Den evige jakten

Jeg er nok blitt veldig glad i overdeler som ikke er for vide. Ikke at de skal sitte som pølseskinn, men at de sitter litt inntil kroppen, det synes jeg er fint. Jeg er blitt veldig komfortabel med det i forhold til hva jeg var før. Før skulle alt være telt, og helst 6manns telt, så stort skulle jeg gjerne ha overdeler. Jeg kunne gjerne svømme i overdelene – jo videre, jo bedre. Nå har tankegangen endret seg helt.

Jeg har jo fått klar beskjed – frem med midjen, og ut med puppene. Jeg som vel aldri har følt at jeg har hatt en midje, jeg har nok litt problemer med å se at den faktisk er der, og jeg har i alle fall aldri tenkt at jeg må begynne å vise den. Jeg har jo visst at den lå skjult der et sted, men den har liksom gått i ett med alt annet stort på kroppen min. Mage, midje, pupper, alt har vært stort, og ikke så mye av dette har vært markert. Puppene har heldigvis ikke gått i ett med resten, men derifra, og ned, så har vel det meste gått i ett tidligere.

Det er sikkert flere enn meg som har mage. En sånn mage som er så stor at den henger skikkelig. Min mage har vært kjempestor. Så stor at den lå nedover lårene, noe som igjen har vært ubehagelig å kjenne på. Likevel så blir man jo vant til at den henger der. Noen ganger husker jeg at jeg har løftet på magen for å føle på hvordan det kjentes når den ikke hang der. Jeg husker hvor deilig det var å kjenne på, og hvor høyt jeg ønsket at magen skulle forsvinne så jeg slapp å kjenne at den hang der. Er det noen som kjenner seg igjen?

Det føltes lite sexy med sånn hengemage, så jeg studerte den sjeldent for å si det sånn. Den var ekkel, stor, og irriterende. Den var i veien! Nederste del av magen ble som en stor pølse som hang der. Når jeg var på det største, så var magen så stor at jeg ikke kunne se føttene mine. Å se bilder fra den tiden er todelt – jeg er så utrolig glad for at det var da, og ikke nå, men samtidig vondt å se hvor stor jeg har vært. Er det rart at jeg helst ville ha telt på overkroppen? Telt som kunne skjule mage og valker. At jeg ble større i overdeler som så ut som telt, det brydde jeg meg ikke om, og om noen prøvde å fortelle meg det, så lukket jeg bare ørene. Jeg var så fin i telt atte.

Nå har det skjedd store endringer. Den ekle, store, irriterende magen er blitt mye mindre. Nå henger ikke denne store pølsa nedover lårene mine på samme måte. Den store samlingen av åreknuter som jeg aldri så fordi magen dekket de, de kan jeg nå se klart og tydelig, og den er også ett godt bevis på hvor mye av magen som  er borte. Den henger ikke like mye. Pølsa er blitt mindre, mye mindre. Det meste av pølsa er løsskinn. Jeg skal ikke skryte på meg at den er borte, for det er den ikke, men mye er borte. Når jeg ligger nede, så kan jeg jo sannelig også kjenne bein både her og der.

Tilbake til overdeler. Nå som jeg faktisk innser at jeg har en midje, og når jeg i tillegg innser at jeg ikke behøver telt lengre, så har jeg gradvis blitt vant til overdeler som sitter noe tettere inntil kroppen. Det tok en tid før jeg ble komfortabel med det, men nå er det nok de overdelene jeg liker best.

Forleden dag var jeg på shoppingtur til Nais i Lyngdal. Nais er jo en av de fineste stormotebutikkene som jeg vet om. Stor butikk, et utrolig godt utvalg, spreke farger og noe for enhver lommebok. Jeg falt pladask for en tunika fra MAT. Jeg har litt overdeler fra MAT, og jeg har stor sans for de fordi MAT skiller seg ut. Her er det tøffe detaljer, og stilige design. Bakdelen er kanskje at de ikke alltid lager modeller som er romslige, men når det klaffer, så klaffer det virkelig.

Tunikaen som ble med meg hjem var i en nydelig blå farge. Jeg kunne ha fått den i en nydelig rød også, men den ble for stor, og da følte jeg meg ikke komfortabel. Så det ble den blå. Dette er en modell som skal være litt stor, litt sånn oversized, og jeg merket med en gang at jeg fikk litt av den samme følelsen som jeg fikk før når klærne satt for tett. Nå var det motsatt, overdelen skulle sitte løst, og jeg måtte med en gang høre om jeg ble seende for stor ut i den. Den er en ganske vid bak, men ellers er den perfekt! Nydelig farge, tøff design, god lengde, og ikke minst en god lengde på armene.

Det er uvant å gå med en overdel som er såpass vid som denne er, men du verden så flott den er! Jeg er sikker på at jeg blir vant til det, og at det vil bli en sommerfavoritt etter hvert. Hva synes du? Synes du den sitter fint? Det er sånne overdeler jeg leter etter for sommeren – god lengde, flotte farger, og en god armlengde 🙂 God armlengde, du vet hva jeg prater om. Det er en evig jakt hver sommer….

 

Helt på slutten må jeg kreditere fotografen. Dagens og gårsdagens bilder er det min kjære mamma som har tatt – fint med sin egen fotograf 🙂

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg igjen i dette du skriver om her, jo større jo bedre. Tunikaen som du har kjøpt er helt nydelig på deg, og for en farge😍 Jeg var på Nais i går, og da var jeg på jakt etter ytterjakke med innstramming i livet. Fant en nydelig litt sprelsk blomstrete en😃 Ønsker deg en fin dag og takk for at du deler❤️

      1. For meg var det alltid sånn før – jo større, jo bedre. Nå har jeg klart å snu tankene litt der, så da var det rart med en tunika som var forholdsvis vid, men det blir nok en favoritt 🙂 Hørtes stilig ut med en sprelsk blomstrete jakke 🙂

    2. Denne var nydelig Heidi . Den satt perfekt 👌
      står nå på ønskelista mi 😊
      Flotte deg har jeg ennå tilgode å se i klær som ikke er flotte .- du kler deg alltid med stil og eleganse 👍😘

      1. Tusen takk for en fantastisk fin tilbakemelding, og for fine ord, Pia <3 Jeg likte denne veldig godt, så blir nok en sommerfavoritt dette. Blir jo rørt over det du skriver 🙂

    3. Den tunikaen kledde deg godt💙😊. Du er god til både skrive og kle deg😊. Og så er jeg så enig i det du skriver om Nais!! Fantastisk butikk og folk som jobber der😊😊😊. Ha en god søndag☀️☀️

      1. Tusen takk for flott tilbakemelding fra deg 🙂 Jeg falt veldig for denne. Nais er en super butikk på alle måter _ veldig godt utvalg, og supre personer som jobber der 🙂

      1. Falt veldig for denne 🙂 Jeg gikk noen runder i forhold til vidden, for den er en del videre bak enn foran til meg, men man ser jo at det er tunikaen som er vid 🙂

    4. Farge og fasong – begge deler perfekt!
      Når snittet er “riktig” kan en overdel godt “sitte” i stedet for å flyte – og omvendt!
      Jeg synes det alltid kommer an på snitt og utforming av et plagg, og vi som alltid har tenkt at “jo større jo bedre” plagg, har nok de fleste fått en aha-følelse når noen har fått oss på trua å prøve et litt kroppsnært plagg, og vi ser at det funker perfekt!
      Det er en tøff snuoperasjon å se seg selv på en ny måte, men det er fabelaktig når slikt skjer!
      Denne blå overdelen var som nevnt øverst- helt nydelig i all sin enkelhet, og du kledde den veldig godt!
      Kunne godt tenkt meg å bo litt nærmere denne Nais-butikken!
      god pinse!

      1. Hei Gerd 🙂
        Helt sant det du skriver. En overdel med det riktige snittet kan godt sitte istedenfor å flyte, og omvendt. Alt har med riktig snitt å gjøre, og jeg tror det er det folk sliter veldig. Det er ikke alltid så lett å finne riktig snitt alene. Det er en fantastisk følelse når man faktisk ser at man kler klær som sitter litt kroppsnært. Jeg falt veldig for den blå overdelen. Den er så perfekt på de fleste områder. Noe vid, men samtidig så ser man at overdelen skal være sånn 🙂
        Nais er en utrolig flott butikk – jeg digger den, og det hadde du garantert også gjort. Du må nok til Sørlandet snart hehe…ellers sender også Barbro klær.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg