En frustrasjon mindre

Et problem som ikke burde være et problem, det er treningsklær for oss som er en størrelse eller to for store. Det oppfordres til at vi som har noen kilo, eller flere for mye må være aktive. Vi må bevege oss mer. Når det oppfordres til mer aktivitet, så bør vi også kunne finne klær å trene i.

Det å finne treningsklær som går opp i størrelse, det har frustrert meg, og irritert meg mange ganger. Det har til tider vært umulig å finne. Som regel slutter treningsklær til kvinner der stormoten starter. Store menn har nok slitt like mye med å finne treningsklær i sin størrelse. Jeg har så mange ganger vært frustrert over at ingen ser at store også trenger gode klær å trene i, eller har mentaliteten vært litt sånn at det ikke er noen vits i å lage treningsklær til store, for de trener jo ikke uansett ?  Man skal faktisk ikke være særlig stor før man bare kan gå slukøret ut av butikkene som selger treningsklær. Ikke er det særlig moro heller å gå inn på sportsbutikker som en størrelse for stor, for å lete etter treningsklær, nettopp fordi det liksom ikke er stedet for oss som er store. Betjeningen har mange ganger sett dumt på meg når jeg har spurt etter trenings t-skjorte eller treningsjakke i stor størrelse.

Heldigvis har det endret seg litt. Nå er der noen flere muligheter både til å finne treningsklær og turklær. Likevel er det et stykke igjen å gå for de store produsentene spesielt når det kommer til treningsklær. Turklær, der synes jeg Twentyfour er veldig gode. Men ennå så stopper mye treningsklær i store størrelser på 48, men treningsklær må produseres slik at trening kan være for alle.

Det å ha behagelige, og teknisk gode treningsklær, det kan absolutt øke lysten til å være aktiv. Treningen blir ikke optimal når buksene er for trange, eller sklir ned hele tiden. Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, for trange treningstopper, og at alle overdeler omtrent ikke har armer. Vi vil ikke trene i gamle joggebukser, og utslitte t-skjorter. Behagelige treningsklær til store krever en annen passform, andre lengder, og bredder enn i ordinære størrelser. Vi har andre krav for at vi skal føle oss vel i plaggene, og jeg kjenner jeg blir så provosert når enkelte produsenter bare legger til en del cm spesielt i vidden, og resultatet er at vi går rundt i svære telt – hvor moro er det?

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker treningsklær som ikke er altfor kroppsnære. Vi har gjerne en bilring, eller to, eller en mage som man ikke vil skal bli et blikkfang. Overdelene må ha litt lengde, og da såpass at vi får den ned forbi rompa. Overdelen trenger ikke være telt, for vi kan gjerne vise formene våre, men det er en forskjell på å vise alt man har ekstra, og ha et plagg som fint følger kroppen. Så er det armene da. Der liker jeg litt lengde. Gjerne at lengden er ned mot albuen. Jeg synes det er fint å skjule grevinneheng og løshud, og der vet jeg at jeg ikke er alene.

I dag blir det litt egenreklame, for nå har jeg endelig fått treningsklær i nettbutikken min. Hurra! Endelig har Studio kommet med en ny treningsserie, og den er på plass i nettbutikken. Treningsklærne kommer fra str. S som er 42/44, og til str. XL som er 54/56. Det og kunne selge treningsklær i nettbutikken, det har jeg virkelig sett frem til.

Treningsserien fra Studio består av t-skjorte, jakke og to ulike tights. Treningstightsene kommer i en kort caprimodell og en lang modell. Plaggene har sort bunnfarge med kontrastdetaljer i grønt. Det er moro og kunne selge treningsklær i nettbutikken når jeg så lenge har klagd at utvalget kanskje ikke er helt  der det bør være. Treningsklærne er flotte å bruke både inne og ute. Klærne er i dette glatte stoffet som treningsklær oftest er, og i disse kan du svette i strie strømmer, for klærne de absorberer svetten slik gode treningsklær skal.

Armlengden på t-skjorten er veldig fin, og det gjør meg veldig glad. Modellbildet fra Danmark lyver litt, og jeg har ikke fått tatt egne bilder ennå. Armlengden er lengre enn hva bildet sier, så det er et stort pluss. T-skjorten er også noe lengre bak enn foran, og dekker rompen veldig godt. To lengder på tightsen, det er veldig bra. Man liker ikke det samme. Noen liker å trene i lang modell, andre kort. Den korte modellen er også fin for de som ikke er så veldig høye. Treningsjakke, det er også alltid kjekt å ha. Fint å ha på seg til og fra trening, eller over t-skjorten når man skal ut på tur.

For deg som er på jakt etter treningsklær i store størrelser : sjekk kolleksjonen fra Studio i nettbutikken min. Jeg får ikke linket til hvert plagg, men jeg linker til nettbutikken hvor to av plaggene sees på forsiden som du kommer til ved å klikke på linken. Jakken : Klikk på produkter på forsiden – så overdeler og deretter jakker. Den korte treningstightsen : Klikk på produkter på forsiden – så underdeler og deretter leggings/tights. Kommenter på FB eller på bloggen om du lurer på noe, eller send meg ei melding i innboksen. Trenger du hjelp til å bestille, så hjelper jeg deg gjerne. Tips gjerne personer du kjenner som er på utkikk etter treningsklær i store størrelser.

Akkurat nå er det også masse plagg til en veldig redusert pris. Sjekk ” salgsvarer.”

Når det gjelder størrelser : S = 42/44 , M = 46/48 , L = 50/52 og XL = 54/56

https://enstorrelseforstor.no/

I dag startet jeg søndagen på treningssenteret. Søndag er tredemølle med intervall løping. Ikke mye løping, men en begynnelse. Jeg går 50 sekunder, og så løper jeg 10 sekunder. Sånn fortsetter jeg i 40-45 minutter. Ei svett og veldig god økt. Ellers blir det rydding i skaper og skuffer i dag, og jeg starter ryddingen på soverommet. Nyt søndagen! Vi blogges til lørdag.

2 kommentarer
    1. Hei, Jeg handler neste bare fysisk i butikk. Zizzi har hatt noen butikker som har solgt treningstøy. Nå er alt treningstøy, kun kjøpt på nett. Unntaket er en butikk i Danmark……digger ellers klær fra Zizzi

      1. Jeg har i mange år nå handlet på nett, og er veldig komfortabel med det. Nå som jeg har egen nettbutikk, så blir det ikke så mye nettshopping naturlig nok. Men om man kjenner merkene, og størrelsen sin, så fungerer nettet veldig bra synes jeg. I forhold til merker på klær, så er det jo godt man finner sine favoritter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg