Jålete? Kanskje….

Noen kaller meg jålete. Det kjenner jeg går helt fint.  Jeg bryr meg ikke. Jeg har blitt kalt verre ting. Selv om jeg er både en og to størrelser for stor, så skal sannelig ikke det hindre meg i å føle meg vel. Jeg liker å være velkledd. Jeg liker å føle meg vel. Jeg liker å være feminin. Jeg liker å være kvinne. Jeg tar fotpleie fordi det er viktig for lymfebeina mine, men også fordi det er en helt nydelig ting å gjøre for seg selv. Jeg unner meg hudpleie i blant, massasje i blant. Jeg striper håret. Jeg lakker negler. Jeg renser hud morgen, og kveld. Jeg bruker ulike hudpleieprodukter daglig. Slike ting gir meg mye, og jeg tenker jeg fortjener det. Jeg har tatovert øynebrynene, jeg har tatovert eyeliner, og lipliner – alle valgene angrer jeg ikke et sekund på at jeg har gjort. Det å tatovere øynebryn, lipliner og eyeliner er noen av de beste valgene jeg har tatt. Kall meg gjerne jålete, men det er mitt valg. Jeg føler meg vel. Det er godt for kropp, og sjel. Jeg vil ha det sånn. Velhetsfølelsen er så viktig.

Hvorfor skal vi føle at vi ikke fortjener å sette oss selv i første rekke i blant. Vi er altfor flinke til å sette alle andre først, og når vi har tatt vare på alle andre, så er det ofte ikke energi igjen til å tenke på oss selv. Alle andre er så mye viktigere. Bare andre er fornøyde, så er det ikke alltid like viktig om en selv ikke er like fornøyd. Vi ser ikke helt at dersom vi tar vare på oss selv, så er vi så mye bedre rustet til å ta vare på andre. En lykkelig meg gir lykkelige folk rundt meg. Vi må slutte å være snill pike i alle situasjoner. Du fortjener å være en god deg med alle de gode følelsene det innebærer.

Å ta vare på seg selv betyr ikke at man verken er selvopptatt eller jålete. Å ta vare på seg selv, det å sette av litt tid til seg selv, det er kun positivt. Jeg har fra jeg var i tenårene alltid tatt vare på huden min. Jeg renser hud morgen, og kveld. ” At du gidder ” for jeg ofte høre. Jo, jeg gidder. Jeg har alt igjen for at jeg har tatt vare på huden min gjennom årene. Jeg renser hud, bruker dag og nattkrem, jeg bruker serum og jeg bruker øyekrem. Jeg peeler huden i blant, og jeg legger maske. Jeg steller føtter hos fotteraput, og er flink til å smøre føttene om morgenen. Jeg prioriterer også massasje i blant, og hudpleie på salong. Det og kunne slappe av, og få en nydelig massasje, det er gull verdt. Det gir meg så mye energi, og den gode følelsen etterpå. Jeg har ikke alltid likt at andre tar på meg fordi kroppen er som den er, men det gjelder da å finne denne personen som man føler seg trygg på. Den personen som får deg til å føle deg vel, og får deg til å slappe av.

Uansett hvilken alder man er i, så er man aldri for gammel til å tenke på seg selv. Man er aldri for gammel til å lakke negler, til å ta en massasje, eller til å vare på huden sin, man er aldri for gammel til å gjøre noe godt for en selv. Og har man anledning økonomisk, så har man også tiden. Tidsklemma, den kan du komme deg ut av om du vil. Prioritering kalles det.

Hud for meg er viktig. Jeg har igjen for at jeg har tatt vare på den i alle år. Huden spiller på lag med meg. Uansett hva slags hud man har, så er det hjelp å få. Både for å få en finere og bedre hud, gi huden mer fuktighet, mer glød og ikke minst det  å finne produkter som passer din hud.

Forleden dag hadde jeg nydelig hudpleie ved Pusterom Hudpleie i Posebyen i Kristiansand. Jeg valgte koreansk hudpleie, noe jeg aldri har prøvd før, så bare det i seg selv er utrolig spennende. Louise ved Pusterom Hudpleie er en person man fort føler seg trygg hos. er en sånn person som jeg kan slappe helt av hos. Hun får meg til å føle meg trygg, og selv om dette er ansiktsbehandling, så er det likevel så viktig. Hun stråler, og tar deg så varmt i mot – igjen så er dette så utrolig viktig. Man slapper av, og kan bare nyte. Man føler roen. Det er godt å være her.

Jeg valgte altså koreansk hudpleie. Jeg har hørt mange skryte av koranske hudpleieprodukter, men jeg har som sagt aldri vært borte i det. Bruk av hudpleie i Korea kan spores flere hundre år tilbake i tid, hvor de brukte planter, urter og mat til å behandle og fukte huden. I dag ligger Sør-Korea langt foran resten av verden i utviklingen av innovativ hudpleie, og det er i dag et av landets viktigste eksportområder. Koreansk hudpleie har gjennom generasjoner fokusert på naturlige og skånsomme ingredienser hentet fra naturen.

Jeg hadde en hudpleie som heter ” Honning Dronning Ansiktsbehandling.”  Helt fantastisk! Nytelse fra start til slutt, og med visshet om at huden får den beste behandling. Man kjenner jo i ettertid hva man har gitt huden. Det er virkelig en time i paradis! Pusterom Hudpleie bruker naturlig honning rett fra Jiri fjellet, propolisekstrakt som gir huden elastisitet, glød og næring. Dette er perfekt for deg som ønsker en dyp og luksuriøs pleie for tørr eller moden hud! Resultatet blir en sunnere glød, jevnere hudtone, mindre linjer og en babymyk og hydrert hud som varer lengre. Avsluttes med decolté og ansiktsmassasje.

Det å ta seg tid til litt velvære om man har anledning til å bruke litt penger på det, det er det definitivt verdt. Det er verdt å investere i seg selv.

Pusterom Hudpleie har lyst til at DU nå skal gjøre noe godt for deg selv. Nå er det på tide å sette deg selv i sentrum. Derfor gis du 20% rabatt på rygg/nakke massasje.

Gå inn på http://pusteromhudpleie.no/index.html   Der kan du enkelt bestille time, og det er virkelig enkelt å bestille. Du velger dag og klokkeslett som passer for deg, så det er genialt og kunne sitte på nett å bestille. Når du har valgt dato og klokkeslett, så får du opp en rubrikk som heter ” Notat ” – der skriver du Heidi20, og dermed får du da 20% på rygg/nakke massasjen. Skulle du lure på noe, så er det bedre at du spør enn at du dropper det 🙂 Følg gjerne Pusterom Hudpleie på Facebook :  https://www.facebook.com/pusteromhudpleie/

I dag har jeg trukket en heldig vinner av ei valgfri Levis bukse og t-skjorte fra Celli. Mange ønsket å være med i trekningen, så jeg gjør som jeg pleier : jeg lar andre ta seg av trekningen, og får tallet som blir trukket ut. Den heldige vinneren ble : ANNE SOFIE FOSSNES!! GRATULERER SÅ MASSE MED LEVIS BUKSE OG T-SKJORTE, Anne Sofie!! Jeg ta kontakt med deg i løpet av dagen. Plutselig kommer det en ny giveaway.

 

2 kommentarer
    1. Skal ikke vi kvinner være litt jålete?? 😊. Jeg liker å gå i kjole, høye hæler på en lørdag, om jeg bare skal til byen en tur, kall meg gjerne jålete, men når man går i arbeidstøy hele uka så er det godt å pynte seg litt😊. Jeg går til fotpleie en gang i måneden, fordi jeg har vonde ben, nyter det. Huden pleier jeg selv. God søndag Heidi

    2. Herlig, Heidi! Klart vi har lov til å være «jålete». Jeg er også et par størrelser for stor, men jeg kjøper dyre klær fra USA (som er sååå mye bedre til å tilby lekre klær til store damer), jeg bruker penger på hudpleie, jeg blir 60 år neste mandag og i min alder er det like viktig å ta vare på huden som når man er yngre. Jeg er absolutt ikke rik, men jeg prioriterer mitt eget utseende fordi det gjør ar jeg føler meg vel. Hvis noen har lyst til å kalle meg jålete er det helt greit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg