Blir det krise igjen?

Det dukker stadig opp små kriser hos meg, og det er sikkert ikke bare hos meg. Så kan man jo definere ordet krise selvsagt, men jeg definerer dette som en krise. Liten, men krise.

Jeg har skrevet om flere små kriser på bloggen. Jeg har hatt ” kriser ” i forhold til undertøy, treningsoverdeler, bukser, sko…ja, jeg kunne sikkert ha fylt på med noe mer. Enten den evige jakten på noe man ønsker seg, eller har behov for. Eller det kan være favoritter man ikke lengre får tak i. Favoritter som man er blitt både glad i og ” avhengig ” av. Begge deler er like kjipt.

Ting har som regel ordnet seg underveis. Rett før Stormberg trenings t-skjortene mine tok kvelden, så dukket det opp flotte treningsgensere som jeg har blitt så fornøyd med. Sko i min størrelse som ikke ser ut som herresko fant jeg i store mengder på Zalando og etter jeg oppdaget Miss Mary for mange år siden, så har jeg funnet bh’er og bh topper som sitter helt perfekt. Men man har hatt noen år hvor fortvilelsen har rådet, og da er det helt nydelig når man faktisk finner det man søker, og det i tillegg er slik man ønsker at det skal være.

Dere som har fulgt bloggen min en stund, dere vet at jeg flere ganger har skrevet om både trusegleder og trusesorger. Det å ha gode truser som man føler akkurat slik man ønsker, det betyr veldig mye. Ei truse som man ikke er fornøyd med kan ødelegge mye, og man bruker mer energi på trusa enn andre ting. Trusen sklir ned og legger seg kanskje under magen, den sitter for løst, bakdelen av trusen sklir inn i rompa – ja, du kjenner sikkert til hvor mye som kan irritere om trusen ikke sitter som man ønsker. Så har man selvsagt ulike kriterier, men for min del, så ønsker jeg truser som går høyt opp i livet, den skal dekke magen godt, og jeg skal ikke føle at magen er et sted, og trusen et annet sted. Trusen skal ligge over magen hele tiden. Jeg liker ikke så godt Sloggi truser pga stoffet. Jeg liker truser som er litt mer silkeaktige, og de kan gjerne være pene med litt blonder feks. For meg er det viktig å føle meg vel under også.

Favorittene mine, de fant jeg på Føtex/ Bilka og jeg hamstret truser når jeg var i Danmark, eller fikk min gode venn Torben til å kjøpe til meg og sende de fra Danmark til Norge. Jeg digget Stinna trusene type boxer, men så måtte de selvsagt endre de. Jeg trodde Torben hadde kjøpt feil til meg, men det var nok ikke hans feil. Trusemodellen min het fortsatt boxer, men nå var de rett og slett blitt kortere, og ikke lengre en favoritt hos meg. Jeg følte at stoffet og hadde endret seg litt. Jeg burde ha sjekket med Føtex/Bilka, men det gjorde jeg ikke.

Etter at trusefavoritten min var borte, så måtte jeg jo starte å jakte på ny favoritt, noe som ikke var lett. Men jeg måtte bare sjekke hva jeg kunne få her hjemme som jeg kunne like. Jeg måtte ha god komfort, høye i livet og gjerne pene. Jeg fikk flere tips fra dere lesere av bloggen, bla en  XLNT truse fra Kappahl, og high waist trusene til Careless. Jeg kjøpte begge. Trusene fra Careless var veldig fine, men ble ingen favoritt fordi de ikke sitter slik jeg ønsker. For mykt stoff og for løst stoff bak. Trusemodellen fra Kappahl derimot, den ble en ny favoritt. Utrolig god, satt fint både foran og bak, og den var fin i tillegg. Jeg fikk kjøpt noen av disse trusemodellene, men truser er overraskende dyrt, mye dyrere enn de danske Stinna trusene, så man kjøper ikke en haug av gangen.

Her om dagen fant jeg ut at jeg skulle ta en tur på Sørlandssenteret for å kjøpe noen flere av den nye favoritt trusen min, men uansett hvor mye jeg lette, så kunne jeg ikke finne de. Der er flere modeller i XLNT avdelingen, men den jeg var på desperat leting etter, den var ikke å finne. På kundeservice kunne de fortelle at modellen hadde gått ut. Hvorfor? Nei, sånn var det bare fikk jeg til svar.

Er det mulig! Nok en trusemodell er borte fra markedet. Jeg er sikkert ikke alene om å oppleve at favoritter av ulike slag forsvinner. Det er vel sånn at de stadig må ha noe nytt å by på, men trenger de alltid å ta ut noe for å komme med noe nytt? Kanskje var modellen ikke en favoritt hos flertallet, og jeg skjønner jo at man tar bort noe som ikke selger. Men modellen har visst nok vært lenge, så da må den ha solgt. På kundeservice skulle de ta det videre til avdelingen som bestemte utvalget. Ikke at jeg tror det vil hjelpe på at den kommer tilbake, men det er jo lov å ha et ørlite håp. Det skal nok mange flere enn meg som etterlyser den for at den skal komme tilbake.

Så da blir det å jakte på en ny trusefavoritt igjen. Noe så kjedelig! Det å lete etter gode truser, det er ikke gøy. Like kjedelig som å lete etter gode bh/bh topper. For jeg har litt krav der også som må oppfylles for at jeg skal bruke de. Jeg har jo ikke noe trusekrise. Ikke akkurat nå. Det ligger mange truser i kommodeskuffen, men jeg liker å ha et godt lager nettopp for å være sikker på at jeg har godt med gode truser. Men når jeg gikk for å kjøpe nye, så hadde jeg tenkt å kjøpe nye i en størrelse mindre. Jeg kjenner at jeg nok kan gå ned en størrelse nå samtidig som de jeg har fortsatt sitter greit. Så jakten, den fortsetter…..

Lørdagen startet på treningssenteret. Jeg fikk ei god styrkeøkt i dag. Jeg sliter fortsatt med intense smerter under hælene, så det er mye trening jeg ikke kan gjøre pr.nå, så da blir det sykkel og styrke. Det skal bli en regntung dag her i Kristiansand i dag, så kanskje jeg skal kose meg med å se litt reality tv i dag, men jeg må nok også gjøre litt hjemme som å rydde litt i skuffer og skap.

Nyt lørdagen der du er! Vi blogges i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg