Du og Erna altså

Så du debatten i går spurte min mor på fredag. Jeg svarte at den hadde jeg ikke fått med meg da jeg nok fulgte de tøffe kjendisene i 71 grader nord på Discovery Plus. Et eller annet flott sted i landet var nok jeg mens politikerne debatterte. Noe spesielt spennende som ble diskutert undret jeg. Neida, min mor syntes ikke debatten var av de store, men Erna var der kunne hun fortelle, og i går, da så jeg virkelig hvor like dere to er! Det er noe med øynene, og munnpartiet. Dere er så like. Min kjære mor følte kanskje et lite øyeblikk at hun var mammaen til vår tidligere statsminister.

Joda, jeg har hørt det før. Veldig mange ganger før. Jeg har fått meldinger i innboksen på Facebook fra ukjente som synes jeg er så lik Erna. Og det kommer fra både kvinner og menn. En ” frier” startet med det i første meldingen han sendte til meg. Nytt sjekketriks kanskje 🙂

For et par år siden, så var jeg på lekeplassen med prinsene mine da to små jenter kom syklende. Jeg tror jeg har skrevet om det på bloggen før, men historien er så søt. Rett før vi skulle dra fra lekeplassen, så kom det to jenter på rundt 10 år. De satte seg på ronsene, og den ene jenta kikket veldig på meg. Etter ei stund så hører jeg denne jenta si til venninnen sin : ” Er du klar over at Erna Solberg er her på vår lekeplass?” Hun sa det med en måte som understreket at dette var både spesielt og veldig stas. Venninnen følger opp og sier med samme toneleie : ” Wow, er det sant ? Men hvem er Erna Solberg?” Jenta som helt tydelig visste hvem Erna Solberg er ble tydelig oppgitt over venninnen sin: ” Hallo, Erna Solberg er statsministeren vår, og hun er her, på vår lekeplass.” Jenta som ikke helt visste hvem statsministeren vår er ble full av beundring i stemmen sin: ” Tuller du? Er statsministeren vår her. Det må jeg hjem å fortelle til mamma og pappa.” De to jentene fulgte meg med blikket hele veien frem til syklene sine, og syklet kjapt avgårde. Antagelig med retning hjem for å fortelle hvem de hadde sett. Og jeg, jeg fant ut at det virkelig var på tide å komme seg hjem. Plutselig kunne kanskje et par, tre voksne også stå der på lekeplassen på Odderhei, og se at det nok ikke var landets statsminister som var på lekeplassen.

Da jeg jobbet på Stormberg, så var jeg også med på en del bilder som reklamerte for turklær i store størrelser. Når Stormberg la ut bilder, så kom det stadig kommentarer under bildene om det var Erna de hadde hatt som modell, eller at jeg var Erna nr.2.  I forbindelse med en kampanje, så var det ganske mange som lurte på om det gikk så dårlig for Høyre at Erna Solberg måtte ta seg en ekstrajobb som Stormberg modell 🙂 Noen måtte også se to ganger.

 

Så joda, jeg begynner å bli vant til at mange synes jeg liker på Erna, og det er jeg helt fortrolig med. Erna Solberg er uten tvil ei flott dame, og var en flott statsminister. Hun er en av oss store kvinner. Erna Solberg har garantert måtte tåle mye stygge kommentarer for vekten sin opp igjennom. Det er nå sånn at mange fortsatt ser vekten før man ser mennesket. Det gjelder nok også Erna Solberg. Heldigvis var landets statsminister mer opptatt av jobben hun skulle gjøre for landet enn å høre på alle bedreviterne. Hun oser av selvtillit, og engasjement, og lar ikke vekt hindre henne i å være med på alt. Hun er et forbilde på så mange måter.

Når det gjelder Erna, så er hun blitt mye flinkere til å kle seg nå enn hun var tidligere. Jeg har likevel et stort ønske, og det er å få kle opp Erna. Mer stilige klær, mer feminint, mer kvinnelig. Kanskje en dag….

Når jeg ser på bilder av meg, og ser på bilder av Erna, så ser jeg ikke at vi er så like som mange mener. Noe er det nok siden så mange sier det, noe mer enn at vi begge er formfulle kvinner. Dobbeltgjengeren hennes, det kunne jeg ikke ha vært selv om det hadde fristet til tider. Nå er jo da også min kjære mor mer enn før veldig klar: Du og Erna altså…..

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hei, skjønner at det er koselig å bli sammenlignet med Erna, men jeg synes dokk er helt ulik. Ha en fin søndag🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg