Bloggens bakside

Det å være blogger er en spennende verden. Det er en spennende verden på godt og vondt, men for min del, så er det heldigvis mest positive ting jeg opplever. Jeg er en 40+ blogger med voksne lesere, og jeg har til nå unngått disse berømte nett trollene. Samtidig så er jeg fullstendig klar over at i det jeg viste ansiktet mitt i den offentlige rom, og begynte å mene mye offentlig, så må jeg også være klar for det som måtte komme av negative ting. Dette tok jeg mange runder på før jeg bestemte meg for å begynne å blogge. Man skal være forberedt på det meste, men jeg har vært utrolig heldig.

 

For en tid siden stod det en reportasje om meg på trykk i Norsk Ukeblad. Ukebladet har en serie som heter ” Heia deg “, en serie om kvinner rundt forbi i landet som bladet mener det er verdt å heie på, og det var her journalisten ønsket å skrive om meg, og bloggen min, min endringsreise og min lidenskap for klær. Jeg må innrømme at jeg kjente meg stolt. Stolt over alt jeg har oppnådd, stolt over hvor mye bloggen betyr for veldig mange, og stolt over at jeg kan inspirere og motivere.  Stolt over at Ukebladet ønsket å skrive om meg.

Jeg fikk utrolig mange fine tilbakemeldinger etter at artikkelen stod på trykk. Bloggen har fått veldig mange nye lesere. Jeg har fått telefoner, sms’er og meldinger på Facebook. Jeg blir både rørt, stolt og ikke minst utrolig glad. Bloggen har virkelig etablert seg, og lesertallene er utrolig gode de dagene jeg legger ut et nytt blogginnlegg.

At bloggen virkelig har etablert seg betyr jo veldig mye for meg som legger så mye arbeid ned i innleggene mine, men det betyr jo også så utrolig mye at bloggen betyr noe for dere som leser. Jeg får så mange tilbakemeldinger på at bloggen er så ærlig og usminket, og ikke minst at det er en blogg med innhold som er verdt å lese. Det betyr mer enn dere aner å få slike tilbakemeldinger. Ønsket mitt, og målet mitt er nettopp det at man skal sitte igjen med noe etter å ha lest den. At man skal kjenne seg igjen, at man kanskje starter en tankeprosess, at bloggen inspirerer og motiverer. At jeg kan tipse om klær, og om sko, det vet jeg dere setter stor pris på. At det jeg skriver er dønn ærlig, at jeg skriver om livet slik det er, det er sånn bloggen skal være.

I kjølevannet av denne reportasjen, så fikk jeg også kjenne at verden er ganske så gal. Jeg skrev om det på bloggen i starten av året, men først nå er det blitt rolig. Av alle telefoner jeg fikk, så fikk jeg også  tlf fra to menn som aldri helt ville slutte å ringe. Hadde tlf vært av et slag som resten av tlf jeg fikk, så hadde det vært en ting, men dette var samtaler som jeg så på som lite hyggelige. At de syntes jeg var flott, og ønsket kontakt, det burde kanskje ha vært smigrende i seg selv, men når meldinger, og beskjeder ble av en seksuell art, da blir man ikke særlig smigret, iallefall gjør ikke jeg det. Beskjeder og sms’er var direkte kvalme. Jeg blokkerte nummeret til de begge, men den ene hadde tydeligvis flere tlf nr, så han ga seg ikke så lett. Denne ene var stadig ” på tråden.” Jeg hadde blokkert nummeret, men han klarte å legge ned beskjeder på svareren min, og å få sperret nr helt var ingen lett oppgave.

I perioder var det stille, men så var det på an igjen. Melding etter melding. Man hørte at vedkommende var en godt voksen mann, og det var ingenting med verken stemme, eller innhold som gjorde at dette var hyggelig. Hvert bein i kroppen min vrengte seg. Hadde det enda vært flotte, solide menn i en interessant alder, som på en seriøs måte ønsket kontakt, så kunne jeg nok ha blitt smigret, men dette var bare kvalmt. Etter en lang periode med beskjeder, og mye styr, så håper og tror jeg at det nå er stille. For en gal verden, og for en hobby enkelte har.

Jeg tåler det som skjedde, så ingen fare med det, men det er spesielt at man skal oppleve sånt. Det er nok endel menn som gjør slike ting i tillegg til alt som blir skrevet av kommentarer på blogger, og innlegg. Samtidig er jeg fullstendig klar over at stikker man seg frem på ulike arenaer, så må man også tåle det som eventuelt måtte komme. Ville jeg tåle alle nett trollene som var der ute? Var jeg klar for negative kommentarer som gikk på kropp og vekt? Jeg valgte å stå i en eventuell storm, men jeg har vært heldig. Jeg har aldri vært utsatt for nett troll, og jeg har aldri fått en eneste stygg og negativ kommentar som går på kropp og utseende, eller på det jeg skriver. Den gamle grisen av en beundrer, han håper jeg virkelig er borte nå. Når man opplever sånt, så tenker man på alle de unge rosabloggerne der ute som opplever slike ting nesten daglig. Det må være en utrolig tøff påkjenning.

Jeg har også merket en annen ting etter spesielt et av blogginnleggene mine, og det er at det tydeligvis er noen som føler seg truffet av det jeg skriver, på en negativ måte. Etter jeg skrev blogginnlegget om ” sladrekjerringer” så er det nok noen som har følt at det var skrevet til dem. Det har vært en utrolig spesiell opplevelse. En ting er at mange har kommentert det når jeg har truffet de, men jeg har blitt hengt ut på private Facebook sider, jeg har fått meldinger fra folk som lurer på om de kjenner disse menneskene som jeg kaller sladrekjerringer, folk som ønsker å vite hvem disse sladrekjerringene er, og jeg merker så tydelig at enkelte føler seg truffet. Folk føler seg truffet selv om innlegget ikke var beregnet på dem, det er en spesiell opplevelse må jeg si. Det er tydelig at det er mange som føler at de har pratet mye om ting de verken har noe med, eller kjenner sannheten rundt.

Som jeg skrev i innlegget om sladrekjerringer – folk må bare prate. Ja, det er helt klart sårende at ” alle ” vet ” sannheten ” bak mitt samlivsbrudd, men sånn er nå verden. Jeg tåler det, men ikke bland inn mennesker rundt meg. Ikke oppsøk mennesker nær meg for å prøve å finne ut noe som man kan dikte videre på. Der er mange historier bak bruddet skjønner jeg, og jeg bryr meg ikke, men jeg bryr meg jo litt likevel. Samtidig så bryr jeg meg ikke så mye at jeg på noe som helst tidspunkt kommer til å snakke om det til folk som ikke har noe med det. Visse ting er private, men den grensen er det en del som ikke helt ser og skjønner.

Å bli hengt ut på en FB side, det var en ubehagelig opplevelse. Jeg var dog ikke navngitt, men det var ikke vanskelig å skjønne hvem denne bloggeren var som ble hengt ut. Når man i tillegg vet hvem vedkommende er som skrev innlegget, og man ikke på noen som helst måte kan skjønne hvorfor vedkommende skulle ha følt seg truffet, da begynner man å tenke.

Jeg har fått kommentarer opp igjennom fra personer som ikke er enig i det jeg skriver, og jeg setter stor pris på andre meninger. Vi kan ikke alle tenke likt, og mene likt. Meningsutvekslinger er jo en utrolig fin ting. Alle må ikke være enige med meg. Jeg blir ikke fornærmet om noen sier meg i mot, men jeg blir oppriktig lei meg, og oppgitt når noen henger meg ut på feil grunnlag. Når noen reagerer på det jeg har skrevet, og mener jeg har raknet i sømmene, det er drøyt synes jeg. Når et eget innlegg på Facebook handler om meg og et blogginnlegg jeg har skrevet, da reagerer jeg.  Hvorfor ikke være så voksen å ta det opp personlig med meg før man durer løs med uttalelser som ikke henger på greip? Er det ikke en god ting å vite sikkert før man durer løs, og tror noe som ikke er tilfelle?

Velkommen til bloggens verden tenker jeg nå. Men…dette er bare små ting i forhold til alt det fine jeg opplever. Det å være blogger for dere som følger bloggen min, det gir meg så utrolig mye! Alle som leser innleggene hver helg, alle som kommenterer både på bloggen og på FB, alle som sender private meldinger, alle telefoner, og alle jeg møter på gata som stopper meg for å fortelle hvor mye bloggen betyr for de, og hvor fint de synes det er å lese den. Tusen takk!! Om jeg inspirerer og motiverer dere, så skal dere vite at dere gjør det samme med meg. Jeg har verdens flotteste lesere, og jeg er så takknemlig for at nettopp du velger å følge meg og min blogg. Det lille negative jeg har opplevd, det overlever jeg fint, men det er utrolig trist at det er sånn verden er.

 

Husk at vi har en giveaway gående akkurat nå, en giveaway som jeg trekker neste helg.

To heldige lesere skal få hver sin fotografering hos Berdalen Design og Foto. 

Jeg vet at mange har et ønske om å få tatt skikkelige bilder, men det sitter ofte litt langt inne. Tenk så flott å bli sminket, få stelt håret skikkelig, og så få en proff fotograf til å ta flotte bilder. Det er et minne for livet! Du som leser bloggen min kan vinne nettopp dette, og det er en utrolig flott gave og kunne gi bort. Hovedpremien er styling og fotografering, men vi skal også gi bort en valgfri fotografering i tillegg til en heldig leser. Selv om dette er i Vennesla utenfor Kristiansand, så tenker jeg at dette ikke kun er forbeholdt de som bor akkurat her. Jeg tenker man godt kan kjøre litt for å få tatt flotte bilder. Noen begrensninger er det selvsagt i forhold til avstand, men jeg tenker likevel at noe kan man kjøre for å en så flott gave. Mange kommenterte forrige helg, men det er plass til flere lapper i bollen når vi trekker, og premiene er jo utrolig flotte!

Hovedpremie :

Portrettfotografering : Bli ny med sminke, stell av hår og fotografering. Velg om du ønsker å ta bilder i fotostudio eller ute på lokasjon i Vennesla.
Dette er portrett av voksen hvor man også blir sminket og får stell av hår. Sminke og stell av hår er det Cecilie Nygaard Johnsen som har ansvaret for.
I tillegg gir Lise Merethe også bort :
Valgfri fotografering
Det betyr at du kan velge mellom Portrett, baby fra 8 uker, barn, 1 årsfoto, felles søskenbilder eller familiebilder.
Har du lyst til å vinne en fotografering, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Fortell at du har lyst til å vinne, og gjerne hvorfor også om du ønsker det. Du har også lov til å nominere andre som du synes fortjener dette. Man kan ikke ta bilder i sommer da Lise Merethe nettopp er blitt mamma til ei lita jente, men dette er noe man kan benytte fra august og utover. Jeg gleder meg til mange kommentarer, og jeg gleder meg til å se hvem de to heldige vinnerne blir neste helg.
13 kommentarer
    1. Livet deler ut sine stikk i ulike former, gitt. Jeg håper at du aldri forandrer deg, men fortsetter som du er, ærlig, blid, inspirerende, hjelpsom, osv. Jeg gleder meg til å fortsette å lese det du skriver. Når det gjelder konkurransen, hiver jeg meg med. Hørtes spennende ut. Ha en fantastisk flott søndag, Heidi 🙂❤🌹🌹

    2. Jeg er i størrelse elefant (62-64)så det hadde vært litt artig om det kunne bli tatt bilde som ble bra.
      Som du forstår stiller jeg meg ikke frivillig foran kamera.
      God sommer Heidi!

      1. Visst du kaller deg selv elefant, så er det nok bare i dine øyne 🙂 Vi er rare sånn 🙂 Du er ei flott dame!! Du er absolutt med i trekningen som skjer neste helg.
        God sommer til deg også 🙂

    3. Det finnes så utrolig mange “rare” personer som får seg til å si og gjøre de mest sårene og idiotiske ting mot andre. Bra du “står han av” og fortsetter din flotte blogg👍😊

      1. Tusen takk, Kristine 🙂 Jeg ” står han av “, og skal absolutt fortsette å blogge. Nå var det min tur til og virkelig kjenne hvordan mennesker kan være. Jeg visste det kunne være ille, men såpass som dette, det overrasket meg…. Ha en nydelig søndag 🙂

    4. Blir så satt ut av hvordan mennesker tar seg til rette og ikke minst tenker og har bestemt seg for hva som er riktig før de har funnet ut fakta fra den personen det gjelder som sitter med rett svar.

      Det du skriver treffer heldigvis mange på en god måte og hjelper oss å sette ord på det vi ikke klarer selv.
      Det å være uenig og tenke annerledes er i utgangspunktet bra, for da vokser det fram nye vinklinger som man kanskje ikke hadde komet på på egenhånd 🌸

      Stå på videre Heide, du har oppnådd utrolig mye de siste årene med nye opplevelser 😊
      Heier på deg 🌸💕

      1. Tusen takk for utrolig fine ord, Monica, og takk for at du heier på meg – det betyr masse 🙂

        Jeg har virkelig fått merke hvordan enkelte mennesker faktisk er etter samlivsbruddet. Hvordan man tror ting, og dikter opp historier som ikke stemmer. Ikke at jeg noen gang kommer til å gidde og ta til motmæle, for jeg kjenner den faktiske sannheten, og det er nok, men det er likevel vondt at noen har bestemt seg for hva som liksom er sannheten. Har kjent en del på det de siste månedene. Det gjør alt rundt et samlivsbrudd så mye vondere, og tøffere.

        Jeg har i alle fall skjønt at MASSE mennesker leste innlegget om sladrekjerringer. Tror aldri jeg har fått så mange tilbakemeldinger på et blogginnlegg, og her traff jeg tydeligvis også spikeren på hodet hos mange.

        Igjen, takk for at du heier på meg!! Ha en nydelig søndag!!

    5. Jeg har heldigvis sluppet unna alle nett troll disse 10 årene jeg har blogga. Merkelig nok. Kjipt med slike telefoner, og at de ikke skjønner når nok er nok. At rosabloggerne får en del slikt, det regner jeg med … men noen av dem ber jo nesten om det. Legger ut de bildene, og om det ikke er for å få slik oppmerksomhet, hvorfor gjør de det da? Vel, en får som en fortjener, tenker jeg da. Vel vitende om at jeg nå tråkker i et vepsebol.

      Vinne fotografering … hmmm. Jeg kan ikke fordra å bli tatt bilde av. Jeg har rett og slett skikkelig fobi for å bli fotografert! Blir stiv som en pinne og ser absolutt helt forferdelig ut. Men det hadde jo vært gøy, sånn for en gangs skyld å forsøkt. Før rynkene tar helt overhånd og dobbelthaka henger nede på navlen. 😀 Så ja, jeg blir med på den konkurransen. Var det her jeg skulle kommentere, eller på det andre blogginnlegget forresten?

      God søndag til deg.

    6. Heidi,jeg har lest bloggen din siden du begynte😍og elsker den virkelig!du tar opp ting som vi alle lever i på godt og vondt og du skriver så ærlig.Det har jeg sagt mange ganger og det er sant!Jeg respekterer deg så mye og synes du er ei utrolig tøff dame!Og selv om du blogger og er ærlig så har jo også du krav på privatliv!men er mye rart rundt omkring🙄hadde folk tatt og ryddet mere hjemme hos seg selv så hadde verden vært renere!Ønsker deg en flott sommer sammen med dine☀️🌺og er gjærne med på konkurransen jeg👍🍀

    7. Kjære Heidi!Jeg kjenner deg ikke og du kjenner ikke meg,men jeg hører på deg daglig og kom tilfeldigvis over bloggen din…Fantastisk alt du deler og byr på av deg selv🌻Disse netttrolla vil dessverre antagelig alltid eksistere,uansett hva en sak dreier seg om…får ofte «sjokk» over hva folk kan lire av seg…og SÅ TROR de at de vet sannheten😕En.får prøve å heve seg over dem,og tenke at de slett ikke kan ha det særlig godt med seg selv,og mulig er selvfølelsen deres lav,da hjelper det antagelig ei stund å rakke ned på andre😢Jeg beundrer deg og ditt pågangsmot,stå på videre og mulig jeg sier hei om vi møtes,bor ikke langt unna deg😊Vinner jeg fotografering,blir jeg glad🌼mvh.Line☀

    8. Kjære Heidi!Jeg kjenner deg ikke og du kjenner ikke meg,men jeg hører på deg daglig og kom tilfeldigvis over bloggen din…Fantastisk alt du deler og byr på av deg selv🌻Disse netttrolla vil dessverre antagelig alltid eksistere,uansett hva en sak dreier seg om…får ofte «sjokk» over hva folk kan lire av seg…og SÅ TROR de at de vet sannheten😕En.får prøve å heve seg over dem,og tenke at de slett ikke kan ha det særlig godt med seg selv,og mulig er selvfølelsen deres lav,da hjelper det antagelig ei stund å rakke ned på andre😢Jeg beundrer deg og ditt pågangsmot,stå på videre og mulig jeg sier hei om vi møtes,bor ikke langt unna deg😊Vinner jeg fotografering,blir jeg glad🌼mvh.Line☀

      1. Kjære Line!
        Tusen takk for den fine tilbakemeldingen, og for veldig fine ord! Blir utrolig rørt, og glad 🙂 Nett troll vil nok som du skriver, alltid finnes, og jeg har heldigvis vært heldig og sluppet unna sårende kommentarer. Det jeg dessverre har opplevd etter samlivsbruddet er hvordan enkelte mennesker faktisk kan være. Egentlig burde det ikke overraske meg, men det gjorde faktisk det. Det faktum at enkelte mennesker oppsøker personer nær meg for å grave, mennesker nær meg som de heller ikke kjenner,det overrasket meg, og det gjorde meg sint og frustrert. Det er som du skriver, de kan ikke ha det særlig godt med seg selv når de må driver på som de gjør.
        Du er heløt klart med i trekningen av fotograferingen. Trekningen skjer i morgen, søndag 🙂
        Si veldig gjerne hei om vi møtes 🙂 Mvh Heidi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg