En herlig lidenskap

Reklame | Studio og Gozzip

Jeg har mange ganger blitt spurt om hva hobbyene mine er? Da må jeg ofte tenke litt, for jeg har ingen lidenskap for strikking, ikke syr jeg, og jeg har neppe brodert, eller heklet noe i mitt liv. Jeg er ikke kreativ. Jeg kan ikke lage ting med hendene mine. Ofte har jeg tenkt at jeg kanskje ikke har noen stor lidenskap. I unge år hvor venninnene mine skulle bli landslagsspillere i håndball, og guttene skulle bli fotballproffer, så var mitt andre hjem i et nedslitt lokale i sentrum av Kristiansand. Det var der Radio Ung holdt til, og det var der jeg som 14 åring utviklet min store hobby og lidenskap. Radio var en hobby lenge. Jeg skulle jobbe i radio, og etter hver så ble det jobben min. Selv når man fikk betalt for å jobbe med radio, så har det hele tiden også vært en lidenskap. Jeg har elsket hver eneste dag jeg jobbet med radio. Jeg var faktisk også speider i 10 år, hvem skulle vel ha trodd det…Når jeg tenker i dag på hobbyer og lidenskaper, så ender jeg nok på at trening er blitt en stor interesse, og kanskje litt en slags lidenskap. Det var det vel ingen som noen gang hadde trodd, aller minst meg.

Klær er også en hobby og lidenskap. Ingen av dere ble vel overrasket der vil jeg tro. Klær kan absolutt være en hobby, og det er den for veldig mange av oss. Klær og tilbehør. Spennende sammensetninger. Klær er en spennende verden av design og farger, og heldigvis, så har vi alle vår personlige smak. Vi vet hva vi liker, og vet hva vi ønsker å ha på oss. Jeg vet også at mange liker klær, men som gir litt opp når det kommer til seg selv fordi man aldri helt finner ut av denne ” vitenskapen.” Det er jo en jungel av passformer, design og fager. Så det å finne det riktige plagget til din kropp, det krever at du er litt tålmodig, at du prøver og prøver. Tilslutt finner du din passform, og dine farger. Bomkjøp blir det nok underveis, men etter litt tid, så sitter det.

Jeg tror det startet på ungdomskolen for min del, og fra da av så har vel lidenskapen bare vokst. Jeg var aldri en prinsessejente egentlig, men likte å pynte meg. Moren min rister bare på hodet hun, og mener jeg kunne ha kvittet meg med halve garderoben, og likevel hatt nok. ” Du skal jo bruke alle klærne også “, den setningen får jeg høre til stadighet, eller ” Men, Heidi, du trenger jo ikke mer klær.” Jeg må smile. Litt rett har hun kanskje, men bare litt. Jeg har mye klær, men klær er en stor lidenskap. Jeg liker å kle meg pent. Jeg liker å føle meg velkledd. Jeg liker farger, jeg liker stilige design, jeg liker det som er elegant, jeg liker det feminine. Det kan godt glitre litt, det kan godt skille seg ut. Jeg liker det klassiske også. Og det trygge. Jeg liker så mye.

Og i dag dere, i dag blir det litt mer vårmoter på bloggen. Jeg viste en del plagg forrige helg, og i dag må jeg bare vise dere litt mer av det som kommer fra Studio og Gozzip denne våren. Som jeg skrev forrige helg, så kommer det mye blomster også denne våren. Utrolig mange flotte blomsterprint. I fjor husker dere kanskje magnolia printet? Det ble utrolig populært. Denne våren er det enda flere å velge blant, og som garantert vil henge i mange garderober.

Først skal dere få se en av mine store favoritter fra Gozzip. Sjekk den lekre fargen! Jeg elsker denne rosa fargen!  Og tunikaen er også i seg selv veldig meg. Denne digger jeg virkelig! Tunikaen heter Lissi Tunic. Den er i 50% lin, og 50% viskose. Nydelig tunika er i ensfarget, høykvalitets viskose linblanding. Den har en flatterende A-form med dekorativ dobbeltlagsfold i ryggen. V-hals med krage og 7/8-ermer. Innerlommer foran. Helt nydelig! For deg som kanskje ikke liker rosa, så kan man også få den i sort, marine og en farge som heter dusty blue.

Så blir det en del blomsterprint. Jeg har gått fra og ikke være så glad i blomsterprint til å like det veldig godt. Ikke alle blomsterprint, men spesielt småblomstrete print. Emilie Shirt er et av printene som jeg liker godt. Denne er fra vårkolleksjonen til Studio. Dette er en nydelig lang skjorte med blomsterprint i viskosekvalitet. Flatterende A-form med knappestolpe i full lengde foran. Skjortekrage og løse 7/8-ermer. Dekorativ dobbeltlags fold i ryggen.

En av de store favorittene i mange butikker denne våren, det tror jeg bla blir Johanne Shirt Tunic. Dette blomsterprintet er så utrolig fint! Den flotte tunikaen er i 100% viskose. Den har legg i brystpartiet foran og bak. O-hals og knappestolpe i full lengde foran. Innvendige sidelommer og 3/4-ermer med elastiske mansjetter. Jeg er veldig glad i elastiske mansjetter på armene. Dette printet får du også i en kortere modell. Da heter den Marry Blouse.

Blomsterprint har også Elisabeth Shirt Tunic. Grå bunn med blomsterprint. En utrolig fin skjortetunika i 100% viskose. A-form med O-hals, og med løse 7/8-ermer. Knappestolpe i full lengde foran, og dekorativ dobbelt-lags fold bak. Sidelommer har den også.

Mønster kan være veldig fint, men jeg har ikke mye klær med mye mønster. Men jeg falt veldig for skjortetunikaen som heter Edith Shirt Tunic. Denne er fra Gozzip sin vårkolleksjon. Skjortetunikaen har grafisk trykk i svart og hvitt, og er i 100% viskose. Den har A-fasong med skjortekrage og løse 7/8-ermer med knappemansjetter. Knappestolpe i full lengde foran og volangkant.

Til slutt så vil jeg vise en tunika som jeg garantert kommer til å bruke mye. Enkel, men likevel så fin synes jeg. Denne heter Joan Dress, og den er nok beregnet som en kjole, men jeg kan fint bruke den som en tunika med min høyde på 178 cm. Det er ikke så ofte jeg nødvendigvis velger det enkle, men denne snakket til meg med en gang jeg så den, og jeg likte den like godt når jeg fikk den på meg. Man kan også bruke et langt smykke til denne.

Håper dere fikk litt vårfølelse av å se alle disse fine vårplaggene, og alle disse er å finne i butikkene nå. Det er ca 30 butikker rundt forbi i landet som fører disse merkene, så visst du trenger hjelp til å finne din butikk, så sier du bare i fra. Der er også mange nettbutikker som selger klærne du ser på bloggen i dag. Jeg vet ikke hva slags forhold du har til klær, men jeg håper at dere som følger bloggen min liker å se hva som skjer på klesfronten for oss kvinner med kurver. Og klærne jeg viser, de starter på XS og går opp i str. XL. Jeg bruker M som er str. 46/48.

Jeg har startet lørdagen med ei mil på sykkel, og det føles så godt og ha fått ei god treningsøkt.

Nyt lørdagen!!

 

 

2 kommentarer
    1. Flotte klær! Ser godt hva du trives ekstra godt i. Du skinner på en måte mer da 😃❤.

      Det du sier om at du ikke er kreativ….du er jo det. Det er flere måter å være kreativ på 😉. Jeg tenker at man må være ganske så kreativ når man skal lage god radio! Som folk vil høre på.
      Det samme med blogging. Den må være så interessant at folk vil følge den, og det krever at man er kreativ i språk og utforming 😊.

      Jeg har sagt det tidligere også, å lese bloggen din er et av helgas høydepunkt 😃.
      Du tar opp veldig mye viktig.
      Jeg leste søndagens innlegg før lørdagens i dag, så blir en kommentar på den også her…😉.
      Helt enig med deg! Hvorfor må formfulle kvinner høre så mye stygt?
      Hører “formfulle” menn like mye stygt om sine kropper?
      Kan ikke folk bare la være å bry seg? Det er ingen omtanke i å bry seg!
      Bry seg om, blir noe annet ❤.

      Jeg er også formfull, og har nå gått ned totalt 26 kilo totalt siden januar 2017.
      Lå lenge og svingte mellom 118 og 112 kilo. Men veier nå ca 102.
      10 kilo siden slutten av november! Bare ved å kutte ut endel matvarer. Men jeg koser meg med godis og kake innimellom ja 😃.
      Målet er trivselsvekta på 95 kilo. Men ikke mindre enn det.
      Da er jeg fremdeles formfull, og i en størrelse jeg trives i 😃👍.

      Jeg følger Linda Marie Nilsson, og fetmenfattet på Instagram. Nydelige formfulle damer begge to ❤❤. Og står sterke i seg selv! Synes det gir en boost å ha slike damer i ryggen 👍👍.

      Du er rå!

      Ønsker deg en nydelig dag videre. Klem fra meg 😊⚘

      1. Det er veldig sant det du skriver. Man ser godt hvilke klær man trives ekstra godt i. Man får en helt annen glød 🙂
        Det er jo også sant at jeg er kreativ. Jeg glemmer ofte at det å skrive, og det å prate, det er også å være kreativ. Kreativ med ord. Når jeg tenker kreativ, så har jeg fort for å tenke at det er feks håndarbeid, og der er jeg helt håpløs 🙂

        Formfulle kvinner, de må nok tåle en del mer enn menn med ekstra vekt. Jeg skulle ønske at vi var der at vi ikke var stygge mot hverandre, men jeg tror nok aldri v vil komme dit. Så en video med Tess Holliday i går, en gråtende Tess Holliday. Hver eneste dag mottar hun meldinger fra folk som hater den store kroppen hennes, og det at hun viser seg så mye i ulike sammenhenger. Folk som stiller spørsmål om bla hvor flink mor hun kan være for barna sine i en så stor kropp. Det er vondt å høre alt hun må gjennomgå, og det er ingen tvil om at det er akseptert at vi kan behandle store mennesker dårligere enn andre. Jeg blir så sint, så frustrert og så lei meg!
        Gratulerer så masse med vektnedgangen din! Det er jo en veldig flott resultat da 🙂 Ønsker deg en nydelig lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg