For et herlig eldorado

Sommer skal snart over i høst. Gårsdagens heftige regnvær her i Kristiansand minnet oss nok på høstdagene som ligger foran oss. Jeg liker høsten med alt sitt vær, og flotte farger. Med dagens elleville strømpriser, så får vi håpe på en mild høst og vinter. Visst ikke, så blir det mye raggsokker og varme pledd når dagene blir kaldere. E-post fra LOS i dag kunne fortelle at den flytende strømprisen om 14 dager ville ligge på nesten 8 kr. Det blir bare villere og villere. Heldigvis er det bare meg selv i husstanden, men jeg har vel aldri vandret så mye i mørke som jeg gjør i disse dager. Jeg har aldri hatt lys på i rom jeg ikke er i, men nå tenker man enda mer på om man kan ha lyset av, man tenker på når vaskemaskin og oppvaskmaskin brukes. Det jeg tidligere tørketromlet, det henger jeg nå opp. Jeg må tenke mer på at jeg er alene med en inntekt, og huseier. Samtidig tenker jeg på barnefamiliene, og på alle de som ikke har mer enn de må ha. På Løvebakken sitter en handlingslammet regjering som neppe vil få tillit om fire nye år ved neste valg.

Det var ikke strømmen jeg skulle blogge om i dag, men det sammen med dieselpriser, økte matpriser og økte renter, det er vel det som opptar oss mest i disse dager.

Noen må planlegge lengre frem i tid enn andre. Det gjelder bla klesbutikkene. Når vi er på slutten av sommeren, så er det mange som tenker på våren. Moteuken er lagt bak oss, og butikkene har kjøpt inn de klærne som vi skal gå med våren 2023. Det er ei stund siden jeg var på Moteuken, og jeg kjenner at jeg snart må tilbake dit. Moteuken er jo et eldorado, og en fantastisk opplevelse.

Denne uken har jeg hatt besøk fra Danmark, og Ski. Tabita Tokehøj som selger Gozzip, Studio og Sandgaard her i Norge, hun kom hit for å vise vårkolleksjonene 2023. Med seg hadde hun sjefen sjøl, Lars Sandgaard. Det var flott og endelig få møte Lars. Vi har jo hatt et veldig godt samarbeid i mange år.

For en vårkolleksjon de hadde med seg! Øynene holdt jo på å trille helt rundt, for så mye flott var det å se på. Smilet gikk jo helt rundt det også. Lekre plagg, og fantastiske farger. Våren blir definitivt full av lekre farger: rosa, orange, lime, lilla, turkis, koboltblå – alle disse fargene er utvilsomt mine farger. Det kommer blomster, og det kommer mønster. Og til dere som helst ønsker det klassiske, og trygge, selvsagt kommer det mye flott til dere også. Det kommer flotte topper, bluser, skjorter, tunikaer, og ikke minst, så kommer det masse lekre kjoler. Mange stilige bukser kommer, og flere spreke tights.

Det var en fryd å få se alle kolleksjonene. Tabita hadde også med seg Gozzip Black, en serie for de som våger. Man skal like det røffe, og man skal være trygg på seg selv om man velger Gozzip Black. Heldigvis er det mange som våger, for plaggene er jo bare så tøffe!

For et herlig kleseldorado! Jeg gleder meg til høstens flotte plagg, og jeg gleder meg masse til alle de fine vårplaggene som kommer i desember/januar/februar. Noe av det som gledet hjertet mitt aller mest, det er trenchcoaten som Tabita har på seg på bildene. Råfin! Det kommer også flotte drakter med bukse og jakke i rosa og orange, men også i sort og navy. Softshelljakkene er alltid lekre, og sjekk også den rosa kjolen som Tabita har på seg. Jeg kan nesten ikke vente til den kommer. Det var virkelig go’biter på rekke og rad. Selvsagt skal jeg vise litt av det som vil være i butikkene til våren. Her er litt fra Studio sin vårkolleksjon først

Vårkolleksjonen til Gozzip kan man også bare glede seg til

Som jeg nevnte så er nok Gozzip Black en kolleksjon for de som våger, og for de som liker å skille seg litt ut. Heldigvis er det mange som er nettopp der.

Det er bare å glede seg til våren, men først masse lekre høstnyheter, og mange av de er på plass i butikkene.

Nyt lørdagen der du er, så blogges vi igjen i morgen!

2 kommentarer
    1. Masse fine farger og mønster😊 Jeg finner masse fint på unik askimtorget, utrolige fine kjoler og ikke i bare blomstermotiv😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg