En liten tur til Danmark

Reklame | No.1 BY OX

Det er lenge siden jeg har vært i Danmark gitt. Når man bor så nærme Danmark som man gjør, så har det blitt mange fine turer til Danmark gjennom årene.Danmark er et fint ferieland, og danskene er utrolig gjestfrie. For meg var det alltid spennende å besøke stormotebutikker i Danmark. Utvalget var helt annerledes enn her hjemme. Jeg fant ofte merker som jeg ikke fant her hjemme. Nå er nok akkurat det veldig endret. Nå får man stort sett de samme merkene, men utvalget kan klart være noe annerledes. Det gjelder jo her hjemme også.

At danskene kan stormote, det er det ingen som helst tvil om. De fleste av de store, kjente stormoteprodusenter har hovedkontor i Danmark. Danskene er bare utrolig gode på stormote. Når jeg kikker i klesskapene mine, så er det meste av klærne fra danske produsenter.

Det har blitt endel klær på bloggen i det siste. Det er fordi klesskapene mine nok har fått endel nye beboere, samtidig som jeg rydder og rydder i klærne mine. Akkurat det føler jeg nok at jeg gjør ganske ofte, og jeg føler nok også at jeg aldri får ryddet skikkelig. Jeg må liksom rydde med jernhånd, men det er så vanskelig å gjøre nettopp det.

Jeg er sikkert ikke alene om å ha klesskap som er så fulle at dørene nærmest nekter å lukke seg. Klær er utrolig moro, og det er en interesse jeg vel alltid har hatt…. eller jeg var vel aldri som barn den jenta som alltid skulle ha prinsessekjoler, men fra ungdomstiden, så ble klær en stor interesse. Min mor ser ikke helt hvem jeg har arvet denne klesinteressen fra, men jeg liker å kle meg pent, liker å føle meg velkledd, og jeg synes det er en god følelse det å føle seg feminin og kvinnelig. Noen tror kanskje klær er en måte å skjule størrelsen på, men for meg er det nesten motsatt. Jeg synes det er fint og kunne vise at også store kvinner kan være flotte. Jeg synes også det er fint og kunne vise hvor mye flotte klær der er i store størrelser. Jeg håper jeg kan få dere som leser til å bli inspirert. Jeg håper jeg får til å vise dere hvor mye flotte klær det finnes til våre store kropper. Jeg håper og kunne få dere til å våge å prøve farger, og print. Mange synes både farger, og print kan være skummelt. Jeg er nok heldigvis ikke den store impulsshopperen som jeg var før. Nå overveier jeg kjøpene noe mer, og kjøper stort sett klær som jeg føler meg 100 % sikker på. Skapet tyder jo på at jeg ikke alltid har tenkt sånn.

Utvalget av klær i store størrelser er veldig, veldig bra. Vi har absolutt ingenting å klage over. Store menn har nok dessverre en mye større utfordring. Det er synd at ikke flere ser behovet for store klær til menn, for også menn liker å kle seg pent, og stilig. For oss kvinner, så er der både spesialbutikkene, og kjedebutikkene. Det betyr at man uansett økonomi, har mulighet til å kunne kle seg pent, eller i alle fall finne klær i den stilen man selv har. Som dere vet, så synes ikke jeg at det nødvendigvis skal være så stor forskjell på hverdag, og fest når det kommer til klær. Jeg liker å bruke fine klær uansett om det er mandag, eller søndag. Jeg liker å pynte meg uansett hvilken dag i uken det er. Jeg har en liten del av klesskapet som inneholder klær som er kun til fest, men resten bruker jeg om hverandre uansett hva jeg skal, og uansett hvilken dag det er..Der jeg kan slite, det er når jeg skal ut på tur. Pga lymfebeina mine, så har jeg ingen skikkelig turbukse, og jeg har få overdeler som er fine til turer. Jeg har masse flotte turjakker, og jeg har tursko, men den store drømmen min nå, det er ei skikkelig turbukse. Jeg har ei som syr bukser for meg, men så var det å finne stoff til denne turbuksen da. Jeg har liksom gitt opp det prosjektet.

I dag skal jeg vise mer dansk stormote på bloggen. I dag blir det klær fra NO.1 BY OX. Absolutt en av mine store favoritter. Klærne fra NO.1 BY OX  er så kvinnelige, og så feminine. NO.1 BY OX ønsker at klærne skal følge kurvene våre, og ikke omvendt. De ønsker at klærne skal fremheve kroppens naturlige skjønnhet. De ønsker å være spenstige uansett om det er hverdag, eller fest, og det synes jeg virkelig de klarer. Jeg gleder meg stort til å vise dere endel av den flotte vår og sommerkolleksjonen til NO.1 BY OX.

Sjekke denne flotte tunikaen! Sjekk det flotte blomsterprintet! Og sjekke de flotte blondearmene! Jeg er forelsket. I tillegg er den helt nydelig å ha på seg. Tunikaen er i 95% polyester og 5 % elastan. For deg med litt andre ben enn meg, så finnes det også ei helt lekker bukse med ca samme blomsterprint.


Skinnjakkene fra NO.1 BY OX er de fineste og beste skinnjakkene jeg noen gang har hatt. Fantastiske farger som denne gule jeg har på meg her, og i tillegg så er skinnjakkene så utrolig gode, og myke i skinnet. De er en drøm å ha på seg.


Skjorten på bildet her kan minne om en dongeriskjorte, men skjorten er i 100% tencel. Dette er bærekraftig fiber til produksjon av klær. Utrolig mykt og behagelig å ha på seg. Tencel har mange av de samme gode egenskapene som ull, og klær laget i Tencel er myke, slitesterke, holder godt på passformen og fører fukt bort fra huden. Toppen jeg har under er også fra NO.1 BY OX. Veldig god lengde, også på armene. Veldig klassisk og fin, og med et veldig fint ryggparti som du ser på bildet.

På de to neste bildene, så viser jeg nok en kjole/tunika. Jeg skal bruke den som tunika, men for dere med fine bein, så er den jo superfin som kjole. Der følger også med et belte til denne, men det har jeg tatt av. Kjolen har  rund hals og lange, flotte armer med elastikk. Lukkes i nakken med en knapp. Kjolen har et løst snitt, er av chiffon og med et utrolig flott print. Man får også med underkjole.

 

Så t-skjortene fra NO.1 BY OX. Utrolig gode t-skjorter! Utrolig behagelige å ha på seg, og armlengden, den er faktisk god. Jeg er jo veldig opptatt av litt lengde på armene, noe som ofte er et problem på t-skjorter. Disse fra NO.1 BY OX er veldig gode. Jeg skulle gjerne hatt de litt lengre, men til og med jeg kan gå med disse. I tillegg har t-skjortene mange flotte tekster som på denne jeg har på meg her hvor teksten er ” Me and you”, og i metallisk skrift. Cardiganen jeg har på det siste bildet, den er sort, og samme type cardigan som jeg har vist tidligere i fargene orange, sitrongul og lyseblå. Slike cardigans passer til så mye, og veldig gode på.

Du kan se kolleksjonen her : https://www.no1byox.dk/ss2020

Det er nå flere butikker her hjemme som selger NO.1 BY OX. Jeg vet at både Alexis Mote, Celli og Nais selger dette merket.

3 kommentarer
    1. Det var mye fint. Jeg likte veldig godt den tunikaen ,den så deilig ut å ha på seg. 😊👍
      Du er kjempeflott i alt du hviser frem. 👌👌

      1. Tusen takk, Wenche for fine ord 💕 Alltid utfordrende å legge ut bilder av seg selv, men jeg vil at bloggen skal være personlig, så da må jeg bare stålsette meg 🙈 Tunikaen på første bildet er superfin, og fantastisk å ha på seg 😊 Den går fra str.42 mener jeg.

    2. Du er så flott i alle klærne dine! Synes du er spesielt flott i den fine gule skinnjakka! Den liker jeg veldig godt!😊
      Jeg er ikke så god på å pynte meg til i hverdagen, skylder litt på jobben min der.
      Men, derfor synes jeg der er ekstra hyggelig å pynte seg i helgene!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg