Fra str. 52 til 48

Reklame | Twentyfour

Mange bare rister på hodet av meg. Akkurat det lever jeg godt med. Noen lurer på om jeg har en hel familie som har flyttet inn hos meg. Da smiler jeg, og skjønner godt hva de mener. Men her i huset bor jeg fortsatt alene selv om visse ting kanskje kunne tyde på at det bodde en storfamilie her…..

Jakker. Jeg elsker jakker. Jeg elsker jakker i ulike fasonger, og farger. Jeg elsker det klassiske, det røffe, det feminine, og det fargeglade. Tøffe design, eller ensfargede. Jeg har ikke noe forklaring på hvorfor jeg har denne store lidenskapen for jakker, men den er vel bare en del av hele min lidenskap for klær. Nå som høst og vinterjakkene skal bort, så er det frem med vår og sommerjakkene. Da er det de som skal få skinne. Jeg blir helt varm om hjertet jeg når jeg ser flotte jakker, som feks softshelljakkene jeg selv selger i nettbutikken min. De er så flotte med sine mønster og farger, men jeg liker også godt det feminine og elegante. Og jeg digger turjakkene fra Twentyfour som man fint også kan bruke i hverdagene. Det er så vanvittig bra at Twentyfour produserer sine jakker opp i str. 54. Ikke alle går så høyt, men et godt utvalg gjør det. Og jakkene de er av høy kvalitet, de er flotte å se på, og man får fine farger.

Når jeg nå skal rydde bort de varme jakkene, og få ned alle vår og sommerjakkene, så er det med en liten sorg. Ikke fordi vinter blir til vår og sommer, men sorgen, den går på at så altfor mange jakker nå har blitt for store for meg. Det blir feil å si sorg med stor S, men med tanke på alle jakkene jeg har, så blir jo det en sorg på en måte. Alle jakkene som må legges bort, mange av de er jo heller ikke mye brukt, og de er jo så fine. Så da må jeg på jakt etter nye jakker, men jeg kommer ikke til å investere i mange nye denne våren og sommeren. Målet mitt er å gå ned det dobbelte av det jeg har gått ned nå, så da blir det helt feil å investere i flere nye jakker. Det å sy inn jakker, det regner jeg også med at er en kostbar affære.

Jeg har vist en del turklær, og flotte jakker fra Twentyfour på bloggen. Twentyfour har sett behovet det har vært for store størrelser, og har et godt utvalg av bla jakker for oss som ikke bruker verken 38, eller 42. Dette gleder mitt hjerte som jeg har sagt mange ganger før. Twentyfour har designet og utviklet sports og fritidsklær siden 2006, og har hovedkontor og showroom her i Kristiansand. Twentyfour har sett behovet for store størrelser også i turklær, og har nå store størrelser i noen av sine plagg og kolleksjoner. Så kan man ikke forvente at alle plagg de selger skal være i alle størrelser. Man må se behovet, og etterspørselen. Skal vi få beholde et godt utvalg av denne type klær også i store størrelser, så må også vi som bruker store størrelser også kjøpe klærne. Det nytter ikke å sitte å klage at ingen produserer klær til oss visst vi ikke griper muligheten som er der. Så vil vi ha et godt utvalg, så må vi også bruke tilbudet som finnes. Det gjelder ikke bare turklær, men alt av klær.

Jeg har lyst til å vise dere to nye, flotte vårjakker fra Twentyfour på bloggen i dag. De fleste av jakkene jeg har fra Twentyfour er i størrelse 52. De to nye, de er begge i str. 48. Den ene kunne jeg nesten hatt i str. 46. Veldig gøy!

Den første er Flåm 3L skalljakke. Flåm har jeg hatt tidligere også, og er veldig fornøyd med den. Det er Flåm og Finse jeg har – super fornøyd med begge to. Den nye Flåm skalljakken er i en herlig klar rød farge. Denne er i str. 48, og akkurat denne går ikke høyere enn str. 48. Der er andre Flåm jakker som går opp til størrelse 54. Det gjør og noen av Finse jakkene, så der er jakker som går høyere opp enn hva akkurat denne nye jakken min gjør.

Flåm er en tynn og lett 3-lags skalljakke med mekanisk stretch og tapede sømmer. I denne jakken er meshfóret erstattet med tricot innside, slik at den får lav vekt og pakkvolum. Jakken er i et vanntett materiale med vannavvisende glidelåser i front og på lommer. Ventileringsglidelåser under ermene som er dekket av klaff. Formsydd hette med elastikk i front og side. Justerbar vidde nede på jakken. Denne gleder jeg meg stort til å begynne og bruke nå fremover. Den sitter fint på meg synes jeg, og den er utrolig god å ha på seg. Noe som er veldig positivt med vektnedgangen min det er også at jeg nå bruker kortere plagg og jakker uten å tenke på det fordi jeg ser at jeg nå veldig fint kan ha en kort lengde.

Den andre nye jakken jeg har anskaffet meg er en jakke som heter Mode. Dette er en en 2 lags skalljakke i en farge som heter gråhvit. Jeg synes hvit, og også denne gråhvite er utrolig fine farger. Man er kanskje litt skeptisk til hvitt, men nå ble det hvit jakke rett og slett, og jeg tenker det skal gå helt fint. Mode er en lengre modell enn Flåm, og den er også noe lengre bak enn foran. Dekker rompa veldig godt. Denne jakken kan man også få i sort, og mørke blå. Mode er en vind- og vanntett jakke med justering i livet og høy krage med hette inni. Den har vannavvisende 2-veis glidelås i front. Jakken har sidelommer med trykknapper. Dette er en skikkelig kul, praktisk og komfortabel jakke egnet til både fritidsbruk og en sporty turdag. Denne skal brukes mye også i hverdagen. Denne jakkemodellen går også opp til str. 48.

Jeg tror man må benytte nettbutikken til Twentyfour for å kjøpe jakker og andre turklær i store størrelser. Jeg tror ikke det nå er noen butikker som selger de store størrelsene til Twentyfour . Om jeg tar feil, så må dere arrestere meg. Det er utrolig synd at ikke flere butikker tar store størrelser på alvor når det faktisk finnes turklær til oss med former også. Jeg vet mange har prøvd å presse litt på i forhold til butikker der de bor, men lite har skjedd. Så jeg tenker at butikker som selger turklær og treningsklær virkelig må skjerpe seg. Det er en stor skam. Inntil videre må dere inn på hjemmesiden til Twentyfour for å se utvalget, og handle der.

 

Jeg startet som vanlig dagen på trening rett før kl.07. Søndag er løpedag for meg. Jeg løper korte intervaller på tredemølla, og går mellom intervallene. Fungerer veldig fint, og jeg gleder meg til jeg kan utfordre meg selv til å løpe lengre intervaller. Vel hjemme har jeg satt deig til et Skappelbrød, så nå blir det et par ferske brødskiver til lunsj. Ha en nydelig søndag! Her i sør skinner solen, men det blåser noe veldig. Vi blogges til lørdag!

 

2 kommentarer
      1. Jakker er helt elsk! Så moro med nye turbukser! Skulle virkelig ønske at mine bein passet inn i turbukser, men der må jeg nok være tålmodig. Akkurat det vil ta tid, men jeg håper….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg