Go’biter på rekke og rad

Jeg tror vi skal tilbake til 1973. Det var da dette klesmerket så dagens lys. Nesten helt utrolig at det ble designet klær for kvinner med kurver i 1973. Nå skal ikke jeg påstå at klesmerket alltid har vært for kvinner med kurver, men i mange år har Chalou vært et klesmerke som går opp i størrelse. Det er ikke ofte jeg har blogget om klær fra Chalou. Det er ikke så mye klær jeg har fra dette klesmerket. Chalou er et klesmerke for de av dere som liker mye farge, og mye mønster. De har mye topper, og overdeler, og disse er ofte fargerike, og med mye mønster. En del er kanskje klær også for kvinner som er mer voksne enn meg. Men produsenten har også mer klassiske klær.

I dag skal jeg vise to flotte bluser/overdeler fra nettopp Chalou. Overdelene har en fin lengde, også på armene. Perfekt armlengde for meg. Så må jeg også si at jeg synes begge fargene er flotte. Den hvite, klassiske, elegante som passer til alt, og så kommer den også i en farge de kaller flaskegrønn. Den grønne lyver bittelitt på bildet. Den er nok noe mer klarere grønn i virkeligheten, noe som er veldig positivt. Lyseblå er også en farge denne kommer i, så kommer du over den i en butikk, så bare må du prøve den. Overdelen heter Clarissa. Jeg vet at Barbro på Nais i Lyngdal hadde overdelen  i den lyseblå fargen sist jeg var der. Ellers er det bare å høre i din butikk om de fører Chalou.

Så skal vi til Pont Neuf. Jeg vil tro at mange av dere som følger bloggen min kjenner til Pont Neuf. Om dere ikke har prøvd ut merket ennå, så har dere nok hørt navnet flere ganger. Jeg er veldig fornøyd med Pont Neuf. Først og fremst så er det den gode passformen, men også designene. Pont Neuf er gode på farger, og design. De er gode på klær som man ikke ser dusin av. Klær som skiller seg ut på en veldig positiv måte. Jeg har tidligere vist tunikaen som er blitt en av mine store sommerfavoritter, Flo. En Lekker tunika med ¾-lange armer, en fin V-hals og tøft, mønstret design i bølgede former og primært holdt i forskjellige, grønne nyanser. Tunikaen er laget i en bløt, eksklusiv og ren viskosekvalitet, og den har en avslappet passform. Denne er i 100% viskose, og er en del av Pont Neufs bærekraftige linje, EcoVero. Denne tunikaen, den elsker jeg! Den er så fin, og så utrolig deilig å ha på seg. Jeg måtte bare vise den en gang til. Jeg vet at Alexis Mote har denne i sin nettbutikk.

Den neste tunikaen kommer også til å bli en stor favoritt. Også den er en del av Pont Neufs bærekraftige linje, EcoVero. Tunikaen heter Mara. Også denne har 3/4 arm. Den har en fin, liten V-hals og har et veldig fint botanisk print i lyse nyanser. Tunikaen har en løs, A-formet passform, og den er både er komfortabel og feminin, og er laget i en fantastisk bløt viskosekvalitet.

Den neste tunikaen kommer også i kategorien favoritter. Nydelig å se på, nydelig farge, og har en avslappet passform. Denne skal sitte løst. Tunikaen heter Michala. Tunikaen har korte armer med en liten V-hals. Ensfarget design med små splitter i siderne. Tunikaen er i en veldig fin, ensfarget grønn farge, og kan brukes til både hverdag og fest.

Det var litt nye klær på en lørdag. Jeg skal vise dere litt mer i morgen. Da blir det litt jakker, og ei skikkelig tøff bukse. Bare å glede seg.

Noen av dere har spurt om selvbruningskremen som jeg har testet ut på beina mine, og vil gjerne ha en oppdatering der. Jeg er fortsatt fornøyd jeg. Fargen sitter ennå. Jeg påførte farge 3 dager på rad etter råd fra Renate på Renates. Til tirsdag skal jeg ta en ny omgang med skum, og hanske. Jeg har fått en lys brunfarge som sitter veldig godt. Dersom du ønsker en farger som tilsier at du har ligget et par uker i solen, så ville jeg nok ha valgt den som heter dark. Jeg ser jo for meg at jeg nå er litt ” hektet ” på farge på beina, så jeg tror nok det er store muligheter for at den enste selvbruningen blir dark. Fint med enda mer farge på beina når sommeren er på hell. Jeg er utrolig fornøyd med Vita Liberata. Den er så god å påføre, og dermed har jeg ikke skrekken for skjolder lengre.

Nyt lørdagen. I dag skal jeg ha minste prinsen på overnatting til i morgen, så i dag blir det Alfred og mommo tid.

 

2 kommentarer
      1. Jeg handler lite i Oslo da jeg ikke er der så ofte, og jeg vet ikke om det er særlig med butikken igjen med store størrelser i sentrum? Alexis har nå kun nettbutikk, men den anbefaler jeg på det varmeste. Ellers er det Celli på Metrosenteret på Lørenskog. De har mye flotte klær. Jeg bruker Nais som ligger i Lyngdal. og ellers blir nettet brukt mye. I Osloområdet har du forresten også Unik mote i Askim.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg