Hva skjedde?

Det er jo nesten ikke til å tro. Hva har skjedd liksom? Og hvordan skjedde det?

 

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle gi slipp på min største avhengighet. Jeg har jo heller ikke gått inn for å gi slipp på den. Det skjedde liksom bare. Jeg vet ikke om det er andre enn lommeboken som sånn sett merker endringen, men det er vel bare en fin ting uansett. Og så lenge dette har skjedd uten at noen har stått over meg, og truet meg til å endre på denne avhengigheten, så er det en god ting.

Dere som har fulgt bloggen min, dere vet at jeg har hatt en stor avhengighet, og den avhengigheten, den heter Pepsi Max. Nå skal ikke jeg sitte her å skryte av at jeg ikke drikker Pepsi Max lengre, for det gjør jeg absolutt, men jeg har redusert veldig mye. Det at jeg har redusert så mye, det er veldig ubevisst. Det er som jeg skrev innledningsvis: hva skjedde, og hvordan?

Jeg nyter fortsatt iskald Pepsi Max. Den må være kald. Gjerne iskald. All drikke må være kald. Jeg er jo rar på mye, men jeg drikker ingenting som er varmt. Jeg husker veldig godt utedagene på barneskolen hvor jeg hadde med meg varm kakao. Allerede da mislikte jeg alt varmt, og kakaoen på termos ble neppe drukket.

Tilbake til Pepsi Max’en. Den har vært min store avhengighet, og den har vært fin å ha som kos når jeg har prøvd å styre unna alle andre fristelser som kanskje ikke har vært så gode for meg. Jeg tror nok jeg drakk rundt 2-2,5 liter hver dag. I tillegg elsker jeg melk, så det var stort sett Pepsi Max og melk. Lite vann. Veldig lite vann. Jeg lukket vel egentlig ørene når noen nok en gang skulle holde den vanlige ” vann er så sunt og viktig for kroppen ” talen. Vi tar våre egne valg, og jeg er ingen stor fan av at andre skal fortelle oss hva vi skal gjøre, og hvilke valg vi skal ta. Det gjelder det meste.

Pepsi Max, min store lidenskap. Hvem skulle vel ha trodd at jeg i løpet av en dag nesten ikke drikker Pepsi Max lengre ? Jeg tror det nesten ikke selv, men det er faktisk tilfelle. Jeg som har tviholdt på Pepsi Max’en min. Jeg som før glatt kunne drikke 2 – 2,5 liter til dagen. Det ble handlet inn mye Pepsi Max for å si det sånn. Nå har jeg en 1,5 liters flaske i 2-3 dager, så her har jeg redusert veldig. Jeg har ikke lagt meg i selen for å redusere. Jeg har ikke tvunget meg selv til å redusere. Det har bare blitt sånn, og det er ikke noe svar å bli klok av. Lysten på å drikke så mye Pepsi Max, den er borte. Nå drikker jeg kun Pepsi Max til middag, og om jeg har besøk. Resten av dagen, så drikker jeg faktisk vann. Ja, du leste riktig: jeg drikker vann, og jeg drikker ca 2,5- 3 liter vann til dagen. Det er ikke til å tro. Jeg som ” hatet ” vann, og som kun drakk det når jeg skulle ta tabletter.

Endringen kom etter jeg fikk PT, for PT’en maste veldig på dette vannet. Nesten litt sånn irriterende hvor mye han maste om dette vannet. At jeg drakk altfor lite, og at det bare var å øke vannmengden. Jeg er jo ikke alltid den som hører på andre når det er noe jeg ikke vil, men her må jeg rett og slett ha hørt på han. Ganske ubevisst. Nå får jeg snart finner, så mye vann drikker jeg. Jeg gikk ikke inn for å redusere det ene, og øke det andre. Når vannmengden økte, så må det ha skjedd noe. Jeg skal innrømme at jeg ” fusker ” litt for å få til å drikke såpass mye vann. Når jeg tar vann i vannflasken min, så tar jeg til slutt noen dråper med Zeroh i vannet for å få litt smak. Det er jo ikke kalorier i denne saften, og noen få dråper av denne gjør at jeg føler litt smak, og da kan jeg drikke masse vann. Dette vet PT’en min, og det er helt innafor å gjøre det sånn for å klare å øke mengden vann jeg drikker. Så nå har jeg med meg vannflasken nesten overalt, og med disse få dråpene av Zeroh, så smaker vann nå helt fortreffelig.

Det vil alltid være en stor diskusjon omkring lettbrus, og alle vil helst ha rett. Det er mange som mener mye, og det spekuleres mye. Jeg har ikke redusert inntaket av lettbrus på bakgrunn av snakk om negative helseeffekter. Jeg tror nok heller ikke at reduksjonen av Pepsi Max har gjort noe utslag på at vekta mi har gått drastisk ned. Det har bare blitt sånn at jeg drikker mindre, og det kan jo ikke være annet enn positivt at det kommer mer vann inn i kroppen enn andre ting. Og lommeboken, den er også jublende glad.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg