En liten, lang badekjole

Den perfekte badedrakten, den tror jeg kun finnes i mitt hode. Og det er slettes ikke sikkert den hadde vært fin heller sånn i virkeligheten, men i hodet mitt, der er den perfekt. Jeg kjenner at jeg nok må finne mitt private vann hvor jeg kan bade i sommer. Etter jeg ble singel, så er jeg nok ikke så flink til å kjøre rundt å jakte etter nye badevann, noe jeg skulle ønske jeg var. Men likevel, jeg tror badedrakten skal bli våt i sommer. Egentlig drømmer jeg om et deilig basseng på terrassen. Et basseng som også kan massere lymfebeina mine når jeg bruker det. Lymfebein har veldig godt av vann, godt av å svømme.

 

Jeg drømmer om et passe stort basseng. Det kan jeg love deg at jeg hadde benyttet masse. I tillegg burde det nok ha vært lett å holde styr på, lett å holde rent, og lett å holde pent. Det hadde jo også vært superstas for barnebarna etterhvert…kanskje er det noe jeg bør tenke enda hardere på, men jeg kjenner at et basseng nok krever masse rengjøring, servicer og slike ting som ikke akkurat frister veldig. Kanskje forblir det med drømmen.

I fjor skrev jeg på bloggen at sommeren var reddet, og da tenkte jeg på at jeg hadde klart å oppdrive en badedrakt ikke bare med kjole, men med en veldig lang kjole. Ikke at badedrakta på noen måte var så lang at den dekket lymfebeina mine, men den var lengre enn noen andre jeg hadde sett og vurdert. Lymfebeina mine liker definitivt ikke for varme dager, så sånn sett skulle jeg jo gjerne ha bodd i vannet på varme dager. Lymfebeina blir ekstra hovne når varmen slår til, så varme dager blir dager med litt sånn blanda følelser. Jeg vet at jeg banner litt i kirken når jeg noen ganger synes det blir for varmt, men jeg skal prøve å banne forsiktig om det blir sånn denne sommeren.

Etter at jeg nevnte denne badekjolen i bloggen forrige helg, så har jeg fått mange henvendelser fra dere som følger bloggen, og dere ville selvsagt se badekjolen. Følte ikke for å stille som modell i badekjole, men jeg legger ut bilder av den.

Tilbake til badekjolen, for det er badekjole danskene kaller badedrakter med skjørt. Og det ser jo ut som en kjole, en sånn knekort en. Badekjolen som jeg kan anbefale til alle dere som vil ha badedrakta lengst mulig, det er denne jeg fant fra MIROU. MIROU har mye flott badetøy i sine kolleksjoner, og bla denne badekjolen med veldig god lengde. Dette er en lang badekjole som skjuler mye av beina mine. Ikke så mye som jeg ønsker, men likevel en god del. Badekjolen er mye lengre enn badedraktene med skjørt.

 

Badekjolen valgte jeg i str. 50, og den passet perfekt. Badekjolen i str. 50 er ca 98 cm lang. Til meg som er 178 høy, så går badekjolen ca ned til knærne, kanskje bittelitt lengre. Jeg får ikke skjult lymfeleggene, men det at jeg får dekket til lår, og at badekjolen går ned til litt over knærne knærne, det betyr at jeg føler meg noe mer vel, og det betyr at jeg faktisk kan bade i sommer også.

Badedragt fra Mirou.

Badekjolen består av 2 lag med en innvendig badedrakt som sitter inntil kroppen.Den innvendige badedrakt har et midtstykke i fintmasket microfiber, så badedrakten tørker raskt selv om den er i to lag. Denne badekjole har snøring ved brystet, noe som gir deg mulighet til å justere halspartiet. Stroppene er justerbare og derfor kan du lett finne den passformen på badekjolen som passer til deg. Prisen er også utrolig god.

 

Jeg er innmari glad i å bade.Etter å ha stått i vannet i ca 20 minutter for å stålsette meg enhver temperatur, så hiver jeg meg ut i…eller jeg legger på svøm i hvert fall. Likevel kjenner jeg på at jeg helst ikke vil være der. Jeg vil helst ikke være på en plass hvor andre ser beina mine. De store beina mine gjør at jeg ikke føler meg vel der jeg står i badedrakt, på vei ut i vannet. En svømmehall, det har jeg ikke vært i siden jeg gikk på barneskolen.  Som regel dropper jeg å bade fordi det tar så lang tid å finne en plass hvor det er fint samtidig som det ikke er folk der. Jeg savner det å bade skikkelig masse på varme dager….neste sommer kanskje….eller blir neste sommer denne sommeren….neppe, men man vet aldri.

3 kommentarer
    1. Hei Heidi. Ja, det med bading er ikke gøy lenger. Selv om mine nærmeste sier at jeg ikke skal bry meg, så gjør jeg det. Før var jeg som fisken i vannet….🙃🙃 men nå..
      Vår datter har fått STORT basseng..og jeg kommer nok til å bruke det litt i sommer…kanskje…
      Gid sommer, Heidi. Og så får vi gjøre det som er greit for oss.
      Hilsen Torbjørg

    2. Så fin badedrakt med kjole😊Den sitter nok veldig pent på. Jeg vil bare tipse om Anita som har fargerike badedrakter med skjørt som begynner lenger ned på kroppen. Da flyter ikke hele skjørtet opp slik når en bader. Fint når en skal på vanntrim.😊🤗 Og så er det så artig at du kommer til Hamar neste helg!😃Det blir spennende. Håper det blir bra oppmøte. God helg og nyt det fine sommerværet.🌸🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg