Høst, vinter og lidenskap

Reklame | Gozzip og Studio

Egentlig burde jeg hatt en egen klesbutikk, det har jo sånn sett vært en drøm. Men det å starte egen klesbutikk krever masse, og jeg vet ikke om jeg er helt der. Jeg føler jeg har et veldig godt øye for klær, og at jeg har et godt øye for hva ulike personer kler av type klær, og farger, men egen butikk, det blir det kanskje ikke.

Høst og vinter er en mørk tid. Jeg liker spesielt godt høsten. Alle fargene, fine turer i skog og mark, høstlufta, småfyring i peisen, levende lys. Det er en fin tid. Tidligere var kanskje høsten ikke så spennende på klesfronten som den har vært de siste årene. Farger var ikke det man fikk om høsten. Ikke i den grad som nå. Nå er det masse flotte farger som preger høsten. Flotte grønnfarger, flotte gulfarger, burgunder, nydelige blåfarger, brunt, rust, –  dype, gode og varme farger. Farger på denne tiden er jo kjempeviktig. Farger gjør iallefall meg veldig glad, og det trenger man når kveldene blir så fort mørke som de gjør nå, og hvor høstværet ofte setter sin preg på dagene.

I butikkene nå, så bugner det av klær i høstens og vinterens farger. Det er så mye flotte klær. Her er det nok av fristelser. Mange butikker har også det lille ekstra som smykker, skjerf, hansker og tøffe vesker. Jeg vet at det sikkert er flere av dere som leser bloggen som ikke er så glad i å handle klær, men det er kanskje fordi man aldri føler at man finner den passformen som passer kroppen sin, at man blir forvirret over størrelser, og at farger kanskje ikke alltid er så lett. Vi kjenner alle til bomkjøp. De har jeg gjort utallige av gjennom årene. Klær som ser så fine ut når jeg prøver de i butikken, en butikkansatt uten så mye kunnskap som skryter opp i himmelen hvor fin jeg er mens sannheten er en helt annen. Det så jeg jo fort når jeg kom hjem. Når jeg fikk på plagget hjemme, så var man jo nesten på gråten fordi det var alt annet enn fint. Derfor går jeg alltid i stormotebutikker hvor de har kunnskapen og erfaringen. Der har de tid. Der skal de ikke bare selge. Der er de opptatt av å finne noe man føler seg vel i, og der sier de sannheten når jeg spør hvordan jeg ser ut i klærne. Vi må for all del beholde stormotebutikkene, og det gjør vi ved å bruke de. Jeg bruker nettet også en del, men da kjenner jeg merkene jeg kjøper fra før av, jeg kjenner størrelsene, og da er jeg trygg på det.

Butikkene bugner av flotte klær for tiden, og av merkene du finner i mange butikker, så er både Studio og Gozzip. Begge spreke merker, og jeg liker stilige design og fine farger. Passform er jo det som skiller de gode produsentene fra de andre, og her er også både Gozzip og Studio veldig gode. I forhold til Gozzip, så skal man tenke at akkurat det merket er ganske romslig i størrelsen, så her kan man gjerne gå ned i størrelse i forhold til hva man vanligvis bruker. Studio, der følger de størrelsene veldig godt. Danskene er gode på store størrelser, utrolig gode. Danskene har skjønt det. Det er så viktig at vi som bruker store størrelser skinner, og viser hvor flotte vi er. Med rak rygg, så skal vi sannelig blomstre som alle andre. Vi må bare bli tryggere på oss selv, og vi må våge å skille oss ut. Vi skal ikke gjemme oss i joggebukser og hettegensere. Jeg får vondt langt inn i hjertet når kvinner forteller meg at de vil gjemme seg bort fordi de skammer seg over å være en størrelse eller flere for store. Det er ikke de følelsene vi skal sitte med. Jeg og kjenner på det i blant, men joggebukse og hettegenser, det skjer aldri.

I dag skal jeg vise dere noen flere klær fra Gozzip og Studio sin vinterkolleksjon. Jeg ser jo helt klart hva slags former jeg kler best på klær, men av og til, så tenker jeg at dersom jeg liker klærne og føler meg vel, så går jeg med de. Jeg kler nok best klær som er litt tettsittende, og blir klærne for store, så kan jeg nok se større ut enn jeg er. Det er jo også i høst/vinter in med oversized overdeler. Det er ikke alltid jeg kler oversized like bra fordi jeg da blir endel størrelser større, men jeg bruker det nå og da fordi mange er innmari fine og stilige.

Denne leopardjakken, den er lekker den! Og den er så behagelig å ha på. Jeg liker at det er leopardpartier på sort. Ofte kan kanskje dyreprint bli noe mye for meg personlig, men lekkert, det er det uten tvil, og mange kler det veldig godt. Du kan også få bare leopardprint i denne serien. Du kan få en stilig bluse, og du kan få tunika lik jakken jeg har på meg, sort med print. Serien er fra Studio. Toppen jeg har inni, den er i en nydelig brunfarge, og toppen er fra Gozzip. Enkel, og klassisk. Et basisplagg som kan brukes til mye, og som finnes i flere farger.

 

Jeg liker egentlig ikke strikkeplagg. Ofte fordi de er for varme, eller fordi de kan klø. Derfor var jeg nok noe skeptisk til kjolen fra Studio. Lekker kjole som jeg bruker til tunika. Jeg ble så glad da jeg oppdaget at den ikke var varm, og den ikke klødde. Sjekk så fin den er! Fin, grå farge med lekre detaljer som de flotte, sorte blondepartiene. Veldig spesiell på en utrolig flott måte. Jeg liker klær som skiller seg ut, og som gjerne har disse flotte detaljene. Liker kombinasjoner. Denne kunne sikkert sittet noe smalere på meg, men denne liker jeg utrolig godt!

 

Blomster, det er i tiden. Blomstrete overdeler er det mye av. Denne jeg har på meg i dag, den er fra Gozzip. Dette er vel egentlig en kjole for dere som har flotte ben som kan gå i kjole som ikke er fotsid. Til mine 178 cm, så kan jeg fint bruke den til tunika. Denne går fint inn under brystet, og det gjør at jeg føler den er fin til meg. Fin v hals, blomster i flotte farger.

Det siste plagget jeg skal vise i dag, det er…hold deg fast….en kjole! Jeg går jo omtrent aldri i kjole, og går jeg i kjole, så er det en penkjole fordi jeg skal i selskap eller lignende. Jeg er veldig glad i penkjolene mine, men det er jo så sjeldent disse spesielle anledningene dukker opp som gjør at jeg får brukt de. Jeg har nydelige kjoler fra Snefrids Hus, og jeg har en nydelig tryllekjole fra Kirsten Krogh. Jeg har også lekre todelte sett med skjørt og korsett. Alle disse sitter så fint på meg fordi de markerer livet mitt. Eter at jeg fant ut at jeg hadde liv, så ser jeg hvor pent det er når kjolene markerer det, eller overdeler i hverdagen. Det kunne gjerne ha vært noen flere spesielle anledninger, men sånn er det ikke, og i tiden vi er i nå, så hadde akkurat det naturlig begrenset seg.

Tilbake til kjolen jeg viser i dag. Dette er en hverdagskjole. En litt sånn collegekjole, men som er pyntet opp slik at den ikke bare blir behagelig, men også fin. Kjolen er i sort collegestoff, så behagelig å ha på seg, og så har den et innmari fint ” blondeparti ” nederst. Dette partiet pynter jo veldig opp, og kjolen får et annet inntrykk med en gang. Jeg liker kombinasjoner. Kjolen har også hette. Kjole er ikke helt meg, men denne her er som nevnt utrolig deilig å gå i. Vil man ha kjole i hverdagen som ikke er for pyntet, og i tillegg deilig å ha på seg, så er dette absolutt kjolen for deg. Bevegeligheten og komforten er utrolig god. Kjolen er fra Gozzip.

Det å ta bilder til bloggen, det er en utfordring hver gang. Det er fortsatt ikke innenfor komfortsonen min. Man er veldig kritisk til seg selv, og studerer alt med lupe. Etter å ha gått ned så mange kilo, så begynner halsen å plage meg en del. Føler jeg har masse sånn kalkunhud på halsen nå. Så bilder, det er ikke moro..men har man blogg, så har man blogg, og da er det bare å lukke øynene når man laster opp bilder, og la det stå til 🙂

Til slutt må jeg bare vise en såååå lekker overdel som jeg viste forrige helg, men som jeg kanskje ikke synes kom så godt frem som den burde da jeg irriterte meg over at den var litt krøllete da jeg tok den på. Sjekk  SÅ lekker den er! Perfekt til tiden som ligger foran oss nå. Tiltross for utfordrende tider, så skal vi pynte oss uansett hvordan julen blir 🙂 Overdelen er fra Studio.

 

Sjekk ut Facebooksidene til Gozzip : https://www.facebook.com/gozzipwoman  og Facebooksiden til Studio: https://www.facebook.com/Studio-Clothing-280900955328156

 

Vi blogges i morgen – ha en nydelig lørdag!

 

 

2 kommentarer
    1. Hei, de to kjolene som den mørke damen hadde på seg var kjempefin 🙂 finnes de i store størrelser?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg