Detaljer, og det lille ekstra

Detaljer. Jeg elsker detaljer. Jeg liker godt klær med det lille ekstra. Jeg kan godt ha på meg helt ensfarga klær, men det er ikke mer som skal til enn en liten detalj, så er plutselig plagget et helt annet. Det kan være formen på halspartiet, noen tøffe knapper, eller detaljer på lommer. Jeg synes disse detaljene gjør så mye med et plagg. Enkelt i utgangspunktet, men med en liten detalj, eller flere, så kan det plutselig bli et skikkelig blikkfang. Farger, og fine design, det vet dere også at jeg liker veldig godt på klær jeg skal ha på meg.

I dag skal jeg vise litt klær som er i butikkene nå. Disse er fra vårkolleksjonene til Studio og Gozzip. Jeg er veldig glad i begge merkene. Begge produsentene har designere med øyet for både det elegante, det tøffe og det stilfulle. Både Studio og Gozzip har også øye for detaljer. Heldigvis er det flere butikker rundt om i landet som selger begge merkene, og der er også flere butikker som har nettbutikker.

Sort. Hvor mange av oss har ikke mange sorte plagg i garderoben vår. Garantert også mange sorte plagg. Vi føler oss vel i sort. Det er en trygg farge, og en farge som passer til alt. Jeg bor i sorte bukser, og jeg har jo helt klart også mange sorte overdeler, og også noen jakker. Men når jeg kikker i garderobeskapene mine, så ser jeg også hvor mye farger der er, og mye print. Jeg hadde nok en overflod av sort om man går noen år tilbake i tid. Da brukte jeg nok sorte klær for å gjemme meg litt, og ikke minst for å dekke over kiloene mine. Heldigvis har det skjedd store endringer her.

Det første plagget jeg vil vise på bloggen i dag er ei knalltøff jakke fra Studio. Dette er ei jakke med masse detaljer. Andrea heter den. Jeg falt veldig for kombinasjonen som er blitt brukt her. Jeg digger de flotte armene. Så har designeren brukt det samme stoffet nederst på jakken. Jeg liker veldig godt kombinasjonen av stoffene. Jakken jeg har på er i str. L. Denne er for stor for meg, så denne skal jeg ha i str. M som er den størrelsen jeg bruker i Studio. Dette er ei jakke som du enten liker, eller så gjør du det ikke. Min mor spurte meg om jeg virkelig skulle gå med den. Selvfølgelig skal jeg det! Råfin! Jeg gleder meg til å gå med den.

Visst vi fortsetter med det sorte, så skal jeg også vise noen plagg fra vårkolleksjonen til Gozzip også. Disse plaggene er fra Gozzip Black. Den første tunikaen, fra serien Kathrine, den er skikkelig tøff. Klassisk sort tunika, men sjekk armene! Armene er så tøffe. Jeg elsker slike detaljer. Fin lengde, og 3/4 armer. Her kan man også ha et tøft smykke, eller et stilig skjerf til.

I serien som heter Kathrine, så kommer også denne tunikaen. Nok en tunika med disse flotte detaljene. I tillegg har den en god passform, og er veldig behagelig å ha på seg. I samme design, så kan man også få kjole for dere som går mye i kjoler. Denne er en “hood dress”, en kjole med hette.  I Gozzip bruker jeg også str. M. Gozzip er som jeg har skrevet før, veldig romslig i størrelsene, så her må de fleste gå ned en størrelsen i forhold til hva de vanligvis bruker. Hos både Gozzip og Studio, så starter mange plagg på XXS og går da opp i str. XL som skal tilsvare 54/56.

Tilbake til Studio sin vårkolleksjon. Jeg liker klær som er elegante, jeg liker det tøffe, og jeg liker også det søte. Det neste plagget kommer nok i kategorien søt. Dette er kanskje en kjole. Den er 96 cm lang. I 100% viskose, og har en A shape. Småblomstrete. Veldig fin. Veldig vår/sommer. Også på denne er det veldig flotte armer, og en 3/4 lengde. Kjolen/tunikaen heter Helene. På bildet har jeg på meg en str. L, men også her må jeg ned en størrelse til M.

Til slutt i dag vil jeg vise dere en fantastisk flott poncho fra Studio. Elna heter den. Sjekk de flotte fargene hvor det grønne blir blikkfanget. Det som er veldig fint med ponchoene fra Studio, i tillegg til farger og design, det er at det følger med en sort topp som man skal bruke under. Toppen har god lengde. Armene er også sydd fast så det blir som å ta på seg en overdel. Det er et stort pluss. Da sitter ponchoen mye finere på enn når den bare tas løs på. Ponchoen har også en veldig fin hals. Til høsten kommer også samme poncho, men da med blåfarger.

Jeg håper du fikk litt inspirasjon til vårgarderoben i dag. Neste helg skal vi bla se litt på turklær. Nyt søndagen! Og til slutt, så må jeg ikke glemme å kreditere fotografen. Det er også denne gangen min kjære mamma som har tatt bildene 🙂

4 kommentarer
    1. Hei, mye fint her🙂 Jeg er i 50 åra og synes ikke svart er rett farge da, mot ansiktet, blir seende eldre ut. Bruker et skjerf rund halsen med farge🙂 og da blir det bedre🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg