Ellevill jubel – endelig!

Det hender det er ellevill jubel, og en liten gla’ dans når jeg finner noe jeg har lett etter i evigheter. Forrige uke ble det ellevill jubel igjen, og jeg tror også det ble en helt ny gla’dans i loftstua. Jeg spiller som regel så høy musikk at jubelen aldri får naboene til å sperre ørene opp.

Noen synes dette er en bagatell, men for meg er det ikke det. Det handler om å føle seg vel. Man kan godt kjempe mot egne tanker, men man må også velge sine kamper tenker jeg. Det nytter lite hva andre sier. Det er en selv som skal være fornøyd, og kjenne seg vel. Dessuten er dette en kamp man ikke skulle ha vært nødt til å ta.

Ingen stor sak kanskje. Det har jeg fått kommentarer om på bloggen tidligere. At jeg gidder liksom. Nei, kanskje er det ikke en av livets største utfordringer, men en viktig og stor sak for meg. Og saken, det er å ha treningsoverdeler som man føler seg vel i. Jeg tenker at man ikke burde være nødt til å bruke energi på å føle seg uvel når man trener, men det er jo en kamp det å finne treningsoverdeler som man føler seg vel i, og som passer slik man ønsker at den skal passe. Og det å lete med lupe for å finne det man ønsker, det tar så mye av energien som man heller skulle ha brukt helt andre steder. Noen synes sikkert dette høres dumt ut, men vi er forskjellige. Jeg kan ikke ha på meg en overdel på trening som er for kort, for trang, eller som har for korte armer. Det er nok helst armene jeg må ha riktig lengde på. Jeg synes ikke det er greit at all løshud, og valker på armene er synlig for de andre som trener samtidig som meg. Jeg sier ikke at jeg vil være fokuset deres, at det er meg, eller armene mine de ser på, men det er følelsen. Å vise løshud og valker, det gir meg en dårlig følelse. Jeg kan ikke bare si til meg selv at jeg ikke skal bry meg. Det fungerer ikke for meg. Løshuden på overarmene, den er blitt enda mer synlig og dissete etter at jeg nå har gått ned 20 kg i vekt. Løshuden er i tillegg blitt rynkete. Det gjør ikke meg så mye å se på dette, men det holder at jeg ser det.

Jeg har fortalt før om mine fire t-skjorter fra Stormberg med god armlengde, og perfekt lengde generelt. Disse har jeg hatt i evigheter, men de er tatt ut av produksjon. Jeg har ikke funnet noen andre som har en god armlengde, og det begynte å nærme seg at jeg måtte fornye trenings t-skjortene mine. De ser forsåvidt ganske fine ut ennå. Litt løse tråder, men ellers fine. Jeg har jo følt at jeg har gått rundt i en og samme t-skjorte i alle år jeg har trent…siden de er helt like.

Jeg hadde vel egentlig gitt opp å finne noe, men så plutselig dukket det opp en reklame på Facebook. Salg stod det og det var avbildet trenings t-skjorter med halvlang arm. De så jo helt perfekte ut. En slik arm er jo helt perfekt for meg. Da vises jo kun nederste del av armen. Kunne ikke bli bedre. Så jeg satte meg ned for å bestille, og håpte at disse trenings genserne også var teknisk gode. At de pustet, og av svette ble avvist. Det er grusomt å trene i noe som ikke tåler all svetten som kommer under ei treningsøkt. Mange fine farger var det også å velge blant, og det betyr faktisk en del det også at man ikke må ta til takke med sort, grått og marine. Vi som er en størrelse for stor, vi liker også og kunne kle oss i fine treningsplagg. Jeg husker med grøss og gru de årene tilbake hvor det var helt umulig å finne både det ene og det andre. Litt lengre har vi heldigvis kommet, men langt i fra langt nok. Det burde være et utvalg for alle, men det er det langt i fra. Hvorfor tar ikke sportsbutikker inn store størrelser, og hvorfor tror produsenter at vi som er en størrelse for store liker å kle oss i helt like plagg som slanke?

Treningsgenserne ankom kjapt, og det er jo treningsgenser, og ikke t-skjorte som jeg har en tendens til å kalle det for. Første øyekast = veldig fornøyd. Flotte farger på begge jeg hadde bestilt, en rosa og en lilla. Lengden var fin, og armlengden var helt perfekt. Treningsgenserne satt veldig fint på. Jeg følte meg vel. Hurra!! Da ble det en liten gledesdans i loftstua. Men jeg måtte også teste den ene på ei god treningsøkt, og den var helt optimal. Jeg er så fornøyd!

Når jeg finner noe jeg er fornøyd med, og som jeg bruker mye, da hamstrer jeg litt. Vel, hamstret har jeg vel ikke, men det ble å bestille to treningsgensere til slik at jeg har 4. Jeg har også valgt ulike farger slik at jeg ikke føler at jeg går i den samme hele tiden 🙂 Så to ulike lilla farger har nå ankommet heimen, så nå er det bare å trene på og vite at jeg har treningsgensere som jeg er fornøyd med og som holder mål. Treningsgenserne er fra Zizzi.

Etter jeg begynte å gå ned i vekt, så har jeg økt til 6 treningsdager i uken. Jeg utfordrer meg selv mye mer, og jeg våger mer. Jeg har blitt mye flinkere til ikke å bry meg om de rundt meg, men kun meg selv. Det er en veldig god følelse. I dag var jeg på trening kl.07, og har hatt ei god styrkeøkt med dekkvelting, sledetrekking, planke, markløft og push ups. I tillegg har jeg hatt 20 gode minutter på sykkelen. En herlig start på dagen!

Nyt lørdagen! Vi blogges i morgen.

2 kommentarer
    1. Så artig å se hvordan du minsker i bredde og omgang. Strålende godt jobba. Du er skikkelig dedikert og gjør en fantastisk jobb. Inspirerer dine «følgere»
      Så fint at du lyktes med å finne gode trenings t-skjorter. Da blir det gøy å trene på videre. 🍀👍🍀

      1. Tusen takk, Brith Helen! Veldig moro å høre at du kan se at jeg minsker. Føler heldigvis at det forsvinner litt jevnt over, og ikke bare en plass eller to. Kjenner at treningene er blitt enda mer viktig nå som jeg merker at jeg går ned, og jegs er frem til mer vårlig vær, så jeg kan komme meg mer ut på gåturer også. Litt surt ennå. Om jeg kan inspirere, så er det fantastisk.
        Jeg er så glad for at jeg fant nye trenings gensere. Det gjør en del med hele treningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg