Et evig problem….

Et evig problem for mange, det er å få tak i gode bukser. Dette tror jeg gjelder veldig mange, og ikke bare oss som er en størrelse for stor. Det å få bukser som har en god passform, bukser som går høyt opp i livet, bukser som ikke strammer og for mange også bukser som har litt vidde i beina, det er ofte så vanskelig at man nesten gir opp før man har startet buksejakten. Jeg måtte gi opp den jakten for mange år siden fordi mine bein krever veldig god plass i spesielt leggene. En sjelden gang kan jeg være heldig å finne ei bukse som har veldig vide bein, men det skjer ikke ofte.

Jeg får mye meldinger fra fortvilte kvinner som ikke finner bukser de føler seg vel i, og det er ikke moro å trave butikk etter butikk, og bare kjenne på mer og mer skuffelse og fortvilelse. Og fortvilelsen blir ikke mindre når man kanskje er der at man må ha nye bukser fordi de man har er gått ut på dato, og moden for søpla. Jeg husker jeg i perioder gikk med bukser som var så slitte på innsiden av lårene at noen sikkert la merke til det, men det var jo fordi jeg ikke fant bukser som passet. Etter hvert så ble det heldigvis en løsning på mitt problem i forhold til at jeg måtte begynne å få sydd bukser som satt som de skulle også på mine lymfebein. Jeg vet jo at mange med feks lymfødem og lipødem sliter med å finne bukser med vidde, så jeg håper jeg kan hjelpe en del av dere også med buksene jeg har tatt inn.

Det å gå med en bukse som egentlig ikke har den passformen man ønsker, det gjør at man fokuserer mer på buksen enn andre ting. Det blir litt med bukser som strømpebukser. De kan feks rulle ned, og bli liggende under magen. Man vil jo gjerne at buksen skal sitte der den skal, og også holde på plass litt mage og kanskje også litt valker. Mange opplever nok også at buksene strammer mer enn man ønsker. Det og ikke føle seg vel når man går ut døren, da er dagen litt ødelagt på forhånd. Sånn er det for meg, og jeg er sikkert ikke alene.

Når jeg begynte å tenke tanken om å starte min egen nettbutikk, så hadde jeg en del ting i hodet som var viktig for meg, og en av de tingene, det var å ta inn gode bukser. Bukser med god passform, bukser som sitter godt, og også bukser med vidde for de som etterlyste det. Og jeg synes jeg har fått inn en del bukser som oppfyller disse tingene. Buksene går fra str. 42 – 54/56.

En bukse som veldig mange har som en stor favoritt, det er buksen som heter ” Madrid. ” Dette er en bootcut-bukse i Jersey-blanding. Den kommer med elastisk linning, og med en fin stretch for å gi en perfekt passform og komfort. Mange kunder føler at buksen har en shape effekt. Madrid er en romslig modell, så her kan man gjerne gå ned en størrelse i forhold til hva man vanligvis bruker i bukser. Madrid buksen har jeg solgt veldig bra av i nettbutikken, og absolutt verdt å ta en kikk på : http://https://enstorrelseforstor.no/products/madrid-bootcut

For deg som liker vidde på buksene, så bør du ta en titt på buksen som heter ” Carina. ” Dette er en pen, sort bukse med god vidde. Fin både til hverdag og fest. 95% viskose, og 5% elastan : http://https://enstorrelseforstor.no/products/carina-bukser

Buksen som heter ” Lissa “, det er også en veldig fin bukse med god vidde hele veien. Dette er en bukse som ligner litt på smal fløyel uten å være det. Utrolig flott! Den er mørk grå i fargen, og det er jo moro å ha en bukse som ikke er sort. Her er det ikke strikk i livet, men de som har kjøpt den har vært utrolig fornøyde : http://https://enstorrelseforstor.no/products/lissa-bukser

Så nærmer det seg julebord, juledager og nyttår, og mange har etterlyst selskapsbukser. Det å ha en selskapsbukse i garderoben, det er noe jeg synes man bør ha. Om det ikke er så mange slike dager i løpet av et år, så har man alltid en bukse man kan bruke når disse spesielle dagene kommer. I nettbutikken har jeg to selskapsbukser, begge med god vidde. Den ene heter ” Jakobine ” , og er en selskapsbukse i sort med gull. Buksen er i nylon, og elastan. Innsiden er : 95% viskose og 5% elastan : http://https://enstorrelseforstor.no/products/bukser-jakobine

En annen selskapsbukse, det er ” Erika. ” Denne buksen har og god vidde, og går i sort og sølv :http://https://enstorrelseforstor.no/products/selskapsbukse-erika

For deg som liker dongeribukser, så har jeg også storfavoritten ” Clara baggy pants. ” Tøffe jeans i bomull/elastan. Løs passform med brede ben og strikkkant i linningen bak. Glidelås og knappelukking i front. Generøse festede lommer foran og bak. Strikk nede i beina : http://https://enstorrelseforstor.no/products/clara-baggy-pants

Så er du en av mange som sliter med å finne gode bukser, ta en titt på disse som jeg har linket til i dag, og spør om du skulle lure på noe. Jeg tror mange der ute har kjent på den kjipe følelsen av og ” aldri ” finne bukser som passer slik de ønsker. Gode bukser er viktig for å føle seg vel. Jeg tenker alltid på utfordringer man har når jeg tar ut klær, og det er nok en fordel jeg har. Det at jeg kjenner utfordringene veldig godt. Skulle du få utsolgt på et plagg i nettbutikken, så ta gjerne kontakt med meg. Er plagget på lager i Danmark, så kan jeg bestille det.

Jeg håper du får en nydelig lørdag! Jeg skal pakke bestillinger, og er så takknemlig for at nettbutikken har blitt så godt mottatt. Det og kunne bygge min egen, lille bedrift, det er noe jeg håper jeg skal få til. Det er drømmen min, og drømmen har startet. Det å pakke varer til dere kunder, det er jo en stor, stor glede.

Vi blogges i morgen.

 

4 kommentarer
    1. Heier på deg ❤️Mange sliter med å få tak i gode bukser og fordelen din er at du vet hva du skal se etter. Selv synes jeg truser er utfordrende for strikken ruller seg ned. Sloggi hadde en god variant med bred strikk men den tok de selvfølgelig ut av sortiment

      1. Truser er utfordrende. Jeg har funnet mine trusefavoritter på Bilka/Føtex, men det er jo Danmark. Utrolig gode. De går høyt opp, strikken ruller ikke, og så er de fine med blonder nederst. Jeg har en del av de, og innimellom så får jeg en venn av meg i Danmark til å kjøpe flere 🙂

          1. Trusejakt på Føtex/Bilka, det er moro vet du 🙂 Jeg har og noen fra Kappahl som jeg er ganske fornøyd med, men de sitter ikke like godt, og er ikke like fine som Stinna trusene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg