En positiv overraskelse

Jeg skal være dønn ærlig som jeg alltid pleier å være. Jeg synes ZIZZI butikken vi har her i byen over lang tid nå har vært utrolig kjedelig. Såpass kjedelig og trist at det er evigheter siden jeg har handlet der. Jeg går ofte forbi, og noen ganger går jeg innom for å kikke i håp om å oppdage noen go’biter, men jeg har blitt like skuffet hver gang. Jeg er heller ikke alene om å føle det akkurat sånn, og når man aldri finner klær som frister verken i fasong, eller farge, så gidder man liksom ikke gå innom. Det har vært mye mørkt og trist, og lite sprekt og spennende.

Forleden dag gikk jeg fordi butikken som jeg så ofte gjør, og jeg er jo såpass klesinteressert at jeg alltid tar et raskt blikk inn,men radarblikket mitt fanger opp den minste go,biten på lang avstand. Denne gangen var det annerledes enn på lenge, for denne gangen slo radaren inn. Det var et par blikkfangere som var såpass interessante at jeg måtte rygge litt tilbake, og ta turen inn. Radaren slo inn helt riktig, og jeg fant den nydeligste, hvite tunikaen rett foran meg. Så fin i stoffet, så lekker i designet. Den måtte jeg bare prøve. På vei inn i prøverommet, så ble det også bom stopp ved noen lekre tunikaer i veldig fine farger. Jeg tok med meg et par av de pluss en bomberjakke i sort. Jeg elsker bomberjakker, og jakter stadig på slike. Den flotteste bomberjakken jeg har sett, det er en bomberjakke fra Que. Grønn med råstilig print. Denne er dessverre ikke kommet på salg ennå, og pr nå er den for dyrt. Jeg sliter med å betale nesten 1900 kr for en bomberjakke. Selv om den er veldig spesiell, så synes jeg nok ikke den er verdt en såpass høy pris. Bomberjakker passer til så mye, og jeg har jo endel overdeler med armer som godt kan ha en jakke over seg. SÅ da får jeg vente i spenning for å se om jakken blir satt ned noe etterhvert. Jeg lever i håpet.

Vel inne i prøverommet, så var det den nydelige, hvite tunikaen som ble prøvd først. Jeg hadde jo allerede forelsket meg i den, så nå var spørsmålet hvordan den ville sitte på min kropp. Jeg ble så glad, for tunikaen satt som et skudd. Den var så lekker, og jeg følte meg veldig fin i den. Jeg har ikke så mye hvitt, og jeg vet at det sikkert ikke er særlig praktisk, men det er lenge siden jeg har falt så pladask for et klesplagg som jeg gjorde med denne.

Jeg hadde også tatt med meg en petrol farget tunika med strikk nede, og den helt samme tunikaen, men i en helt nydelig lilla farge. Tunikaene har strikk helt nederst. Det er noe jeg vanligvis ikke er overbegeistret for, men jeg synes jeg kledde begge veldig fint. De satt fint, og fargene var veldig fine. Med den sorte bomberjakken over, så ble det skikkelig fint synes jeg.

Så for første gang med evigheter, så ble det handel på ZIZZI, og jeg var svært fornøyd da jeg gikk ut av butikken. I følge den ansatte, så skulle det visst nok komme mye spennende utover nå, så det får man jo håpe stemmer. Kjeden trenger å komme tilbake der de var før hvor det virkelig var mye sprekt, friskt og flott, og man trenger jo absolutt gode stormotebutikker. Prisene er også gode, og det er også en ting som er viktig.

I tillegg til kjeden selv, så er det jo også butikker som Celli som også selger kjedens klær. Bomberjakkene, de kan du feks få der : https://celli.no/produkt/bomberjakke-svart/

Klesskapet mitt har fått flere beboere, og det er trangt om saligheten både i skap og på stativer. Klær er en deilig lidenskap dere. Gode passformer gjør at man føler seg vel, og flotte design gjør at man føler seg fin og velkledd. Begge disse følelsen er gull verdt. Nå burde jeg faktisk fylle på litt i skoskapene mine, men da må jeg til Oslo. Sko handler jeg ikke på nett, ikke med mine store, problematiske føtter. Jeg håper jeg kan få til en Oslo tur om et par mnd. Da er høsten her, og jeg trenger hverdagssko. Jeg skulle ønske enda flere butikker også solgte sko til damer som trenger store størrelser, for jeg vet det er mange produsenter der ute, men det er vel kun i Oslo man har en spesialbutikk her i Norge.

I dag skal yngste prinsen min døpes. Pga korona, så har dåpen blitt utsatt. I dag skal Alfred døpes i Tromøy kirke i Arendal. Vi får egen dåpsermoni etter gudstjenesten, og så blir det et lite selskap etterpå. I går brukte jeg store deler av dagen til å bake kaker, og i går kveld var det smøring av smørbrød. Man kjenner det i beina etter en sånn dag.

Neste helg skal jeg skrive om stay ups og strømpebukser i store størrelser som jeg har testet. Gode strømpebukser for oss som er en størrelse eller to for store, det er ikke ett å finne. Jeg har vært heldig og funnet mine favoritter der etter å ha lett i åresvis. Nå skal jeg teste strømper og strømpebukser fra en annen produsent, og det gleder jeg meg veldig til. Jeg krysser fingrene for at de passer, og er gode, for de er virkelig flotte.

Ha en nydelig søndag. Vi blogges neste helg.

12 kommentarer
    1. Så fine topper til deg! Synes du kledde ekstra godt den i lilla farge. Ha en fin dag med barnedåp.

      Hilde 😊😘

    2. Å den hvite var nydelig 🤩 De andre tunikaene har jeg i blåbærblå, rust og rød, men må nok også ha en i lilla tror jeg 😃
      Lykke til med dåpen av prinsen din💙 Jeg er nå på tur til Tromsø for å hilse på prinsen min som ble født i går😍

      1. Den hvite toppen er blitt en ny favoritt. Den er så lekker 🙂 De andre tunikaene liker jeg også veldig godt, og fargene er lekre. Jeg er jo veldig glad i lilla da 🙂 Dåpsdagen til Alfred ble en utrolig fin dag. Gratulerer så masse med prinsen som har kommet inn i livet ditt! Håper du koser deg masse i Tromsø 🙂

      1. Tusen takk, Eva 🙂 Er blitt veldig glad i den hvite blusen. Fant ut at jeg har veldig lite klær i hvitt…kanskje fordi fargen kan være noe upraktisk hehe, men den er virkelig lekker 🙂

      1. Hei. Toppene var nye for meg, men det er sikkert fordi jeg ikke har vært innom en ZIZZI butikk på evigheter. Likte godt toppene, og fargene. Jeg er usikker hvor det ligger ZIZZI butikker i ditt område, men om du går inn på ZIZZI sin hjemmeside, så vil jeg tro at det ligger en oversikt der. Ellers kan man da gå kjøpt de på nett 🙂

    3. Takk for fin tilbakemelding ❤️ Du er nydelig i alle antrekkene! Håper Zizzi kan friste med friske nyheter og fine snitt, i fremtiden! Du er ihvertfall hjertelig velkommen – og det gjelder jo selvfølgelig alle sammen 😊
      Mvh
      Janne
      Butikksjef
      Zizzi Sørlandssenteret

      1. Jeg håper virkelig at ZIZZI kan friste med endel friskt og tøft i tiden fremover. Gode snitt er også en veldig viktig ting. Det har dessverre vært veldig traust og kjedelig for min smak en veldig god stund nå. Kristiansand har kun to stormotebutikker, så da er det å håpe at begge kan tilby et godt utvalg av klær 🙂 Selgeren jeg handlet med lovet mye fint fremover, så jeg kommer nok innom for å kikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg