Ingen bagatell for meg….

Noen synes det er en bagatell, men for meg er det ikke det. Det handler om å føle seg vel. Man kan godt kjempe mot egne tanker, men man må velge sine kamper tenker jeg. Og noen kamper burde man ikke være nødt til å ta. Dette er en av de.

Ingen stor sak. Ikke en av livets store utfordringer, men likevel en viktig sak for meg, nemlig det å ha treningsoverdeler som man føler seg vel i. Jeg tenker at man ikke burde være nødt til å bruke energi på å føle seg uvel når man trener, og har man en treningsoverdel som ikke passer slik man ønsker at den skal, så tar det mye av energien man skulle ha brukt helt andre steder. Noen synes sikkert dette høres dumt ut, men vi er forskjellige. Jeg kan ikke ha på meg en overdel på trening som er for kort, for trang, eller som har for korte armer. Det er nok helst armene jeg må ha riktig lengde på. Jeg synes ikke det er greit at all løshud, og valker på armene er synlig for de andre som trener samtidig som meg. Jeg sier ikke at jeg vil være fokuset deres, eller armene mine, men jeg liker ikke at alt dette synes. Det gir meg en dårlig følelse. Jeg kan ikke bare si til meg selv at jeg ikke skal bry meg. Det er ikke der jeg skal bruke energien min når jeg trener.

Jeg vil ha trenings t-skjorter som har en god armlengde, og når man lager treningsklær i store størrelser, så har vi andre behov, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke produsenter kan se det, eller i det minste høre når vi stadig etterlyser det. Det koster ikke mange ekstra kronene i stoff og legge på noen cm. Passformen vil det heller ikke gå ut over.

Jeg har fire t-skjorter fra Stormberg med perfekt armlengde, og lengde generelt. Disse har jeg hatt i evigheter, men de er tatt ut av produksjon. Jeg finner ingen som har en god armlengde, og det begynner å nærme seg at jeg trenger å fornye trenings t-skjortene. Da jeg jobbet på Stormberg, så fikk jeg dem til å gjøre noe med armlengden, og lengden på selve trenings t-skjorten. I følge Stormberg så skal det visst nok komme t-skjorter med god armlengde til sommeren. Spent på om det vil skje. Jeg skal følge med.

Men…Twentyfour, de har nå produsert t-skjorter også i store størrelser. Dette er behagelige og lette t-skjorte i mykt teknisk materiale som puster godt og tørker raskt. Det er meshpanel på rygg og øverst i front for ekstra ventilering. Veldig god t-skjorte for trening og turer. Jeg har fått testet denne, og jeg er veldig fornøyd med t-skjorten, men så var det armlengden da. Jeg har forholdsvis lange armer, og her var jeg nesten fornøyd med lengden. Jeg kan trene i den, men jeg skulle gjerne hatt armene noen cm lengre. Selve lengden på t-skjorten, den er fin synes jeg selv om jeg ikke hadde sagt nei til at den og var noen cm lengre. Jeg har gitt tilbakemeldinger til Twentyfour om dette, og de var veldig takknemlige for å få disse. De har tatt de med seg i arbeidet videre med t-skjorten, og jeg krysser fingrene for at de på den neste produksjonen vil ha en annen lengde. Vi har andre behov vi som er en størrelse for stor. Man kan ikke tenke likt på størrelser når man skal produsere også i store størrelser. Da må man ta hensyn til bla lengder. Jeg er veldig fornøyd med passformen som Twentyfour har på plaggene sine i store størrelser. De har ikke bare gjort det stort for å gjøre det stort slik dessverre en del gjør, og jeg synes størrelsene stemmer godt.

T-skjorten jeg har testet heter FLÅM 2.0. Denne går opp til størrelse 54. Her må tommelen opp! I store størrelser så kommer den i to flotte, friske farger : Vannmelon og asurblå. Den er herlig å ha på seg. Den fungerer optimalt på trening, og den har også en god pris. Så nå håper jeg at denne gode t-skjorten kommer med lengre armer, og noen cm ekstra også på selve lengden, men armene er viktigst. Men det er jo mange av dere som ikke er som meg når det kommer til armlengde, så da har dere fått et veldig godt tips til ny trenings t-skjorte. Jeg testet størrelse 54 da det var den eneste de hadde inne akkurat da, så denne er noe for stor til meg. Jeg må ha str. 52, så jeg håper jeg har noe å glede meg til: en flott, ny trenings t-skjorte med perfekt armlengde i friske farger om ikke så lenge.

Jeg får ikke trent i helgen. Jeg har prinsene på besøk, og datteren min. Det er jo trim i seg selv og ha to aktive gutter på besøk, så trening får det bli til mandag. I dag er det dyreparken som skal besøkes, og det gleder vi oss til. Først sjørøvermorgen…

Vi blogges i morgen!

4 kommentarer
      1. Det er håpløst med den lengden de har på de aller fleste trenings t-skjorter. Man prøver å påvirke, men ikke lett…håper på Twentyfour nå, at de endrer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg