Det nærmer seg

Det nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg masse!

1.desember nærmer seg. Desember er førjulstid, og jeg elsker førjulstiden. Å pynte huset til jul, det er noe jeg alltid ser frem til. Det blir en spesiell stemning i huset i desember, og selv om det har stormet i livet mitt de siste månedene, så ser jeg frem til førjulstiden. Jeg har alltid pyntet huset i god tid før advent. Til og med juletreet kommer opp tidlig. Når jeg var liten, så ble alltid juletreet pyntet lille julaften,men den tradisjonen har jeg ikke tatt med meg når jeg skulle skape egne tradisjoner. I midten av desember hvert år, så blir juletreet pyntet. Noen synes det er helt forferdelig at jeg kan pynte treet så tidlig, men for meg er det viktig, også fordi julen her, den forsvinner ut og bort 1.nyttårsdag. Jeg vil heller ha julen lenge før julaften enn å ha den til ut i januar. 1.nyttårsdag, da er det blanke ark, og et nytt år, da skal julen bort.

Selv om livet ble snudd fra himmel til helvete i august i fjor, så er det så deilig å kjenne på at livet er så godt som det er nå. Det er snart et år siden stormen stilnet. Det er snart et år siden jeg kunne lukke døren til den delen av fortiden som jeg ønsket å lukke, og samtidig åpne den nye døren. Den nye, spennende døren. Døren til fremtiden, en fremtid som jeg vet vil bli utrolig god, og inneholde så mye som jeg ikke ville fått oppleve om livet ikke endret seg i august i fjor.

Jeg er så heldig at jeg også har barnebarn som fyller desember, og julen med så mye glede. Barn og jul er jo helt fantastisk, og jeg er så heldig som får lov til å feire julen sammen med dem. Jeg gleder meg så utrolig mye. Datteren min på 25 år har fått pakkekalender i alle år. Dette året er ikke noe unntak. 24 pakker er gjort klar til henne, og jeg vet at hun gleder seg til å åpne de. For henne betyr pakkekalenderen førjulstid, og for oss begge er tradisjoner viktig. Det samme er julestrømpen på julaften. Det vil si at datteren min har ikke julestrømpe, men en stor nissesekk, og selv om hun er voksen, så fylles den hver julaften. Hun er nok ikke der at hun fortsatt tror at det er julenissen som fyller den, men det gjorde hun i mange av sine barneår, og jeg glemmer aldri skuffelsen den dagen hun fant ut at nissen ikke fantes. I år skal også prinsene mine få pakkekalender. Pakkekalender, det kommer til å bli en mormor tradisjon hver eneste desember. I år har det blitt laget 4 pakkekalendere, og alt er kjøpt gjennom det siste halvåret.

Jeg elsker julen, og jeg elsker å pynte huset til jul. Uken som kommer, da skal jeg pynte. Jeg skal ha den årlige julemiddagen med venner til fredag, så før det må huset være julepyntet. Jeg gleder meg til å ta frem nissene, englene, alle de røde julelysestakene, de røde dukene – selv om jeg ikke tar frem alt jeg har, så er det mye som skal frem, og det tar helt klart tid å pynte huset til jul. Jeg skal avgårde i dag og kjøpe disse høye, 7 arma lysestakene på rundt 70 cm. Jeg så de hos ei treningsvenninne i går, og disse stod det helt klart mitt navn på. Jeg kunne nok ha pyntet noe mer ute, for jeg synes det er så flott når hus julepyntes med masse lys i desember. Det er så mange som legger ned så mye arbeid i å ha det flott utenfor , og det er så utrolig stemningsfullt. Selv er jeg ikke like flink der, men kanskje jeg burde tenke på å gjøre litt utenfor.

1.desember er det mange som skal åpne første luke i julekalenderen sin. Og bare for å ha sagt det : Det blir julekalender på bloggen i år også!! 1.desember så åpner vi den første luken i bloggens julekalender, og jeg gleder meg til å dele ut flotte gaver til dere som leser bloggen min. Jeg sier det høyt : GLED DERE!!!! Jeg har så mange utrolig  flotte gaver som skal deles ut.

I år kommer kalenderen til å bli litt annerledes enn den har vært de fire forrige årene, for i år er det faktisk den femte året at jeg har julekalender. Tidligere år så har jeg delt ut en gave hver dag i desember, men i år har jeg ikke kapasitet til å legge ut en nytt blogginnlegg hver dag. Når jeg er i jobb hver dag, så blir det utfordrende. Derfor så kommer jeg til å gi dere mulighet til å åpne kalenderluker hver helg frem til julaften. Bloggen min har jo blitt en helgeblogg, og da vil også de flotte gavene deles ut helgene i adventstiden. Jeg kan røpe at det vil ligge mer enn en gave bak hver luke, så her er det flere av dere lesere som vil vinne flotte gaver. Som vanlig, så er trenger dere ikke melde dere på, men du må innom bloggen hver helg for å se dagens kalendergave, og dermed være med i trekningen.Det er enkelt å være med i alle trekningene. Du må bare legge igjen navn, og epostadresse. Enklere kan det vel ikke bli. Jeg vil selvsagt ikke røpe hva gavene er. Dette skal være en overraskelse hver helg, men jeg vet at jeg vil glede mange av dere i desember . Dette blir min gave til dere i ventetiden. Og neste søndag, da åpner vi den første luken i bloggens flotte julekalender. Visst du som leser bloggen driver butikk, eller en virksomhet, og kunne tenke deg å være med på årets kalender, så kan jeg gjerne fylle opp med flere gaver. Alle som er med blir godt sett. Send meg ei melding!

Jeg gleder meg til å dele ut alle disse flotte kalendergavene til dere. Hver desember er dette blitt en del av min førjulskos. Det å kunne gi det er en utrolig fin ting. Gled deg til 1.desember, for da braker det løs her på bloggen! Selv venter jeg i spenning på om jeg får noen julekalender i år. Der er jeg litt som barna : jeg elsker pakker, og jeg elsker julekalender. I fjor hadde jeg en flott kalender fra Bodyshop. I år håper jeg også at det dukker opp en velvære kalender, eller en annen, spennende kalender. Kanskje dukker det opp en kalender i postkassen min, eller kanskje henger det en kalender på døren min en dag hehe. Det er lov å håpe 🙂

I morgen, da blogges vi igjen, og i morgen har jeg testet nye, spennende ting.

5 kommentarer
    1. Åh, jeg gleder meg masse til julekalenderen din Heidi! 🎄 Jeg har bursdag 1. desember, så i min barndom var det mitt privilegium å få åpne den første luken i klassens adventskalender. Jeg elsker også gaver og adventskalendere, men dessverre har ikke så mange sv de rundt meg skjønt det 😬 – så jeg må ordne opp selv for det meste. Ups, jeg har fått forskudd på bursdagsgave fra min søster, adventskalender med luksus sjokolade inni, og har kjøpt Babor adventskalender – den kan virkelig anbefales, og adventskalender fra Norsk Folkehjelp har jeg klar, og jeg må jo selvfølgelig kjøpe Flax adventskalender til de voksne bonusbarna og meg selv. Nyt adventstiden uten mas og stress og ha fokus på hvorfor vi egentlig feirer julen og tenk hvor fantastisk godt de fleste av oss har det her i Norge.
      Hilsen fra Esther

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg