Dette kan bli krise

Jeg har fire trenings t-skjorter. Alle er fra Stormberg, og alle er like. Den ene har en annen farge enn de tre lilla. Men ellers samme modell, samme lengde, og samme armlengde. Alt av lengder er perfekt. Jeg har hatt disse t-skjortene i mange år nå, så jeg må rose Stormberg for en utrolig god kvalitet. T-skjortene har virkelig blitt brukt, og de er blitt vasket utallige ganger. Og ennå er de like fine. Likevel kjenner jeg på frustrasjonen og fortvilelsen som vil komme når jeg må kaste disse en etter en. Hva gjør jeg da? Går over til treningsjakke? Det er varmt å trene i. Jeg kan ikke gå i en t-skjorte som viser alt jeg vil skjule. Det er langt utenfor komfortsonen min, og det skjer ikke.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å lage trenings t-skjorter som har armer med litt lengde? Jeg vet mange har etterlyst det, og mange butikkansatte har gjort det samme. Likevel skjer det ingenting. Hvorfor må armlengden vært kort? Produsentene har tunikaer, og topper som kan ha gode armlengder, men ikke når det kommer til t-skjorter både til trening og hverdagsbruk. Jeg fatter ikke hvorfor det er så vanskelig å gjøre noe med det.

4- 5 ganger i uken pleier jeg å være på trening. Dette er stort sett gode svetteøkter, og jeg er avhengig av gode treningsklær, og for min del, så tenker jeg da på treningsoverdeler. Gode trenings t-skjorter, eller treningsgensere som er puster godt, som er fukttransporterende og som tørker fort når man svetter som bare det. For er det noe jeg gjør når jeg trener, så er det definitivt å svette. Det å ha overdeler som ikke har disse egenskapene, det er ikke særlig behagelig. Det er grusomt å gå i overdeler som er våte av svette.

Det er ikke noe problem å finne treningsoverdeler med disse egenskapene heldigvis, men problemet er altså å finne treningsoverdeler som har god lengde, og som også har en god armlengde. Det er masse overdeler å finne, spesielt på nettet, men de er jo så korte! Og i tillegg har de så korte armer at både grevinneheng og løshud er på utstilling. Når man har en litt av begge deler, så rister det godt når man trener , og man kan fort risikere å bli sjøsyk om man tilfeldigvis er i nærheten og ser alt dette i fri bevegelse.

Noen cm med ekstra stoff, kan det være så vanskelig? Dette gjelder jo også t-skjorter generelt. Produsentene fortsetter med korte armer ennå de har fått utallige tilbakemeldinger om at armene må være lengre, og da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke kan høre på de som faktisk skal kjøpe t-skjortene? Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, for trange treningstopper, og at alle overdeler omtrent ikke har armer. Behagelige treningsklær til store vil kreve en annen passform, andre lengder, og bredder enn i ordinære størrelser. Vi har andre krav for at vi skal føle oss vel i plaggene.

Ikke bry deg om grevinneheng og løshud. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat det, men jo, jeg bryr meg. Jeg ønsker ikke at verken den løse huden, eller grevinnehenget skal danse rundt i ellevill dans mens jeg trener. Det handler mer om mitt velvære, enn å beskytte andre mot sjøsyke.

Jeg fant altså min treningsfavoritt for noen år siden. Da hadde Stormberg en helt fantastisk trenings t-skjorte som hette Danne. På den tiden testet jeg litt for Stormberg, og testet bla denne t-skjorten hvor jeg ga tilbakemelding på at modellen måtte være lengre, og den måtte også ha lengre armer. T-skjorten ble slik jeg ønsket, så jeg husker at jeg kjøpte en del av disse for å sikre meg gode t-skjorter å trene i. I dag finnes ikke disse i sortimentet, og det er innmari synd. Denne modellen er perfekt for oss som trenger god lengde på overdelene. Strekker man feks på armene, så sklir ikke overdelen opp. Den dekker det vi ønsker å dekke.  Treningsoverdelen absorberer svetten veldig godt, og den tørker fort. Den er myk, og utrolig behagelig å ha på seg. Denne er ikke lengre å få tak i. Trenings t-skjortene som Stormberg har nå, de har veldig korte armer. Hvorfor kunne de ikke i det minste ha videreført den gode armlengden på nye t-skjorte modeller?

Jeg var i kontakt med Steinar Olsen i Stormberg nylig, og han kunne fortelle at Danne ikke kom tilbake, men han kunne fortelle at det kommer en del nye t-skjorter for SS24 sesongen, og der har Stormberg t-skjortemodeller som er ekstra lange på ermene i de store størrelsene nettopp fordi det er mange som ønsker den løsningen på de store størrelsene. Jeg gleder meg til SS24 sesongen, og håper lengden blir som vi ønsker.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg liker treningsklær som ikke er for kroppsnære. Vi har gjerne en en valke, eller to, eller en mage som man ikke vil skal bli et blikkfang. Overdelene må ha litt lengde, og da såpass at vi får den ned forbi rompa. Overdelen trenger ikke være telt, for vi kan gjerne vise formene våre, men det er en forskjell på å vise alt man har ekstra, og ha et plagg som fint følger kroppen. Armene er også ett viktig punkt. De færreste av oss store vil vise armene våre. Kanskje fordi vi har en del ekstra hud der, eller ved vektnedgang, så kan det bli en del løshud. Den perfekte lengde for meg er absolutt at jeg får dekket omtrent halve armen. Om ikke helt ned til albuen, så nesten.  Jeg sliter med å uttale meg om treningsbukser da mine bein skiller seg en del ut fra andres. Vi store ønsker også å føle oss freshe – så ja takk til masse flotte farger!!

Dette er noe jeg jobber mye med, spesielt i hodet aller først, men jeg håper at det er noe jeg kan jobbe videre med, og ikke bare i hodet. Fremtiden blir spennende.

Jeg får lete videre, og håpe det dukker opp noe før favorittene mine er så slitt at de må kastes. Og har du noen gode tips, så tar jeg de gladelig i mot.

Nyt søndagen. Her er det full rulle med to aktive, flotte prinser. Vi storkoser oss!

Vi blogges til lørdag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg