Ikke helt i mål

Akkurat nå synes jeg hverdagen begynner å gå seg litt til. I alle ukene siden jeg fikk matforgitning, så har jeg savnet den den gode hverdagen min. Det er når ting stritter litt i mot at man merker hvor godt man har det når alt stemmer. Legen er fortsatt på at det var en matforgiftning jeg hadde, men så lenge jeg fortsatt har litt ubehag, så har jeg nå tatt prøver som viser om det er noen form for betennelse i mage/tarm. Om en uke får jeg svaret på den prøven. Så er meningen at jeg skal henvises til en gastrolege.

Jeg har det mye bedre, og det er ikke så mye jeg kjenner til ubehaget i magen nå, men med så utfordrende uker, så er det fint å få sjekket det som sjekkes kan. Noe av det som kanskje har vært verst i det siste, det er mangelen på matlyst. Det er ille og ikke ha lyst på noe som helst, uansett hva det er. Indrefilet eller eple, ingenting frister. Å ha ukehandel uten matlyst, det er kjedelig fordi ingenting egentlig vil i vogna, men billigere enn vanlig blir det. Jeg vet at jeg må spise, så jeg gjør det. Men middag som er dagens beste måltid, det har de siste dagene ofte blitt et par skiver, eller noen kaptein kjeks. Pepsi Max er blitt byttet ut med Villa uten sukker, og Solo Super. Vann har det aldri blitt drukket så mye av. Så er det litt opp og ned med matlysten kjenner jeg nå. En dag kan lysten på mat være delvis til stede, mens andre dager kan den være helt borte. Vil tro at kroppen er blitt noe lettere, men det er ikke akkurat sånn jeg vil slanke meg. Smertene, de er heldigvis borte. Nå er det ubehag og luft som kan dukke opp. Jeg ser frem til å forhåpentligvis komme til bunns i dette, og jeg håper jo matlysten vil komme tilbake sånn ca som den var.

Noen av dere som følger bloggen min har spurt hvordan det går med Saxenda, og der gir jeg gjerne en oppdatering. Akkurat nå, så bruker jeg ikke Saxenda. Da jeg fikk matforgiftningen, så sluttet jeg, og har egentlig ikke startet opp igjen. Da jeg hadde så mye smerter i magen, så klarte jeg ikke helt å stikke meg så lenge stikket ble satt i mageområdet. Jeg informerte legen om at jeg hadde stoppet, og hun reagerte ikke noe på det. Så har jeg egentlig ikke startet opp igjen. Jeg skal ta det med legen om en uke når jeg skal dit. Ikke at jeg tror at det er Saxenda som har gitt meg magetrøbbelet, men jeg tenker jeg vil stoppe mens vi prøver å finne ut av dette sånn at sprøyten ikke påvirker noe i negativ retning.

Siste oppdatering jeg ga dere, det var vel når jeg følte at Saxenda hadde mistet litt av effekten sin. Jeg fikk ikke lengre denne gode metthetsfølelsen som jeg gjorde i starten. En av de gode tingene med Saxenda, det er jo nettopp denne veldige metthetsfølelsen man får. Man blir stappmett av mye mindre mat enn tidligere. Det er så deilig å kjenne at man blir så fort mett av så mye mindre mat. Og det er denne metthetsfølelsen som nå ikke helt er der. Jeg blir ikke like fort mett. Samtidig så har jeg jo lært hvor lite jeg bør spise, så jeg prøvde å spise likt selv om denne metthetsfølelsen ikke var der. I hodet mitt så var det lettere når jeg virkelig kjente hvor mett jeg ble. Når jeg ble så mett av så mye mindre mat, så mistet jeg også suget etter det usunne. 9.6 kg ned. Jeg tror ikke jeg har lagt de på igjen.

Jeg har latt vekta samle litt støv de siste ukene. Fokuset har vært helt andre steder. Jeg håper jo at det er kroppen som kjemper mot meg når Saxenda nå ikke gir meg samme effekten. For at den skal slutte å virke sånn plutselig, det synes jeg er rart. Men alle som har gått ned i vekt vet at vi kommer til dette platået hvor vekten står helt bom stille. Det er ikke til å stikke under en stol, at den effekten Saxenda har hatt, den har betydd enormt mye for meg. Det å føle at det endelig er noe som kan være med å hjelpe meg i kampen mot kiloene, det har gitt meg en utrolig god følelse. Jeg har liksom fått en god venn med meg på veien. Jeg har lært enormt mye disse månedene om maten, og porsjonene jeg har spist. Så læringen har vært enorm, og den skal jeg selvsagt ta med meg videre. Men, det er lettere å gå veien om man har noe der som gir deg den viktige boosten, og en god hjelp. Men alt dette får ligge til jeg kommer til bunns i utfordringene som har vært den siste tiden, og det tror jeg at legen min er veldig enig i.

Til slutt i dag, så tenkte jeg å vise et par vårplagg for dere. Jeg vet at mange av dere setter stor pris på at jeg viser klær på bloggen. Mange av vårvarene er nå i butikkene, og der er så mye fint. Flotte farger, mange flotte design, bla mye blomster. Den ene tunikaen jeg viser i dag er fra Gozzip, og den andre er fra Studio. Det kommer mye blomsterdesign i år, og jeg er faktisk blitt veldig glad i blomster på overdeler. Absolutt ikke alt av blomsterdesign, men mye er veldig fint synes jeg. Jeg liker nok det søte, og i fine farger.

I fjor var magnolia mønsteret fra Gozzip en suksess. I år følger de opp dette med bla tunikaen som heter Barbara Shirt Tunic. Nydelig tunika med blomstertrykk i lettstelt viskose-crepe. Flatterende A-form med O-hals og løse 7/8-ermer. Knappestolpe i full lengde foran, og dekorativ dobbelt-lags fold bak. Lett avrundet kant. Sidelommer. Jeg må innrømme at jeg elsker at der er lommer på den. Ikke at jeg går med hendene i lommene, men det er godt å kunne putte den ene, eller begge hendene i lommene. Liker også armlengden veldig godt. Veldig behagelig å ha på seg. Lett og luftig. Man kan gå med den åpen om man ønsker det, og ha en topp under. Det er knepping helt ned. Samme mønster får du også i lang kjole. Kjolen heter Marie-Louise. Man kan også få en kort bluse i samme mønster. Da heter den Vicky.

Tunikaen fra Studio, den heter Jette Dress. Denne liker jeg også utrolig godt. Stilig design, fine farger, og jeg elsker armene. Både lengden og utseende. Utrolig behagelig å ha på seg. Også denne så lett og luftig. Så kan man velge om man vil ha den kneppet, noe jeg nok velger. Men man kan også velge å ha den åpen med en topp under, for også denne har knepping hele veien.

Dersom du lurer på hvilke butikker som har tatt inn disse, så send meg ei melding, så hjelper jeg deg selvsagt. Det er vel ca 30 butikker som selger disse merkene i Norge nå, men det er jo langt i fra alle som tar inn de samme plaggene.

I går fikk jeg meg både ei god styrkeøkt på treningen, og jeg fikk meg en flott gåtur på Hamresanden. Det føltes så utrolig godt. Godt å føle jeg har lyst, og at kroppen spiller på lag.

Ha en nydelig søndag der ute! Det blir nok bollebaking her hos meg og i dag, men jeg dropper kremen, og holder meg til rosinene.

6 kommentarer
    1. Håper legene kan finne ut hva som er med magen din, det er ikke noe godt å gå sånn og ikke vite helt hva det er! Fortsatt god bedring.
      Det var fine plagg, jeg syntes du ble ekstra fin i den med de store blomstene.
      Ha en fin dag! 🌞🌱🌺

    2. Bra at du blir bedre iallfall👍Fine klær men har ikke sansen for farging av øyenbryn, er så mørkt. Men vi kan kanskje bestemme selv farven.

      1. Ja, jeg er glad for at jeg er bedre, og håper det fortsetter sånn. Når det gjelder tatovering av øyebryna, så bestemmer man selv hvor mye farge man vil ha 🙂

    3. Du er ei flott dame.
      Her blir det ikke bollebaking. Testet positiv fredag så formen er laber.
      Bruker å bake verdens beste boller til barn og barnebarn, men noen ganger må en tenke på seg selv.
      God bolle søndag ☕️

      1. Tusen takk for fine ord, Berit! Du fikk meg utvilsomt til å smile 🙂 Uff, så fikk også du corona. Hvordan har du hatt det i sykdomsperioden? Håper du ikke har vært veldig syk 🙁 Når man ikke er i form, så skal man absolutt tenke på seg selv. Her ble det boller, og de smakte veldig godt 🙂 God bedring til deg – håper du er i ferd med å bli bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg