Liten og lang, men ikke perfekt….

Visst den har blitt våt en gang, så må det være toppen. Sol har den fått mer av, men lite vann. Jeg kunne egentlig gitt den vann hver dag jeg, men det blir med sol….

Badedrakten min er vel neppe veldig fornøyd med meg som eier. Jeg tar vel ikke så godt vare på den som jeg burde gjøre. Ei badedrakt liker å bli våt, masse våt. Den liker at eieren bruker den og setter pris på den. Jeg har lagt den fint inn i ei skuff i garderobeskapet mitt, så den ligger fint, og ikke for trangt. Den har nesten litt sånn hedersplass i forhold til masse av de andre klærne mine. For blant mange av mine klær, så er det trangt om plassen, og det er sikkert mange av klærne som hyperventilerer, og higer etter luft. Det gjør ikke badedrakten, eller badedraktene, for jeg har jo faktisk to stykker. De ligger der så pent og venter…og venter…og venter.

Jeg bruker ikke badedrakt mye. Ikke i vannet selv om jeg faktisk elsker vann. Det er mest sol de får. De har blitt brukt som overdeler når jeg prøver å slikke sol på terrassen. Egentlig skulle jeg ha vært så tøff som så mange av dere andre er. Drite i hodet mitt, drite i blikk og hva eventuelt andre måtte si og mene. Jeg er tøff på mye, men ikke der. Men tro det eller ei..jeg har troa på andre tider. Jeg tror tøffheten kommer.

Så til den perfekte badedrakten, den tror jeg kun finnes i mitt hode. Det er slettes ikke sikkert den hadde vært fin heller sånn i virkeligheten, men i hodet mitt, der er den perfekt. Om den hadde blitt noen salgssuksess, det er heller ikke sikkert. Likevel tror jeg at det er mange som sliter med å finne den perfekte badedrakten. Den de føler seg mest mulig vel i. Jeg ønsker nok som mange andre min helt spesielle badedrakt som jeg føler meg 100% fornøyd med..men jeg er usikker på mye, bla hvordan den faktisk hadde fungert som en badedrakt.

Jeg kjenner at jeg nok bør finne mitt private vann hvor jeg kan bade i sommer. Etter jeg ble singel, så er jeg nok ikke så flink til å kjøre rundt å jakte etter nye badevann, noe jeg skulle ønske jeg var. Om badedrakten bli våt i sommer, det er noe usikkert. Egentlig drømmer jeg om et deilig basseng på terrassen. Et basseng som også kan massere lymfebeina mine når jeg bruker det. Lymfebein har veldig godt av vann. Svømming er vel den beste treningen lymfebein kan få. Så jeg burde ha vært masse i vann året rundt. Men…det er jeg ikke. Det er flere som har spurt om jeg vil bli med de i Aquarama, også det store damer, men jeg klarer ikke uansett hvor mye jeg vil.

Basseng ja. Jeg drømmer om et passe stort basseng. Det kan jeg love deg at jeg hadde benyttet masse. En ting er bassenget i seg selv, men det burde nok i tillegg vært lett å holde styr på, lett å holde rent, og lett å holde pent. Det hadde jo også vært superstas for barnebarna. Men det blir nok neppe noe basseng. Det koster jo en del, og det krever masse rengjøring, servicer og slike ting som ikke akkurat frister veldig. Men drømmen om basseng, den er god å ha.

Jeg ryddet i klesskapene mine forleden dag, og der lå badekjolene. Så fine, og nesten ubrukte lå de der, og der har de vel ligget et par år tenker jeg. De er ikke blitt mye våte for å si det sånn. Men badekjolene, de er vel det nærmeste jeg har kommet den perfekt badedrakt for meg.

Jeg har klart å oppdrive to badedrakter. Ikke bare med kjole, men med en veldig lang kjole. Ikke at badedrakta på noen måte er så lang at den dekker lymfebeina mine, men den er lengre enn andre jeg har sett og vurdert. Lymfebeina mine liker definitivt ikke for varme dager, så sånn sett skulle jo jeg gjerne ha bodd i vannet på varme dager. Lymfebeina blir ekstra hovne når varmen slår til, så varme dager blir dager med litt sånn blanda følelser. Jeg vet at jeg banner litt i kirken når jeg noen ganger synes det blir for varmt, men jeg skal prøve å banne forsiktig om det blir sånn denne sommeren.

Tilbake til badekjolen, for det er badekjole danskene kaller badedrakter med skjørt. Og det ser jo ut som en kjole, en sånn knekort en. Badekjolen den er fra MIROU. MIROU har mye flott badetøy i sine kolleksjoner, og bla denne badekjolen med veldig god lengde. Dette er en lang badekjole som skjuler mye av beina mine. Ikke så mye som jeg ønsker, men likevel en god del. Badekjolen er mye lengre enn badedraktene med skjørt. Denne er to år gammel sånn ca, men jeg er sikker på at de fortsatt har slike i kolleksjonen sin.

 

Badekjolen valgte jeg i str. 50, og den passet perfekt. Badekjolen i str. 50 er ca 98 cm lang. Til meg som er 178 høy, så går badekjolen ca ned til knærne, kanskje bittelitt lengre. Jeg får ikke skjult lymfeleggene, men det at jeg får dekket til lår, og at badekjolen går ned til litt over knærne knærne, det betyr at jeg føler meg noe mer vel, og det betyr at jeg faktisk burde bade i sommer .

Badekjolen består av 2 lag med en innvendig badedrakt som sitter inntil kroppen. Den innvendige badedrakt har et midtstykke i fintmasket microfiber, så badedrakten tørker raskt selv om den er i to lag. Denne badekjole har snøring ved brystet, noe som gir deg mulighet til å justere halspartiet. Stroppene er justerbare og derfor kan du lett finne den passformen på badekjolen som passer til deg. Prisen er også utrolig god.

Jeg er glad i vann. Etter å ha stått i ca 20 minutter for å stålsette meg enhver temperatur, så hiver jeg meg ut i…eller jeg legger på svøm i hvert fall. De store beina mine gjør at jeg ikke føler meg vel der jeg står i badedrakt, på vei ut i vannet. En svømmehall, det har jeg ikke vært i siden jeg gikk på barneskolen.  Som regel dropper jeg å bade fordi det tar så lang tid å finne en plass hvor det er fint samtidig som det ikke er folk der. Jeg savner det å bade skikkelig masse på varme dager….neste sommer kanskje….eller sommeren etter der. Denne sommeren? Man vet aldri….

6 kommentarer
    1. Lekker kjole du har på deg også. Jeg har med meg en fin en på ferie nå som jeg fant på zizzi. Vi må bare få være som vi er. Jeg bruker bikini men irritasjonsmomentet mitt er at buksa ofte bretter seg ned. Gruelig kjedelig når jeg kommer opp fra vannet uten bukse 😀 Jeg tenker mer og mer at ingen har noe med hvordan jeg ser ut men også jeg trener på det, for jeg ville jo fjerne krympet. Snakket med legen nå nettopp. Han nevnte de sprøytene man kan få, som du fortalte om, som gir en metthetsfølelse. Jeg sa jeg vil ikke ha de. Jeg er flink med kostholdet, spiser lite sukker, men koser meg i ferier, jeg overspiser ikke og trøstespiser ikke. Drikker ikke sukkerholdig, ikke kunstig søtning. Jeg sa at den maten jeg spiser, trenger jeg å spise for å gi kroppen min det den trenger av næring for at jeg skal være friskest mulig. Kan ikke slutte å,spise. Mange ble kvalme også, sa han. Og du er nydelig, et veldig fint ansikt, du er ei flott dame. Lær deg å tillate deg å være deg du ❤️Men ja, vet det er ikke enkelt. Trøster meg med at jeg har lite rynker i forhold til mine mer slanke venninner, hihi Men badekjole var ikke dumt, må tenke på det.

      1. Du har så mye rett i det du sier. Mange kloke og sanne ord. Vi bør absolutt være som vi er, men av og til, så er det himla vanskelig å si til seg selv. Ikke på alle områder, men på noen. Det er INGEN som har noe med hvordan andre ser ut, men jeg skulle ønske at alle kunne tenke sånn, og at man ikke følte et behov for å snakke ned de som ikke passer inn i samfunnets A4 mal. Men…jeg jobber og jobber med saken 🙂 Tusen takk også for nydelige komplimenter! De skal jeg ta til meg. Jeg prøver hver dag og tillate meg å være meg. Noen dager lykkes jeg, andre dager ikke, men det er flere vellykkede dager nå enn før 🙂 Og i forhold til rynker, så er jeg så enig 🙂 Jeg har også langt færre rynker enn mine slanke venninner. Det er fint å tenke på 🙂 Ha en nydelig lørdag!

    2. Du har så mange fine tips ❤️
      Tusen takk og en riktig god sommer til deg.☀️💃🕺🍾
      Fortsetter og følge bloggen din.Den liker jeg 👍

      1. Så flott at du setter pris på tipsene fra meg! Det blir jeg glad for å høre. Takk også for at du følger bloggen min 🙂 Jeg ønsker deg en nydelig sommer, Berit!!

    3. Å, så dumt at det ikke skal kunne gå an å bade uten å bekymre seg om hva andre skulle tenke! Den badedrakt-kjolen ser veldig fin ut.
      Men det er vanskelig å få vekk sånne vonde tanker om seg selv.
      Du er kjempeflott, og så sterk som deler alle tankene dine. Håper du får mulighet til å bade etter hvert.
      Hilde ❤️

      1. Tusen takk, Hilde! Ja, det burde ikke være sånn i hodet mitt at jeg bekymrer meg for hva andre måtte tenke når jeg skal bade. Da blir man mer opptatt av negative tanker enn gleden over å bade. Det er veldig vanskelig å få bort tankene, men jeg gir ikke opp 🙂 En dag….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg