En drittuke….

Reklame | Twentyfour

Drittuke. Det høres kanskje litt voldsomt ut, men det har vært ei tung uke, og i mitt hode, ei drittuke visst man ser på hvordan kroppen har hatt det denne uken. I morgen er det ei uke siden jeg har fått trent skikkelig. Har løftet litt manualer her hjemme, brukt litt strikk og løftet litt på vektstangen. Det kan nok ikke kalles skikkelig trening, men jeg har gjort noen forsøk. Kroppen derimot, den har strittet  mot.

Nei, jeg har ikke corona. Man tenker corona med en gang man når halsen blir sår, når temperaturmåleren slår ut på feber, og det meste er potte tett. Eller alt er ikke potte tett. Nesen bytter på å renne i strie strømmer, og være potte tett. Og øynene, de renner stort sett hele året uansett form. Sånn har det vært i ei god uke nå. Når jeg hoster, så høres det ut som jeg har skikkelig røykhoste, og i halsen er det mye som vil opp. Konstant varm, og hodet føles som det er innpakket i bomull. Ja da, sånn har de siste dagene vært her på Odderhei Platå. Det verste med dette er utvilsomt at jeg føler på den dårlige samvittigheten for at jeg ikke får trent. Når klokka ringer om morraen, så må jeg slukøret stå opp, og konstatere at det ikke blir noen trening denne morraen heller. Hver morra har jeg håpet, men så vet jeg at man skal ta ekstra hensyn i denne tiden på at man ikke drar på trening når formen ikke er god, og kroppen skal vel også hvile mer enn å trene når den er ute av sin daglige form. Jeg håper at neste uke blir en bedre uke. At jeg på tirsdag kan gå på trening på morraen igjen, og at jeg på onsdag kan ha gruppetrening med de flotte jentane, og at jeg dermed er tilbake i treningsrutinene igjen.

Nok klaging. Jeg må også skrive om noe positivt i dag. Og heldigvis er det masse positivt å glede seg over, bla nye sko. For litt siden, så skrev jeg om mine nye, flotte, rosa joggesko. Jeg er så fornøyd med både joggeskoene, og fargen. Jeg håper at jeg i neste måned kan ta turen til Oslo, og forbundets kontor der. Vi skal etter hvert flytte kontoret, og det trengs å rydde. Nå som smitten går nedover, og Oslo har åpnet litt igjen, så planlegger jeg en tur dit. Da skal jeg garantert innom Store Sko for å handle. Det er evigheter siden sist.

Men tilbake til skoene jeg har lyst til å skryte av, og som jeg er så utrolig fornøyd med. Det er jo sånn i dag at tursko ofte er så fine at de også kan være en hverdagssko, og det føler jeg disse skoene er. Det er nok en lav tursko, men såpass fin at man fint kan bruke den som en hverdagssko. Jeg kommer nok til å bruke den både når jeg er ute på tur, og i hverdagen når jeg vil ha en god sko på føttene. Dette er ikke bare sko for oss med store, utfordrende føtter, dette er sko for alle. Virkelig gode sko for alle.

Visst man går noen år tilbake i tid. Hvem hadde trodd at jeg skulle bli glad i skog og mark? Jeg som ble sliten bare jeg så en bakke, og som var sinna og sur når jeg attpåtil måtte gå opp disse bakkene. Mot alle odds, så er jeg blitt utrolig glad i skog og mark. Dette er selvsagt fordi jeg de siste årene har hatt tak i vekten min, og gjort store endringer. Når vekten går kraftig ned, så blir dagene så mye lettere å gjennomføre. Da er det også blitt en glede å være ute, og gå turer. Men fortsatt elsker jeg å gå tur alene…rar? Ja da jeg er ganske rar der. Jeg innrømmer det glatt, men alle må finne sin vei.

Skal man ut på tur, så må man ha gode klær, og gode sko. Gode turklær, det er det et godt utvalg av i store størrelser nå. Her har det virkelig skjedd mye. Fra at jeg måtte gå tur i ” vanlige ” klær som verken tålte vann, eller vind, så er nå utvalget utrolig bra. Nå får man alt man trenger og litt til fra ulike turprodusenter som har sett behovet. Min store turfavoritt er utvilsomt Twentyfour. Dette er kvalitetsklær, og det er klær med en utrolig god passform. Twentyfour er gode på størrelser, og ikke minst, så er det flotte farger og fin, norsk design.

Twentyfour er ikke bare klær, men de har også sko, og det er turskoene jeg har lyst til å skrive litt om fordi jeg har funnet utrolig gode tursko til mine lymfebein. Gode sko er veldig viktig for mine føtter. Selv om jeg liker pene sko, så er jeg mest opptatt av gode sko i hverdagen. Jeg kan gjerne ha sko som er finere enn de er gode, men da kun i en kortere periode. I hverdagen vil, og må jeg ha sko som er gode på føttene. I hverdagen bruker jeg mye Gaitline.

I høst og vinter fikk jeg mitt første par med sko fra Twentyfour. Det var en fjell og fritidsstøvel som jeg brukte både på de små, og litt lengre turene. Jeg har vært veldig fornøyd med denne skoen. Nå har jeg fått prøvd en ny sko fra Twentyfour. Det er en Flåm Hiking Lowcut, en lav tursko/fritidssko. Jeg har herremodellen i sort, men den finnes også i damemodell, men da i en blåfarge. Dette er en lett sko, og den ventilerer veldig godt. Det er i tillegg lagt paneler på utsatte steder for å hindre unødig slitasje. Formsydd hæl reduserer muligheten for gnagsår. EVA midtsåle og gummiforsterket yttersåle gjær at skoen er komfortabel og gå på samtidig som den gir godt grep uansett underlag.  Skoen har lisser i strechmateriale som gjør skoen lett og praktisk å ta av og på.

 

 

Foto: Twentyfour

 

Du finner damemodellen her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/537499/fl%c3%a5m-hiking-lowcut-d-kongebl%c3%a5-39-lowcut-tursko-til-dame og du finner herremodellen her : https://www.twentyfour.no/twentyfour/537407/fl%c3%a5m-hiking-lowcut-h-lowcut-tursko-til-herre

Lymfebeina mine trives veldig godt i skoen. Ingenting gjør vondt, og det er den følelsen man skal kjenne på. Twentyfour har også kommet med sneakers til både dame , og herre nå. Til dame er de i veldig fine farger. Så det spørs om jeg ikke må prøve å finne ut om disse er like gode på mine lymfeføtter som denne lave turskoen er.

I går kom det to spennende esker fra Danmark. Jeg hadde prinsene her i går, så jeg skal åpne de nå. Gleder meg som en unge til å åpne de. Den ene inneholder klær fra sommerkolleksjonen til Gozzip. Den andre inneholder klær fra bla Pont Neuf og Adia. Masse godsaker å vise på bloggen fremover.

Ha en nydelig lørdag!

 

2 kommentarer
    1. God helg Heidi . Alt blir bra….Det kjennes ikke sånn ut når man står midt i en periode som man ikke er i form. Så spennende med de skoene ,jeg har vonde bein og en smal fot så jeg sliter med å finne sko. Vet du om de selges i butikk i Kristiansand.?? Kos deg med å pakke opp pakke alltid spennde. Hilsen allergiplaget Kari

      1. God helg til deg også! Denne uken har vært langt fra sånn man ønsker at en uke skal være. I tillegg til denne forkjølelsen, så har jeg rennende øyne omtrent hele året. Har fått allergitabletter, men hjelper ikke all verdens. Tester slår ikke ut på pollen, og øynene renner som sagt nesten hele året, men langt verre på denne tiden, spesielt når det også blåser….kan skjønne bittelitt hvordan du kan ha det med din allergi.
        Når det gjelder skoene, så skal jeg sjekke om de også selges i butikk.
        Nå skal jeg åpne esker, og gleder meg stort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg