For dagene som kommer

Jeg er inne i en litt vanskelig periode for tiden hvor hodet ikke helt spiller på lag med meg. Før jeg startet på Saxenda, så må jeg nok innse at jeg hadde gått litt opp i vekt. Ikke så mye, men nok til at de nyeste buksene kranglet litt når jeg skulle dra igjen glidelåsen. Sånt får jo meg litt i kjelleren. Da begynner tankene å kverne, og jeg begynner å snakke meg selv ned. Jeg vet jo så innmari godt at jeg har alle muligheter til å gjøre noe med dette. Jeg vet nøyaktig hva jeg må gjøre, så da er det bare å sparke seg selv bak, og gjøre akkurat det jeg må gjøre. Det nytter ikke å gå i kjelleren, og bli der. Jeg vet jeg kan, så da bør jeg søren med bevise for meg selv denne gangen også at jeg klarer det. Samtidig så merker jeg at noe skjer med bruken av Saxenda. Jeg spiser mindre fordi jeg blir mye fortere mett, og noe skjer med kroppen. Jeg venter på ny vekt, så vektmessig så vet jeg ikke, men noe skjer. Det kjenner jeg. Foreløpig ikke bivirkninger, men jeg lurer på om den fører til at jeg blir mer oppblåst i ansiktet…..

Høsten er her. Selv om vi har hatt mange fine dager i september med gode temperaturer, så har vi også kjent på høst temperaturen. Vi har kaldere dager i vente, også her i sør. Jeg håper på mange fine turer i skog og mark i høst, og skal man på tur, så er det fint med gode jakker. Men turjakker er også blitt så fine at man kan bruke de til det meste, også om man skal en tur til byen. Det vi tidligere kalte turjakker, det er blitt en hverdagsjakke. Derfor har jeg lyst til å vise dere et par jakker fra Twentyfour i dag. Den ene er en fin høstjakke før de veldig kalde dagene kommer, og en som er mer beregnet for nettopp de kaldere dagene.

Mellow 2-lags Cape er en kjempefin cape i vann- og vindtett materiale. Capen har en ledig A-fasong med 4-veis stretch og fine sømdetaljer på håndledd. Capen har meshfòr, tapede sømmer og fast hette med justering bak. Den kommer med avtagbart belte i livet slik at du selv kan velge om den skal sitte løst eller strammes inn for en mer feminin fasong. Reflekser foran og bak gjør deg synlig i mørket. I fargene armygrønn. og skyggeskort, så går jakkene opp i str. 54. Capen er en romslig modell. Jeg kommer ikke til å bruke beltet i livet. Jeg er mer komfortabel med å bruke den uten belte. Jeg har valgt fargen skyggesort, men armygrønn er jo også lekker. Capen finnes også i andre farger, men da går de ikke like høyt opp i størrelse. Stoffet er i 94% Polyester og 6% spandex. Vannsøyle: 15 000mm. Men for dere som bruker mindre størrelser, så kan du også velge rust og mørk grønn. Du finner capen her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/527373/mellow-2-lags-cape-d-skyggesort-44-vanntett-2-lags-jakke-cape-til-dame

For de kaldere dagene, så har også Twentyfour flere gode og varme ytterjakker. Jeg har lyst til å vise en kort modell i dag som er ganske ny i kolleksjonen til Twentyfour.  Lekker farge! Og ei veldig varm jakke. Jakkens farge heter kirsebær, og selve jakkemodellen heter Isbre. Isbre går fra str. 34 til str. 50. Isbre er en myk dunjakke med lav vekt og god isolasjon.  Den har innermansjett i myk lycra og sidelommer med glidelås. Justeringsmulighet nederst og fast hette med 2-veis justering. Ei super jakke som kan brukes i bakken, på tur eller på fritiden. Stoffet i jakken er i 100% Nylon ribstop. Dunfyll: 90/10 Andedun/Fjær. Du finner Isbre her :  https://www.twentyfour.no/twentyfour/543270/isbre-dunjakke-d-kirseb%c3%a6r-38-myk-dunjakke-til-dame


Veldig fine jakker begge to. Jeg velger nok cape’n til hverdagsbruk, og det samme gjør jeg nok med dunjakken. Dunjakken er en kort modell som jeg tidligere nok ikke hadde valgt pga lengden, men nå er jeg mer komfortabel med kort lengde, og jeg ser jo at jeg kler kortere modeller også. Jeg blir jo ekstra glad når jeg kan ha farger på jakkene mine, og kirsebærfargen som dunjakken er i, den er bare så utrolig flott. Man blir så glad av å ha på seg så fine farger. Til cape’n som er sort, så kan man fint ha et skjerf på seg, i fine farger, og kanskje noen hansker med en fin farge. Ellers er cape’n veldig fin i seg selv.

Da har dere fått et par jakketips på en søndag. Det er jo fint å vite hva som finnes på markedet. Til dere som ikke bruker en stormote størrelse, så er jo dette jakker som finnes i alle størrelser.

Nyt søndagen! I dag skal jeg tilbake til Kristiansand etter en helg på Lillestrøm. Det å ha gått av som leder, det er et fornuftig og riktig valg. Det føles veldig godt og ikke lenger skal bruke så mye tid på vervet som leder. Nå er det tid for helt andre ting nå fremover. Jeg gleder meg! Nyt søndagen!

 

7 kommentarer
    1. Så fine jakker! Den i kirsebær-farge kledde du ekstra godt synes jeg. Det gir glød til ansiktet. Og fint med kortere modell også. Håper det blir bedre for deg med den medisinen etter hvert. Masse lykke til. Spennende å lese videre.
      Ha en fin søndag 😊

    2. Utrolig lekre jakker!!!! Og du kler alt!!!! Kan jeg spørre hvilken størrelse du bruker i disse jakkene?? Og hvor bestilles de i store størrelser??? Har prøvd i butikken i størrelse 44 som er den største de hadde der, men den var for trang til meg. Kjempefine farger man blir glad av. 👏👏👏

      1. Hei Anne Lise! I begge jakkene jeg viste på bloggen i går, så har jeg str. 50. De er så utrolig flotte begge to. Cape’n er en romslig modell, og dunjakken sitter noe mer tight. På Twentyfour sin hjemmeside, så kan du bestille alt de har i store størrelser. Trykker du på linkene jeg la ut i blogginnlegget, så kommer du direkte til disse jakkene på hjemmesiden deres. De har masse flotte jakker i store størrelser. Veldig synd at butikkene ikke er flinke til å ta inn store størrelser 🙁 Twentyfour er utrolig flinke med flotte farger 🙂

      1. Capen er virkelig flott! Skulle gjerne hatt den i en skikkelig sprek farge, men synes denne fargen og er veldig fin. Klassisk og fin, og super på design. Den kommer jo også i andre, flotte farger enn den skyggesorte. Hadde den på meg i ruskevær i dag, og den var så behagelig å ha på seg:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg