Hva ser du etter?

Reklame | Studio og Gozzip

Hva ser du etter når du skal handle nye klær? Er du ute etter det klassiske? Det trygge? Eller leter du etter det spesielle? Noe som er fargerikt? Kanskje et tøft print? Noe som skiller seg ut?

Det er ingen tvil om at vi har ulik smak, og godt er det. Klær skaper folk heter det. Noe sant er det vel i det, men det som er sant, det er at klær kan si noe om hvem du er. Noen synes nok det er vanskelig å finne klær som man føler seg vel i, at det er vanskelig å finne sin passform, og sine farger. Det er nok en av grunnene til at en del ikke liker å handle klær. Noen har klart ikke interessen overhode, men jeg tror mange er usikre, og aldri kommer i mål med de klærne som bare er deg. Setter man av litt tid, og ber butikken om hjelp, så er jeg sikker på at du vil komme i mål.

For meg er klær en stor lidenskap. Opp i gjennom årene, så har jeg gjort utallige bomkjøp. Jeg har kommet hjem med mye klær som jeg har angret på. Klær som bare har blitt hengende i skapet. Klær som jeg følte satt så fint på i butikken, men hvor speilbildet sa noe helt annet når jeg kom hjem. Klær som ansatte i butikken har skrytt langt opp i himmelen, men hvor man fort landet på jorden når man kom hjem. Jeg har brukt lang tid på å finne passformer som er til min kropp. Jeg har sett forskjellen på plagg jeg kler, og plagg jeg ikke kler. Jeg har skjønt at jeg i dag ikke må ha klær vide som telt, men heller klær som sitter mer kroppsnært. Jeg har skjønt at jeg ikke må bruke kjoler som tunika, men at jeg fint kan ha kortere plagg. Man lærer, og ofte kan det ta tid før kunnskapen sitter, eller som for min del, så har det også tatt tid å åpne øynene, og innrømme for meg selv at mye jeg har ment faktisk er feil. Det er mange som har sagt dette til meg, men jeg sta, og har trodd at jeg vet best. Det er nok ikke alltid slik….

Nå vet jeg hva jeg kler, og hvilke passformer som er ” mine.” Jeg vet hvilke farger jeg kler. Det samme gjelder lengder, og print. Jeg liker klær som skiller seg ut. Jeg liker detaljer. Jeg tror øynene mine ser godt når det kommer til klær, og jeg kjenner at det måtte være så fint og kunne hjulpet de som hater å handle klær nettopp fordi de ikke vet verken hva slags passform de skal velge, eller hvilke farger de kler.

Vi er i mai måned. Jeg fikk denne uken min første vaksinedose, og er endelig i gang. Det var med litt blanda følelser at jeg gikk til vaksinesenteret. Man leser jo så mye, men man må bare stole på myndighetene. Så første stikk er satt. Armen var bittelitt øm rundt stikkstedet en dag eller to, men ellers ingenting. Jeg er overrasket over at jeg fikk innkallelse allerede nå, men jeg skal ikke krangle på det akkurat. Man må bare føle seg heldig. I starten av juni skal jeg da ha min andre dose.

Jeg tenkte jeg skulle vise dere litt fra sommerkolleksjonen til Studio og Gozzip i dag. I kolleksjonen fant jeg en tunika som definitivt blir en favoritt for meg. Denne tunikaen heter Ane, og er fra Studio. Er den ikke flott? Så fine farger, og stilig print. For meg er dette en perfekt lengde, og jeg synes den sitter veldig fint på meg. Dette blir en tunika jeg kommer til å bruke mye. Utrolig behagelig å ha på seg.

Den neste er en kortere overdel. Denne falt jeg også for. Men jeg måtte ta den på meg før jeg falt for den. Ofte er det sånn at man kanskje ikke liker et plagg ved første øyekast, men når man får det på, så blir inntrykket et helt annet. Sånn var det for meg med denne overdelen. Overdelen heter Emma, og er fra Studio. Tøft print, og fine farger. Så har den litt åpning på skuldrene, noe som er en veldig fin detalj synes jeg.

Den neste tunikaen er fra Gozzip. Dette er nok ikke et print som er meg, men jeg ville nå vise den likevel nettopp fordi vi ikke har samme smak. Denne heter Inge, og kommer også i kjole, og bukse med samme print.

Så skal jeg gå litt utenfor komfortsonen min i dag, og vise to kjoler. Kjoler er det ikke så mye jeg viser på bloggen, men det finnes jo så mange flotte kjoler. Jeg er ikke noe kjolemenneske. Jeg går helt klart i det når anledningen til kjole er der, men det er nok fordi jeg ikke er komfortabel med kompresjon sammen med kjole. Jeg må ha kjolen så lang om jeg skal kunne gå med den. Samme med skjørt. Det bør være så langt at jeg nesten trør på det. Det for å sikre at så lite som mulig av beina vises. Jeg har kjoler, og jeg vet jeg veldig godt kan gå med de, men så er det dette hodet da….

Den første kjolen er fra Gozzip, og heter Inga. Tøft design synes jeg. Den skal nok være litt oversized, men i denne størrelsen som jeg har her, så er den ikke det. Det er jo en smakssak hvordan man ønsker at kjolen skal være. Jeg har str. M i kjolen. Jeg har også tatt på meg en skinnjakke til kjolen. Denne skinnjakken er bare helt rålekker. Den er fra No.1 by Ox.

Den siste kjolen, den er fra Studio. Kjolen heter Henriette. En fin, og lett sommerkjole. Klassisk print og farge. Her har jeg også tatt på meg en skinnjakke over. Denne røde, den er like rålekker, og også den er fra No.1 by Ox.

Solen skinner i Kristiansand denne morraen. Jeg har ikke fått til så mye trening denne uken. 3 ganger får være bra. Allergi plager meg veldig, og ikke så populært med rennende øyne, rennende nese, og hosting blant andre i denne tiden. Jeg har fått mye trim ved å holde på ute. Satser på at jeg kan være på plass på trening igjen i morra tidlig. Nyt søndagen!

 

2 kommentarer
    1. Hei. Unik Askimtorget har masse fine klær for store størrelser. De har livsendinger, anbefaler og gå inn på facebooksiden deres og se🙂 Masse fint og kan også bestille over nett

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg