De beste dagene!

Herregud, så deilig hverdagen er! De helt vanlige dagene hvor man gjør de helt vanlige gjøremålene, og hvor alt er på normalen. Så utrolig heldige vi er som hver morgen kan stå opp til en ny dag, og fylle dagene med både små, og store ting. Hverdagen er en utrolig god plass å være! Hverdagen med sine oppturer, og nedturer, og hvor man faktisk kan stoppe opp litt å kjenne på hvor heldige vi er. Vi suser ofte fra A til B, vi småklager litt om tidsklemme, og for lite tid, og vi er ikke alltid så flinke til å kjenne på hvor utrolige heldige vi er. Vi har muligheten til å være friske, og vi har muligheten til å velge hvordan dagene våre skal være. Vi kan kjøre full rulle gjennom ukene, og vi kan av og til stoppe opp litt å kjenne på den gode følelsen av hverdag, og takknemlighet.


Foto : Stormberg

Vi stopper sjeldent opp, og vi tillater oss sjeldent å kjenne på takknemligheten. Takknemlighet over hvor heldige vi er som bor akkurat her vi bor, takknemlighet over hvor heldige vi er som har muligheter, og valg. Takknemlighet for at man stort sett kan velge selv hvordan dagene skal være. Takknemlige for og kunne stå opp, og kjenne en som samarbeider godt, ikke alltid like godt. VI har våre utfordringer, men vi kan stå opp til en ny dag og fungere. De fleste har sine ting , men ofte blir disse tingene ikke så store når man ser hva man likevel kan klare å få ut av dagene. Jeg har alltid beundret mennesker som til tross for sine plager aldri bruker tid på å klage. Det er så mange som har det så mye verre er en setning jeg ofte får høre fra mennesker som sliter med ting som jeg ville sett på som store utfordringer. I det siste så har jeg selv kjent på hvor utrolig heldig jeg er, og jeg håper at jeg har lært og sette enda mer pris på hver eneste dag.

For noen høres kanskje dette litt rosa ut. Takknemlighet, sette pris på hver dag…men du verden så mye sant det ligger her. Vi er utrolig flinke til å ta alt som en selvfølge. Alt er ikke en selvfølge, alt går ikke alltid på skinner. Livet tar ofte et sidespor, og så er det opp til oss å komme tilbake på det sporet som er det riktige sporet for å få de fine dagene. Det vil alltid være grå skyer på himmelen, men man kan velge å la vinden blåse dem fort avgårde, for så å se de fargene man helst ønsker å se. Det er så viktig at vi ikke blir på sidesporene. Vi trenger å se hvor fine farger hverdagen kan ha. Vi trenger å nyte alle fargene livet kan gi oss, og malermesteren er ofte oss selv. Det er viktig å sette pris på de små tingene, de gode samtalene, sette pris på hverdagen, og kjenne etter hva som føles godt for en selv, og hva man selv ønsker utav dagene. Det er viktig å tenke, og det er viktig å sette pris på hver dag, og gjøre hverdagene gode.

 

Jeg har prinsene her i helgen. I går var vi på blåbærtur sammen med oldermor. Prinsene hadde nok ikke like mye tålmodighet som mommo, men vi fikk plukket litt i det flotte blåbærområdet vårt. Mye blåbær havnet også i magene til prisene. Det er lykke med disse to små, herlige guttene, og hjertet smelter når jeg henter de i barnehagen, og de løper mot meg og er så glad for å se meg, eller når de sitter på fanget og forteller at jeg er den fineste i hele verden. Dobbeltsmelt. De er så flinke med fine ord, og det rører meg veldig. De vet også å slite ut mommo. De er gutter med stor G. Masse energi, høyt og lavt hele tiden, og ørene er ikke alltid på riktig plass. Men jeg er heldig og takknemlig. Nå skal vi straks en tur på lekeplassen før de skal hjem sammen med mamma til Arendal.

Kan være et bilde av 2 personer

2 kommentarer
    1. Jeg syntes du får frem veldig viktige ting og vi har vel litt for lett å bare løpe videre. En klok mann sa en gang” Vi skulle alle ha stoppet opp og sett ting som om vi ser igjennom et barns øyne” Så kos med barnebarn på besøk.

      1. Det du skriver der, det har jeg tenkt på mange ganger, det og kunne stoppe opp og sett ting gjennom barns øyne. Det å ha barnebarn er en gave. Totalt utslitt etter en helg med to meget aktive gutter, men det går kun kort tid før savnet etter å være sammen med dem er der igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg