Hvorfor er det så vanskelig?

Hver sommer så jakter jeg, og jeg er ikke alene. Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig. Hvorfor kan ikke bare produsentene kaste seg rundt når de vet at det er et problem for mange?

Jeg får så mange henvendelser fra lesere som er på utkikk etter overdeler med god armlengde. Dette har jeg skrevet mye om på bloggen. Det er ikke lett å finne gode, og fine overdeler med en like god armlengde. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å produsere en god lengde på armer når det er så mange som ønsker det.

Jeg leter hver sommer, og jeg finner som regel noe etter å ha lett høyt og lavt. Jeg har funnet noen overdeler som har god armlengde, og som i tillegg er fine. Ikke mange, men noen. De fleste av de jeg har, de har nok overvintret både en og flere sesonger i klesskapet mitt. Jeg er stadig på leting. Det står armlengde i blikket mitt når jeg er i butikker om sommeren.

Den perfekte armlengden for oss med grevinneheng, løshud, og valker – den er innmari vanskelig å finne. Jeg får så mange henvendelser fra dere som leser bloggen om nettopp dette. Hvor finner man fine, lette sommeroverdeler hvor også armene kan føle seg vel? Hvor finner man vanlige t-skjorter med gode armer? Hvor finner man overdelene med armlengde som skjuler det man ønsker å skjule? Ett stort hurra for dere som ikke bryr dere om grevinnehenget, løshuden, og valkene som disser, for det er jo sånn det skal være….men for oss andre, så er det så frustrerende at ikke produsentene skjønner at vi ønsker god armlengde! Hvor vanskelig kan det være å legge på noen få cm på armene?

For dere som følger bloggen min, så vet dere at en av mine store favoritter er Pont Neuf. Har man først blitt kjent med Pont Neuf, så har man funnet en venn for livet som man aldri vil slutte å elske. Passformen er så utrolig god. Plaggene sitter så fint på kroppen, og Pont Neuf er innmari flinke med farger og design. Sommerkolleksjonen til Pont Neuf har mange flotte plagg, også overdeler med god armlengde.

I fjor sommer hadde Pont Neuf en del blomster i kolleksjonen. Blomster er der også litt av denne sommeren, bla på den modellen som nok blir en av mine sommerfavoritter. Modellen heter Maya, og finnes både i sort og hvitt med blomster. Modellen har korte ermer og flotte lommer plassert foran. Modellen er sydd i en en flott printet viskose jersey med et flott blomster print. Modellen er lett tettsittende over brystet og får deretter endel vidde fra livet og ned. Armlengden er god. Hadde jeg bestemt, så hadde jeg nok lagt på et par, tre cm til på lengden, men jeg kan absolutt gå med denne armlengden.

Maja finnes som nevnt i både sort og hvitt som dere ser på bildene på bloggen i dag. Disse to blir garantert to av mine sommerfavoritter. Disse kommer jeg til å bruke mye. I fjor hadde også Pont Neuf flotte overdeler med blomster, og de henger også klare til og brukes. Overdelen finnes også i en kortere modell som heter Riva, og den hvite finnes i en singlet modell, altså overdel uten armer.

 

Ellers vil jeg minne om den flotte Give Away’en som jeg har på bloggen akkurat nå. Jeg vet at mange har et ønske om å få tatt skikkelige bilder, men det sitter ofte litt langt inne. Tenk så flott å bli sminket, få stelt håret skikkelig, og så få en proff fotograf til å ta flotte bilder. Det er et minne for livet! Du som leser bloggen min kan vinne nettopp dette. Hovedpremien er styling og fotografering fra Berdalen Design og Foto, men vi skal også gi bort en valgfri fotografering i tillegg til en heldig leser. Selv om dette er i Vennesla utenfor Kristiansand, så tenker jeg at dette ikke kun er forbeholdt de som bor akkurat her. Jeg tenker man godt kan kjøre litt for å få tatt flotte bilder. Noen begrensninger er det selvsagt i forhold til avstand, men jeg tenker likevel at noe kan man kjøre litt for å en så flott gave

Hovedpremie :

Portrettfotografering : Bli ny med sminke, stell av hår og fotografering. Velg om du ønsker å ta bilder i fotostudio eller ute på lokasjon i Vennesla.
Dette er portrett av voksen hvor man også blir sminket og får stell av hår. Sminke og stell av hår er det Cecilie Nygaard Johnsen som har ansvaret for.
I tillegg gir Lise Merethe også bort :
Valgfri fotografering
Det betyr at du kan velge mellom Portrett, baby fra 8 uker, barn, 1 årsfoto, felles søskenbilder eller familiebilder.
Har du lyst til å vinne en fotografering, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Fortell at du har lyst til å vinne, og gjerne hvorfor også om du ønsker det. Du har også lov til å nominere andre som du synes fortjener dette. Man kan ikke ta bilder i sommer da Lise Merethe nettopp er blitt mamma til ei lita jente, men dette er noe man kan benytte fra august og utover. Jeg gleder meg til mange kommentarer, og jeg gleder meg til å se hvem de to heldige vinnerne blir.

 

13 kommentarer
    1. Hadde vært så gøy med familiebilder. Barna begynner å bli store og jeg tenker at det er veldig gøy med bilder ikke bare når barna er små – men også i andre faser.

    2. Hadde vært Morro med familiebilder med barn og voksne for vi har aldri fått tatt bilder sammen av fotograf alle sammen. Ønsker deg en god sommer:)

    3. Det hadde vært utrolig gøy å vinne fotografering, lommeboka til en skilt mamma er nok ikke så stor at jeg kan unne meg fotografering 💖 Familiebilder hadde å vært gøy å ha, tatt av en proff fotograf 💕

    4. Det er veldig rart det der ! Og enda verre er det med sommerkjoler ! Jeg tror at om produsentene av pluss size hadde giddet lage kjoler og topper med litt lengre ermer så hadde de skutt gullfuglen ! Jeg kjenner så og si ingen damer på min alder som ønsker seg ermeløse kjoler eller topper med kort-korte ermer….pluss size krever at klesprodusentene tenker nytt, og ikke bare «blåser» opp plagg fra 36-42 !

      1. Jeg få en følelse av at de ofte skal spare på stoffet…hvem søren vil ha plus size topper uten ermer, eller de rekker til midt på hoftene og gjør deg bredere pga det blir stopp på feil sted, og så er de gjerne altfor utringet i tillegg. Jeg har null ønske om å vise kløft nesten til navlen i min alder.
        Toppene på bildet er jo fantastiske på alle måter.

    5. Etter en periode med full fokus på vektnedgang, trening og forberedelser til hofte operasjon (som er gått bra!), så er jeg for første gang på ca 30 år ganske fornøyd med meg selv 😊👏 Kanskje portrett bilde da er tingen? Føler ikke samme skrekken for kameralinsen lenger 😉
      Ellers hadde det vært gøy med familiebilder sammen med barnebarna også 🙈
      Så ja takk 😃

    6. Det ville vært en spennende utfordring for meg om jeg vant denne premien🙈😃 Så jeg ønsker gjerne å prøve lykken👍

    7. Det hadde vært gøy å vinne. Er nettopp blitt bestemor for første gang – utrolig gøy😍
      Takk for alle de fine toppene du viser frem👍😊

    8. Jeg er en person som ikke er så glad i å bli tatt bilde av, men har veldig lyst til å få et ordentlig fint biøde av meg selv, jeg har også lyst til å få tatt et fint bilde av meg og samboeren, det har vi ikke.

    9. Sjekk ut lisg.dk de har mye fint med god ermelengde og de har også bukser for fyldige lår og ben 🙂

    10. Det hadde vært koseligt å. Unnet e. Bli ny dag. Det er noe jeg trenger etter langtidssykdom som noen ganger bare blir verre og verre.
      Jeg er så dårlig på å holde mrg fresh og fin.

    11. Hadde vært midt i blinken og vunnet fotografering så kunne vi ha tatt familiebilde alle sammen 🙂👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg