Gaven fra England

Jeg har flere ganger skrevet om strømpebuksemarerittet, og det er et mareritt som mange av oss kjenner til. Vi kjenner sikkert alle til disse strømpebuksene som bare ikke vil ordentlig opp i livet, og som gjør en spesiell kveld til ett levende mareritt. Så har du de strømpebuksene som sklir ned, og ligger under magen. Strømpebuksene man hele tiden prøver å få opp i livet igjen. Kvelden blir plutselig dedikert til strømpebuksen, og ikke det man egentlig hadde planer om. Jeg vet heller ikke hvor mange strømpebukser jeg har raknet fordi jeg skal heise de opp, og så går det galt. Selv strømpebukser i større størrelser enn jeg sånn sett bruker fungerte dårlig. Jeg har kjøpt strømpebukser til 200 kr i flere størrelser større enn jeg bruker. De fungerte ikke de heller….

Når man opplever mareritt som dette gjennom mange år, så mister man liksom troen på at man noen gang skal finne en strømpebukse som faktisk passer, spesielt med tanke på lymfebeina mine som kan være veldig utfordrende. Lykken blir desto større når man da opplever at det finnes strømpebukser også for mine bein. Dette har jeg blogget om noen ganger, og jeg vet at det etter disse blogginnleggene er mange som har fått samme favoritt som meg. Strømpebuksene kommer veldig greit over både legger og lår, de sitter veldig godt i skrittet, de går høyt opp i livet, og de sitter der de skal. Helt fantastiske! Jeg hadde 90 denier i vinter, men jeg har de også i tynnere utgave. Jeg har brukt mine mye, og vasket de en del, og de er like fine.

Forleden dag fikk jeg en gave fra en venn i England, og det var disse strømpebuksene, men ikke sorte som jeg alltid kjøper. Her snakker vi farger. Skikkelige farger. Jeg synes jo fargene er så flotte, men jeg har aldri hatt farger på strømpebukser før. Mange av dere er sikkert som meg, vi velger det trygge og det klassiske. Det vanlige liksom, og for det fleste av oss, så er det sort. Eller kanskje grått om man skal ha tykkere strømpebukser. Jeg ble jo skikkelig glad for gaven, og det er jo så fantastiske at det finnes så fargerike strømpebukser til oss som trenger litt større størrelser enn man bare kan hoppe innom en hvilken som helst klesbutikk å kjøpe.

Strømpebuksene fra England var røde…og koboltblå. Høstens farger, spesielt den koboltblå. De sitter som et skudd. Det visste jeg jo i og med at jeg har de samme i sort. Spreke farger, virkelig. Veldig fine er de også. Jeg hadde kanskje ikke forestilt meg å ha strømpebukser i disse fargene, men jeg elsker farger, så nå spørs det om ikke disse må på. Den koboltblå er i 90 denier, så den er fin å ha på seg fremover nå.

Hva synes du om strømpebukser med farger som dette? Ville du ha kjøpt disse om du fant de i en butikk i din størrelse? Det er jo ikke så mye farger å velge blant for oss plussize kvinner, men i feks England, så er det så masse flotte farger som disse jeg fikk i gave. Det er jo så mange fargerike plussize kvinner der ute, og kanskje er du en av dem. Spørsmålet er da, hadde du våget å være sprek i fargen på strømpebuksene til en kjole? Jeg er såå glad for gaven, og jeg skal også bruke begge to.

Fra strømpebukser til klær. Der er så mye flotte høstklær i butikkene nå, og mer kommer nok. Jeg viste litt på bloggen forrige helg, og tenkte jeg skulle vise litt mer i dag.

Gozzip har i sin høstkolleksjon en nydelig mesh bluse. Denne heter Jolanta. Denne er utrolig fin å ha under ei skjorte, en cardigan, ei jakke. Jeg har vel hatt en mesh bluse før, og den brukte jeg mye under ulike plagg. Denne som Gozzip kommer med nå, den er jo sprek med sitt dyreprint. Den er figurnær med ståkrage og lange ermer.

Ditte er fra Studio, og er en gensertype som jeg liker veldig godt. Den er så utrolig god å ha på seg, og har en fin lengde. Denne type genser har også vært tidligere, da med litt andre trykk i front. En sånn casual genser som kan brukes som den er, eller med en jakke eller cardigan over. Toppen er i elastisk viskosejersey.  A-form med V-hals og 7/8-ermer. Superfin!

Cardigan, det er fint å bruke i den tiden vi nå er inne i. Jeg er jo veldig glad i en cardigan med lengde som jeg kan ha en fin overdel inni. Marlene cardigan er fra Studio sin høstkolleksjon. Sjekk den flotte blåfargen. Koboltblå, høstens blåfarge. Utrolig deilig å ha på seg, og så fin. Sjekk også baksiden. Denne finnes også i grått og grønt, men jeg hadde uten tvil valgt den blå…men det er meg.

Til slutt en utrolig fin tunika fra Studio. Jannie heter den. Skikkelig stilig med detaljer i PU skinn. Denne er veldig meg. A-form med V-hals og 7/8-ermer. Brystpartiet  foran er som nevnt i PU-skinn, hovedmateriale strukturert jersey i viskoseblanding. Så utrolig god å ha på seg, og disse ” skinn ” detaljene gjør virkelig mye med tunikaen.

Jeg holder på med spennende ting, og i dag er det en del ærender jeg må få unnagjort. Jeg er ikke glad i å ut på butikker på en lørdag. Det unngår jeg om jeg kan, men i dag må jeg, så da er det bare å stålsette seg. Ellers skal jeg bruke litt tid i hagen. jeg var så heldig og få god hagehjelp av ei venninne denne uken. Hun gikk grundig til verks og klippet med både plommetre og busker. Hun kantet bed og fikk hagen så fin. I dag skal jeg fortsette litt med å bruke kanteklipper, og stusse litt hekk. Hage er sååå gøy i starten av sesongen, men så dabber det nok litt av for min del, men har man hage, så må man.

Ha en nydelig lørdag, så blogges vi i morgen!

 

6 kommentarer
      1. Holder meg som regel til de sorte, men disse farga var jo utrolig flotte, så nå blir det nok å bruke farge også…Om en mnd tid, så er de å få kjøpt også i Norge 🙂 Følg med på bloggen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg