg skal ha på meg vanlige sokker. Jeg vet ikke om andre som selger disse, så jeg kan ikke nevne andre enn Nais. Du kan kontakte Barbro om du skulle ha lyst til å prøve de : https://www.facebook.com/naisbutikken/

 

Håper tipsene var gode å få med seg en søndag rett før adventstiden og desember står for døren.

1 kommentar
    1. Jeg bestilte Pamela Mann strømpebukser straks jeg hadde lest forrige helgs blogginnlegg, str 2XL, 3 par. Og jeg bestilte et par av de med hjerter på. Du hadde helt rett – herlige strømpebukse som ikke sklir ned og lett lar seg dra opp og bare behagelige å ha på. Neste gang tror jeg at jeg skal prøve en str mindre, men de er fullt brukelige. De med hjerter har jeg ennå ikke prøvd. Fant jo fort ut at firmaet som leverer disse strømpebuksene holder til i mitt nærområde. Fantastisk. Tenker jeg snart må ta meg en tur på lageret deres. 😂 Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg