Go’biter i mørketida

Søndag, og jeg har kommet meg hjem fra ei god sykkeløkt. Helt utrolig hvor gode venner sykkelen, og jeg har blitt. Hvem hadde vel trodd det? Ikke jeg. Jeg har aldri likt sykkel, og spesielt ikke den sykkelen man bruker ute. Jeg er ikke den som sykler, og jeg kommer aldri til å bli en sykkelentusiast. Vi snakker fortsatt om å sykle ute. Men ergometersykkelen, den er jeg blitt veldig glad i. Det startet vel når jeg slet litt med vondt i det ene kneet etter å ha bodd på tredemølla. Da fikk jeg beskjed fra PT’en min om å sykle. Ordet sykle skurret fælt i hodet mitt, men på trass så gikk jeg bort til den hersens ergometersykkelen. Trass ble til noe jeg likte veldig godt. Nå har jeg 3-4 sykkeløkter i uken på mellom 1 og 1,5 mil hver gang. På med øretelefoner, og Spotify, så er det bare å tråkke i vei. I dag hadde jeg ukens 7.treningsøkt, og jeg er så stolt av meg selv.7 økter, det er ei råbra treningsuke. Men når jeg ikke trener, så er det noe som mangler. Ikke fordi jeg får verdens dårligste samvittighet over at jeg ikke går på trening, men treningen gir meg så utrolig mye. Jeg spretter opp av senga rundt 0615, og er på trening som regel innen kl.07. Flott start på dagen.

Fra et alvorlig og viktig tema på bloggen i går, så blir det et litt ” lettere ” tema i dag. Et viktig tema for mange, men ikke så mye alvor over det. Ikke for de fleste av oss. Jeg lovet klær på bloggen i dag, så klær skal det bli. For det meste så blir det hverdagsklær, men det er hverdager det er mest av, og jeg elsker hverdager. Jeg tror de fleste butikkene bugner av flotte festklær i disse dager, så det blir nok mange flotte, og pynta mennesker rundt på diverse julebord og tilstelninger i disse dager. Jeg elsker det som skinner, og glitrer når jeg skal pynte meg, og jeg har vist litt av slike plagg på bloggen tidligere. Men produsentene er mange, og der er jo garantert masse flott i butikkene nå.

Hverdagsklær for alle hverdagene. Det liker jeg, og jeg liker også at hverdager er dager man kan pynte seg litt, og føle seg fin. For meg er det viktig. I dag skal jeg vise litt forskjellige plagg, og så håper jeg du også finner  plagg der som også fanger din interesse. Klærne er fra vinterkolleksjonen til Studio og Gozzip. 

Det første jeg vil vise, det er en knalltøff tunika fra Gozzip. Tunikaen heter Alberta Tunic, sort med skikkelig tøffe ringer i gull oppe og nede. God lengde, og veldig god passform. Du kan også få en oversized bluse med samme detaljer.

Liker du behagelige kjoler, og kanskje også med hette? Da er nok Alberta Hood Dress en kjole du kan like. Jeg er veldig glad i disse, og jeg ” bor ” i denne type kjoler når jeg bare skal være hjemme. Så herlige å ha på seg! Kjolen har lekre knappedetaljer nede på siden. Gullknapper.

Når vi er i det sorte hjørnet, så kan jeg også vise en stilig, lang cardigan fra Gozzip. Kathe Cardigan heter den. Her snakker vi veldig god lengde, og en cardigan hvor man ha en topp under. Her har jeg på meg en langarmet topp fra Sandgaard. En topp med dyreprint som finnes både med grå og brune toner. Sandgaard har masse flotte, ensfarga topper i sitt sortiment. Uten armer, med arm, med kort arm…og i mange flotte farger. Ofte trenger vi et lite utvalg av ensfarga topper som vi kan ha under jakker, cardigans mm.

Men nå dere, nå trenger vi farger. Vi forlater det sorte, og ser at vi også høst og vinter kan bruke flotte farger. Det må ikke være sort, eller brunt eller grått selv om det er en mørk tid. Farger gjør oss glade, og mange trenger å kjenne mer på glede på denne tiden. Den første er en tunika fra Gozzip. Sjekk den lekre fargen! Dette er en tunika i 70% viskose, og 30% polyester. Den er lengre bak enn foran. En detalj som min mor, fotografen ikke synes er pent 🙂 Jeg derimot, jeg synes det er en tøff detalj, og rompa blir godt dekket. Jeg elsker fargen, og tunikaen er utrolig god å ha på seg. Tunikaen heter Malou.

Jeg synes vi skal fortsette med farger. En noe mer dempet farge i forhold til den røde, men så utrolig lekker farge etter min mening. Dette er en tunika som skal være oversized, så den skal være romslig. Jeg har str. M i denne som alle andre plagg jeg har på meg på bloggen i dag. Tunikaen heter Hannah Oversize Tunic. Fargen heter paprika, og denne finnes også i sort, og i bordeaux. Selv om tunikaen er romslig, så er den utrolig god å ha på seg. Litt tynn i stoffet. Perfekt for meg som blir fort veldig varm, også på denne tiden. Nei, det er ikke overgangsalderen 🙂

Så må jeg vise dere vinterens Johanne Shirt Tunic. Kanskje husker dere den flotte tunikaen fra i sommer, med magnolia blomster? Den ble en storselger. I vinterkolleksjonen, så har Gozzip tatt frem blomsterprint igjen på Johanne tunikaen. Er den ikke flott? 100% viskose. Legg i brystpartiet foran og bak. O-hals og knappestolpe i full lengde foran. Innvendige sidelommer og 3/4-ermer med elastiske mansjetter. Superfin!!

Dette var søndagens go’biter. Plutselig kommer dukker det opp mer lekre plagg på bloggen. Jeg vet veldig mange av dere setter pris på å få slike tips, og at dere setter pris på å se klær på meg, og ikke bare produsentens modeller. Det er mange som fører klær fra Gozzip, men akkurat hvem som selger disse, det kan jeg finne ut av om noen vil vite det. Men jeg vet at butikker som Alexis, Celli, Unik, Nais, og PIP selger merket…og sikkert mange andre også.

Det blir en rolig søndag her i sør. Jeg jobber med et spennende prosjekt som akkurat nå har fått en kjepp i hjulene. Jeg håper det løser seg, for dette har jeg gledet meg til. Ellers nærmer det seg desember, og tid for adventskalender. I år som i fjor, så er det tre stykker som får adventskalender av meg. Det er selvsagt mommos to nydelige prinser, og så er det min kjære datter. Min datters 24 gaver er pakket inn, så i dag tenker jeg å pakke inn prinsenes gaver. Jeg storkoser meg når jeg sitter og pakker inn, og jeg gleder meg til å se ansiktene deres når de får kalenderen. Selv tror jeg ikke at jeg skal ha kalender i år. Jeg kunne godt ha tenkt meg Bodyshop sin største kalender, men 2000 kr, det synes jeg kanskje er litt mye penger. Sjokoladekalender, det vil jeg ikke ha, så mulig det blir en Flax kalender 🙂 Jeg skal ha en snekker her i huset den første uken i desember, så her blir det sen pynting i år….tror jeg dropper å pynte tidlig når jeg vet det blir mye støv og rot…. Ha en nydelig søndag!!

 

4 kommentarer
    1. God søndag Heidi. Flotte plagg,enig i att vi trenger farger i mørketiden,så jeg prøver å ikke kle meg i svart. Skulle ønske jeg kunne sprette opp kl06.15 å gå å trene….før øve meg)::
      Jeg har kjøpt adventskalender på Sunkost Fudge uten sukker,de er kjempe gode.Bare ett tipd);

      1. Takk! Må innrømme at det er utrolig deilig å hoppe ut av senga når klokka ringer 0615, og så dra på trening. Lite folk, og ferdig tidlig med treningsøkta. Helt perfekt…for meg 🙂 Du får øve litt hehe. Takk for tips om kalender. Er de gode disse sukkerfrie Fudge? Og uten for mye kalorier hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg