Danskene kan det

Jeg synes alltid det er spennende å oppdage nye produsenter innen stormote. Selv om man føler at man kjenner til de fleste merkene som produserer klær for oss som er en størrelse for store, så dukker det i blant opp nye, spennende merker slik som merket jeg skal vise dere litt fra i dag, nemlig det danske merket NO.1 BY OX. 

Det var ganske tilfeldig at jeg kom over NO.1 BY OX. Jeg satt og tittet på forskjellige nettsider som selger stormote, og en av de nettsidene hvor jeg er en del innom, det er nettbutikken til danske Lis G. Lis G har en flott butikk i Kolding som jeg alltid besøker når jeg er så langt nede i Danmark, og samtidig har de også en flott nettbutikk. Mens jeg satt og kikket, så lyste det plutselig mot meg en helt fantastisk gul skinnjakke! Den var så lekker, så den måtte jeg kikke litt nærmere på. Jeg elsker farger, og jeg elsker jakker, og når det attpåtil er skinnjakke, da var jeg solgt. Dette var vel en av de flotteste skinnjakkene jeg hadde sett. Merket på jakken var NO.1 BY OX.

NO.1 BY OX er som jeg har nevnt et danske merke. Bak merket står klesdesigneren Anette Oxenbøll. Anette er et kjent ansikt i Danmark, og har mange års erfaring innen plus size. NO.1 BY OX er utrolig spennende, det er dristig, og ikke minst, så er det utrolig flott! Man kjenner at man smiler når man ser klærne, og jeg smilte definitivt når jeg så denne flotte, gule skinnjakken. Det stod liksom mitt navn på den jakken, og forleden dag kom jakken fra Danmark til Odderhei. Størrelser er alltid en utfordring på merker man ikke kjenner, men jeg tok sjansen på str. 50, og den satt som et skudd.

NO.1 BY OX ønsker at klærne skal følge kurvene våre, og ikke omvendt. De ønsker at klærne skal fremheve kroppens naturlige skjønnhet. De ønsker å være spenstige uansett om det er hverdag, eller fest, og det synes jeg virkelig de klarer.

Mens jeg satt og kikket på kolleksjonen til dette spennende, danske merket, så falt øynene mine også på en annen flott jakke. Jeg liker farger som dere vet, men jeg liker også plagg som skiller seg litt ut, og det gjorde denne sorte ” skinnjakken” som dere også ser på bloggen i dag. Råtøff jakke, litt sånn mc stil over den, og med fantastiske, broderte, fargerike blomster på det sorte. Er det rart at jeg falt pladask? Et helt utrolig tøft design, og jakken satt som et skudd i str. 50.

Høstkolleksjonen til NO.1 BY OX er klar i august, og jeg gleder meg stort til å se den. Dessverre så er det pr. i dag ingen som selger dette merket her i Norge. Anette jobber med å få på plass en agent i Norge slik at også vi nordmenn kan få glede av hennes tøffe, og spennende klær. Jeg håper virkelig det lykkes slik at vi kan finne hennes klær i en del av de norske stormote butikkene. Frem til da, så må vi handle klærne gjennom danske stormote butikker som for eksempel Lis G.

Jeg gleder meg til andre temperaturer sånn at jeg kan få brukt mine to nye jakker fra NO.1 BY OX, og jeg gleder meg til å se den nye høstkolleksjonen. Jeg skal definitivt kjøpe flere klær fra dette spennende, danske merket. Det er ingen tvil : Danskene kan det!

Følg gjerne No.1 BY OX på Facebook : https://www.facebook.com/no.1byox/

7 kommentarer
    1. Lekre jakker på flott dame! 😁

      Finner jeg dem på nettet ved bare å søke på navnet du bruker her på bloggen?

      God søndag!

      1. Tusen takk, Gerd! Jeg er enig med deg, jakkene er lekre 🙂 Du kan søke på NO.1 by OX, men de har ingen nettbutikk, så akkurat nå finner du klærne kun i danske nettbutikker, bla Lis G. Ha en nydelig søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg